Fråga om lagning
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Fråga om lagning

    om man har något på reparation, i det här fallet en bil. Ska reparatören ringa när bilen är klar då?

    Jag lämnade in den för ett tag sedan och de var lite osäkra på hur lång tid det skulle ta, 7-8 dagar ungefär. Ska de ringa när den är klar då eller? Eller ska man ringa själv? Eller står den klar att hämta nu när det har gått 8 dagar?
  2. 1
    Fråga om lagning om man har något på reparation, i det här fallet en bil. Ska reparatören ringa när bilen är klar då?

    Jag lämnade in den för ett tag sedan och de var lite osäkra på hur lång tid det skulle ta, 7-8 dagar ungefär. Ska de ringa när den är klar då eller? Eller ska man ringa själv? Eller står den klar att hämta nu när det har gått 8 dagar?
  3. rubinen
    #2
    Ring och fråga det hade jag gjort
  4. 2
    Ring och fråga det hade jag gjort
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3

    Ring, ring! Det...

    vet man aldrig vad de har för rutiner. Självklart ska du ringa.
    Det samlas inte damm på den som är ute i blåsväder.

    Källa: Magnus von Platen
  6. 3
    Ring, ring! Det... vet man aldrig vad de har för rutiner. Självklart ska du ringa.
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4

    Hatar att ringa

    så jag önskar verkligen att de kunde ta tag i detta själv, eller att det i alla fall fanns en rutin som jag blivit informerad om, t ex att jag ska ringa det och det datumet. Jag ringer inte gärna för skojs skull.
  8. 4
    Hatar att ringa så jag önskar verkligen att de kunde ta tag i detta själv, eller att det i alla fall fanns en rutin som jag blivit informerad om, t ex att jag ska ringa det och det datumet. Jag ringer inte gärna för skojs skull.
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5
    För skojs skull? Nej men du kan ju ringa av praktiska och bekväma skäl så att du får tillbaks bilen om den står klar
  10. 5
    För skojs skull? Nej men du kan ju ringa av praktiska och bekväma skäl så att du får tillbaks bilen om den står klar
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6

    Jag vet

    Men tycker man att det är väldigt obehagligt att ringa så ringer man inte om det inte är nödvändigt. Och det känns det inte som det är i det här läget eftersom de inte uttryckligen har bett mig ringa för att få bilen.

    Men jag måste nog ringa i eftermiddag om de inte har ringt under dagen.
  12. 6
    Jag vet Men tycker man att det är väldigt obehagligt att ringa så ringer man inte om det inte är nödvändigt. Och det känns det inte som det är i det här läget eftersom de inte uttryckligen har bett mig ringa för att få bilen.

    Men jag måste nog ringa i eftermiddag om de inte har ringt under dagen.

Liknande trådar

  1. *ot- lagning*
    By Anonym in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 10:57
  2. Lagning av gummibyxor/overall
    By gela in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 12:54
  3. Lagning av Saccosäck
    By Chini in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 18:00
  4. Ont efter lagning?
    By tingeling in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 11:57
  5. Lagning av Reima
    By Carro m 4 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-03, 14:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar