ryckningar?
Epilepsi
  1. krysmynta
    #1

    ryckningar?

    Mitt barn har under sömnen haft ryckningar i händer o ben men inte så mycket så läkarna har sagt att det är nervryckningar.
    Men när vi gjorde Eeg(är utan medicin nu) så ryckte hon i hela kroppen massor än vad hon brukar göra.
    är detta något som kan höra ihop med EP?
    för övrigt så har hon bara krampat när hon sover.
  2. 1
    ryckningar? Mitt barn har under sömnen haft ryckningar i händer o ben men inte så mycket så läkarna har sagt att det är nervryckningar.
    Men när vi gjorde Eeg(är utan medicin nu) så ryckte hon i hela kroppen massor än vad hon brukar göra.
    är detta något som kan höra ihop med EP?
    för övrigt så har hon bara krampat när hon sover.
  3. Medlem sedan
    Mar 2007
    #2
    Min son har haft mycket ryckningar, särskilt när han var liten (han är 12 år idag). Speciellt vid insomning och jag vet att neurologen till en början sa att det bara var "sömnryckningar" fastän jag var övertygad om att det var EP-ryckningar. Det visade sig senare på EEG att det var EP-sprak.
  4. 2
    Min son har haft mycket ryckningar, särskilt när han var liten (han är 12 år idag). Speciellt vid insomning och jag vet att neurologen till en början sa att det bara var "sömnryckningar" fastän jag var övertygad om att det var EP-ryckningar. Det visade sig senare på EEG att det var EP-sprak.
  5. Maro
    #3
    Hej
    Min dotter har alltid haft mycket ryckningar vid insomning. Dessa ryckningar har hon haft även då hon har gjort sina fyra sömneeg, samt sitt långtidseeg (7 dygn, väldigt kul!). Alla eeg har dock kommit tillbaka utan resultat. Sen i somras/höstas har hon dock medicinerat för epilepsi, trots att de inte hittat något i alla undersökningar, eftersom hon haft anfall. Hennes ryckningar vid insomning har försvunnit efter att hon började med medicin..... mycket mystiskt, eller hur?
    Vet inte hur det hänger ihop, men det gör det säkert på något sätt.
  6. 3
    Hej
    Min dotter har alltid haft mycket ryckningar vid insomning. Dessa ryckningar har hon haft även då hon har gjort sina fyra sömneeg, samt sitt långtidseeg (7 dygn, väldigt kul!). Alla eeg har dock kommit tillbaka utan resultat. Sen i somras/höstas har hon dock medicinerat för epilepsi, trots att de inte hittat något i alla undersökningar, eftersom hon haft anfall. Hennes ryckningar vid insomning har försvunnit efter att hon började med medicin..... mycket mystiskt, eller hur?
    Vet inte hur det hänger ihop, men det gör det säkert på något sätt.
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Nervryckningar förekommer hos alla men de ryckningar som man som förälder hos ett epilepsibarn ser är annorlunda. Lite för många och lite för ofta för att vara vanliga nervryckningar, vanliga nervryckningar har man ju själv också och det är inget som man börjar undra över. Det är just det där när man börjar bli orolig, som det inte längre är normalt. Men doktorer, lever på sin egen planet ibland.
  8. 4
    Nervryckningar förekommer hos alla men de ryckningar som man som förälder hos ett epilepsibarn ser är annorlunda. Lite för många och lite för ofta för att vara vanliga nervryckningar, vanliga nervryckningar har man ju själv också och det är inget som man börjar undra över. Det är just det där när man börjar bli orolig, som det inte längre är normalt. Men doktorer, lever på sin egen planet ibland.

Liknande trådar

  1. Ryckningar
    By UlLi in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 13:27
  2. Ryckningar
    By Nujävlar! in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 20:20
  3. Ryckningar
    By Nujävlar! in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 20:06
  4. Ryckningar
    By mia6 in forum Epilepsi
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-23, 16:31
  5. Ryckningar i
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 18:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar