Längd och viktkurva?
_0701 Januaribarn
  1. Annam.4
    #1

    Längd och viktkurva?

    Jag har för mig att någon la ut en länk för ett tag sen på hur bvc:s längd och viktkurvor ser ut. De där i journalerna, ni vet.
    Jag kommer ju aldrig ihåg var på kurvan min lilla ligger, så jag tyckte det skulle vara kul att kolla på dem hemma. Inte för att det spelar så stor roll, men för skojs skull
    Nån som minns eller vet var de finns?
  2. 1
    Längd och viktkurva? Jag har för mig att någon la ut en länk för ett tag sen på hur bvc:s längd och viktkurvor ser ut. De där i journalerna, ni vet.
    Jag kommer ju aldrig ihåg var på kurvan min lilla ligger, så jag tyckte det skulle vara kul att kolla på dem hemma. Inte för att det spelar så stor roll, men för skojs skull
    Nån som minns eller vet var de finns?
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Jag får Mattias kurva utskriven varje gång jag är upp till bvc. Så jag får den med mig hem. Säg till att du vill ha kurvan
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  4. 2
    Jag får Mattias kurva utskriven varje gång jag är upp till bvc. Så jag får den med mig hem. Säg till att du vill ha kurvan
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Här är de nya WHo kurvorna som är baserade på helammade barn http://www.who.int/nutrition/media_p.../en/index.html
  6. 3
    Här är de nya WHo kurvorna som är baserade på helammade barn http://www.who.int/nutrition/media_p.../en/index.html
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Be sköterskan skriva ut den åt dig!
  8. 4
    Be sköterskan skriva ut den åt dig!
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    Har inte ni en sån där

    grön bok som de skriver i vikt/längd uppgifterna (+ sjukdomar, vaccinationer m.m.) i varje gång?
    Om ni har den finns ju kurvor i den, det e bara att pricka in bebbens uppgifter så ser man vart man hamnar.
  10. 5
    Har inte ni en sån där grön bok som de skriver i vikt/längd uppgifterna (+ sjukdomar, vaccinationer m.m.) i varje gång?
    Om ni har den finns ju kurvor i den, det e bara att pricka in bebbens uppgifter så ser man vart man hamnar.
  11. Annam.4
    #6
    Smart att be om en utskrift, har jag aldrig tänkt på
  12. 6
    Smart att be om en utskrift, har jag aldrig tänkt på
  13. Annam.4
    #7
    Ja, tack! Det var precis de jag tänkte på. Är det dessa som bvc-kurvorna går efter också?
    En kompis visste så precis hur många kurvor över hennes tre barn ligger, det var därför jag blev nyfiken.
  14. 7
    Ja, tack! Det var precis de jag tänkte på. Är det dessa som bvc-kurvorna går efter också?
    En kompis visste så precis hur många kurvor över hennes tre barn ligger, det var därför jag blev nyfiken.
  15. Annam.4
    #8
    Nä, ingen grön bok här inte ! Vi har bara ett enkelt "bvc-kort". Sköterskan skriver in siffrorna men jag ser ju inte vart på kurvan hon hamnar. Här hemma har jag bara en gammal "barnläkarbok" men vet inte om den kurvan är likadan som bvc-s.
  16. 8
    Nä, ingen grön bok här inte ! Vi har bara ett enkelt "bvc-kort". Sköterskan skriver in siffrorna men jag ser ju inte vart på kurvan hon hamnar. Här hemma har jag bara en gammal "barnläkarbok" men vet inte om den kurvan är likadan som bvc-s.
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    nej bvc har äldre kurvor som är baserade på flaskmatade bebisar
  18. 9
    nej bvc har äldre kurvor som är baserade på flaskmatade bebisar
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10
    vår bok är gul
  20. 10
    vår bok är gul
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #11
    vår med, men det är inga kurvor i den, bara massa rutor att fylla i!
  22. 11
    vår med, men det är inga kurvor i den, bara massa rutor att fylla i!
  23. Medlem sedan
    Oct 2001
    #12
    Stackars er som inte har en sån braig grön bok med kurvor i
  24. 12
    Stackars er som inte har en sån braig grön bok med kurvor i
  25. Medlem sedan
    Nov 2002
    #13
    mmm, det är ju det.. Men jag har rätt mycket kurvor själv förstås, ligger bra mycket över min egen :-D
  26. 13
    mmm, det är ju det.. Men jag har rätt mycket kurvor själv förstås, ligger bra mycket över min egen :-D

Liknande trådar

  1. Viktkurva
    By Kastanj in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-05, 08:48
  2. Tips Längd/viktkurva
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 08:50
  3. Viktkurva
    By The Perny in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 08:57
  4. Viktkurva.
    By Katarina och Gabriel in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 20:08
  5. längd och viktkurva
    By Sarasmamma in forum Downs Syndrom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 07:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar