Gul tunga?
_0701 Januaribarn
  1. anonymt namn
    #1

    Gul tunga?

    Min januaribaby har gulaktig tunga. Typ beläggning. Han har haft gulsot som flera andra små, han behövde inte sola. Men nu har jag upptäckt att hans tunga är gul. Det ser ut som att han druckit för mycket kaffe. Hur ska man veta om han ska så eller inte då? Bvc i morgon för 3-månadersbesöket men jag är otålig som vanligt. Gul tunga? Hur ser era babys tungor ut?
    //anonym i dag
  2. 1
    Gul tunga? Min januaribaby har gulaktig tunga. Typ beläggning. Han har haft gulsot som flera andra små, han behövde inte sola. Men nu har jag upptäckt att hans tunga är gul. Det ser ut som att han druckit för mycket kaffe. Hur ska man veta om han ska så eller inte då? Bvc i morgon för 3-månadersbesöket men jag är otålig som vanligt. Gul tunga? Hur ser era babys tungor ut?
    //anonym i dag
  3. Annam.4
    #2
    Du tror inte att det är torsk, svamp på tungan?
    Det har min lilla, som en gulvit beläggning på tungan.
  4. 2
    Du tror inte att det är torsk, svamp på tungan?
    Det har min lilla, som en gulvit beläggning på tungan.
  5. Medlem sedan
    May 2006
    #3
    Min har precis samma. Knallgul nästan...
  6. 3
    Min har precis samma. Knallgul nästan...
  7. anonymt namn
    #4
    Torsk är det nog inte! Torsk är väl mest vitt väl?
    Det var skönt att höra att det fanns fler babysar med gul tunga. Jag får för mig att det kan bero om man själv dricker kaffe, men det kanske är långsökt (jag ammar) Men finns det två med gula tungor, ja då finns det fler. Jag får tåla mig till i morgon på bvc. Fast i bland verkar dom på bvc veta minst av alla ?!
  8. 4
    Torsk är det nog inte! Torsk är väl mest vitt väl?
    Det var skönt att höra att det fanns fler babysar med gul tunga. Jag får för mig att det kan bero om man själv dricker kaffe, men det kanske är långsökt (jag ammar) Men finns det två med gula tungor, ja då finns det fler. Jag får tåla mig till i morgon på bvc. Fast i bland verkar dom på bvc veta minst av alla ?!
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Det var Charlie med och då fick jag svaret att det berodde på att jag har lite blod i ena bröstet där jag har infektion. Lite beige-gul tunga har han ibland.. Det var i alla fall inte torsk, som de ju brukar kunna få vit beläggning utav.
  10. 5
    Det var Charlie med och då fick jag svaret att det berodde på att jag har lite blod i ena bröstet där jag har infektion. Lite beige-gul tunga har han ibland.. Det var i alla fall inte torsk, som de ju brukar kunna få vit beläggning utav.
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    förresten så dricker jag inte kaffe
  12. 6
    förresten så dricker jag inte kaffe
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    Här också, gul tunga alltså. Berätta gärna vad BVC säger till er. Idag tycker jag att det gör lite ont när han ammar också...
  14. 7
    Här också, gul tunga alltså. Berätta gärna vad BVC säger till er. Idag tycker jag att det gör lite ont när han ammar också...
  15. Eir & barnen
    #8
    Ok vi kommer ut nu det är min baby som har gul tunga :-)
    Jag frågade läkaren och även om det att han i övrigt är lite, lite gul på kroppen. Hon frågade om han är pigg och äter bra. Vilket han är och gör. Ja då ska vi kolla det...och så upp på bordet. Hon kollar igenom honom och så vägning och längden sedan...pratar om amning och hans lite snea nacke (ska tänka på att lägga honom växelvis åt båda hållen) och så hem...hon glömde kolla hans tunga :-) Jag glömde oxå bort det! Kan nog inte vara något farligt...
  16. 8
    Ok vi kommer ut nu det är min baby som har gul tunga :-)
    Jag frågade läkaren och även om det att han i övrigt är lite, lite gul på kroppen. Hon frågade om han är pigg och äter bra. Vilket han är och gör. Ja då ska vi kolla det...och så upp på bordet. Hon kollar igenom honom och så vägning och längden sedan...pratar om amning och hans lite snea nacke (ska tänka på att lägga honom växelvis åt båda hållen) och så hem...hon glömde kolla hans tunga :-) Jag glömde oxå bort det! Kan nog inte vara något farligt...

Liknande trådar

  1. Tunga, tunga ögonlock
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 19:13
  2. Tunga, tunga ögonlock...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 21:13
  3. Vit tunga??
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 10:21
  4. Gul tunga?
    By ViggoTinja in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-11, 13:50
  5. Tunga ord
    By Maddisen in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 02:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar