Bästa tacos-tillbehör? *OT*
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Bästa tacos-tillbehör? *OT*

    Fler än jag som äter taco´s?
    Ja det är helt *OT*, jag vet, men kan vara kul att prata om annat än barn ibland kanske..?
    Är en hängiven Taco´s -fan, bara älskar det. Men det blir alltid samma tillbehör. Kanske för att det alltid är så gott.. Nu söker jag inspiration o förnyelse.
    Vad har ni i era taco´s skal?
    A- med 3 flickor, 2 på jorden och en i himlen
  2. 1
    Bästa tacos-tillbehör? *OT* Fler än jag som äter taco´s?
    Ja det är helt *OT*, jag vet, men kan vara kul att prata om annat än barn ibland kanske..?
    Är en hängiven Taco´s -fan, bara älskar det. Men det blir alltid samma tillbehör. Kanske för att det alltid är så gott.. Nu söker jag inspiration o förnyelse.
    Vad har ni i era taco´s skal?
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Vi själva..

    vi har (isbergs-)sallad
    Tacokryddad köttfärs
    tomat
    gurka
    lök
    (hemgjord) guacamole
    med lite gräddfil på
    salsa
    riven ost
    majs ibland, till L:s stora förtjusning

    ...o det ska vara mjuka tortillas att rulla in allt i,
    även nachos står på bordet.
  4. 2
    Vi själva..

    vi har (isbergs-)sallad
    Tacokryddad köttfärs
    tomat
    gurka
    lök
    (hemgjord) guacamole
    med lite gräddfil på
    salsa
    riven ost
    majs ibland, till L:s stora förtjusning

    ...o det ska vara mjuka tortillas att rulla in allt i,
    även nachos står på bordet.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Och vi kör exakt likadant fast med quornfärs och ett par tillägg:

    - Jalapeno-ringar (från burk)
    - Refried beans (helt enkelt svarta bönor som man mosar och steker med lök och vatten och lite kryddor en stund)
    - Färsk paprika

    Vi kör också med tortilla-bröd eftersom det är så mycket smidigare än tacoskal.
  6. 3
    Och vi kör exakt likadant fast med quornfärs och ett par tillägg:

    - Jalapeno-ringar (från burk)
    - Refried beans (helt enkelt svarta bönor som man mosar och steker med lök och vatten och lite kryddor en stund)
    - Färsk paprika

    Vi kör också med tortilla-bröd eftersom det är så mycket smidigare än tacoskal.
  7. Medlem sedan
    May 1999
    #4
    Har inte heller nåt att tillägga, tyvärr, men skulle vilja bidra med ett supersnabbt recept på guacamole om man tror att det är bökigt att göra "riktig"

    Mosa avocado, blanda med vitlöks-creme fraiche. Klart.
  8. 4
    Har inte heller nåt att tillägga, tyvärr, men skulle vilja bidra med ett supersnabbt recept på guacamole om man tror att det är bökigt att göra "riktig"

    Mosa avocado, blanda med vitlöks-creme fraiche. Klart.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Tacos i ugn? Det är väl så mexikanarna tillreder tacoskalen, det bara vi svenskar som äter dom "råa".
    Fyll tacos med köttfärs och lök. Lägg i skalen in en tomatsås, riv över ost och så in i ugnen. Servera med de vanliga tillbehören!
  10. 5
    Tacos i ugn? Det är väl så mexikanarna tillreder tacoskalen, det bara vi svenskar som äter dom "råa".
    Fyll tacos med köttfärs och lök. Lägg i skalen in en tomatsås, riv över ost och så in i ugnen. Servera med de vanliga tillbehören!
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Låter som ett väldigt gott alternativ! Vi använder inte creme fraisch i vår vanliga s a s, så det provar jag gärna!
  12. 6
    Låter som ett väldigt gott alternativ! Vi använder inte creme fraisch i vår vanliga s a s, så det provar jag gärna!
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7

    Varje fredag!

    Ja jag är ocså en taco-älskare!! Vi äter tacos varje fredag (senaste tre åren), det har blivit en liten tradition som vi inte kan bryta.. Det är ju så fruktansvärt gott!! Så ikväll blir det tacos och rödvin.....mmmmmm.

    Vi kör med köttfärs, riven ost, tomat, gurka, paprika, lök, majs, isb sallad, avocado, salsa, vitlöksdip. Sedan kör vi mest mjuka fullkorns tortillas och nachos.
    Mamma till Louise -06
  14. 7
    Varje fredag! Ja jag är ocså en taco-älskare!! Vi äter tacos varje fredag (senaste tre åren), det har blivit en liten tradition som vi inte kan bryta.. Det är ju så fruktansvärt gott!! Så ikväll blir det tacos och rödvin.....mmmmmm.

    Vi kör med köttfärs, riven ost, tomat, gurka, paprika, lök, majs, isb sallad, avocado, salsa, vitlöksdip. Sedan kör vi mest mjuka fullkorns tortillas och nachos.
  15. Medlem sedan
    Apr 2006
    #8
    Vi är nog också tråkiga. Jag kör med köttfärs med tacokrydda, ost, salsa, gräddfil, gurka, paprika, tomat, champinjoner och ibland majs. Guaccamole är ju supergott det med men jag är rätt kass på sånt så det får vara. Mjuka bröd kör vi också med, det är enklast. Sambon öser på rå lök också men det gillar inte jag. Rödlök kan jag ha på ibland.
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  16. 8
    Vi är nog också tråkiga. Jag kör med köttfärs med tacokrydda, ost, salsa, gräddfil, gurka, paprika, tomat, champinjoner och ibland majs. Guaccamole är ju supergott det med men jag är rätt kass på sånt så det får vara. Mjuka bröd kör vi också med, det är enklast. Sambon öser på rå lök också men det gillar inte jag. Rödlök kan jag ha på ibland.
  17. Medlem sedan
    Feb 2006
    #9
    mmm ett ämne i min smak :-)

    Jag gör egen tacokrydda till att börja med. Massor med spiskummin, lite grillkrydda, vitpeppar, pressad vitlök o buljong gör susen. Ibland blir det en skvätt chilisås oxå. Kokar ganska länge med vatten så köttfärsen blir mjukare i konsistensen.

    Till det blir det

    isbergssallad
    gurka
    tomat
    silverlök - absolut godaste råa löken!
    majs
    gräddfil
    salsa
    hemgjord guacamole
    hemgjord cheddardip (mixar cheddarskivor med vatten!)
    gärna ostgratinerade nachos, annars är båtar en favorit. Gillar inte tortillas men ibland pitabröd.
  18. 9
    mmm ett ämne i min smak :-)

    Jag gör egen tacokrydda till att börja med. Massor med spiskummin, lite grillkrydda, vitpeppar, pressad vitlök o buljong gör susen. Ibland blir det en skvätt chilisås oxå. Kokar ganska länge med vatten så köttfärsen blir mjukare i konsistensen.

    Till det blir det

    isbergssallad
    gurka
    tomat
    silverlök - absolut godaste råa löken!
    majs
    gräddfil
    salsa
    hemgjord guacamole
    hemgjord cheddardip (mixar cheddarskivor med vatten!)
    gärna ostgratinerade nachos, annars är båtar en favorit. Gillar inte tortillas men ibland pitabröd.
  19. Medlem sedan
    Feb 2006
    #10
    mm glömde en god majsdip! Gör inte den varje gång men nästan! En liten burk majs (ta bort vatten) mixas med en bit röd chilipepparfrukt o vitlök. Rörs sen ihop med gräddfil eller creme fraiche! Gudomligt god, även som chipsdip!
  20. 10
    mm glömde en god majsdip! Gör inte den varje gång men nästan! En liten burk majs (ta bort vatten) mixas med en bit röd chilipepparfrukt o vitlök. Rörs sen ihop med gräddfil eller creme fraiche! Gudomligt god, även som chipsdip!
  21. Medlem sedan
    Nov 2003
    #11
    Ett tag körde vi det nästan varje fredag, var faktiskt en mysig fredagstradition, men det blev lite för bra sen...,
  22. 11
    Ett tag körde vi det nästan varje fredag, var faktiskt en mysig fredagstradition, men det blev lite för bra sen...,
  23. Medlem sedan
    Nov 2003
    #12
    oj, tack för tipset! Lät ju väldigt gott!!
  24. 12
    oj, tack för tipset! Lät ju väldigt gott!!
  25. Medlem sedan
    May 1999
    #13
    Kolla mitt inlägg ovanför - guacamolerecept för lata
  26. 13
    Kolla mitt inlägg ovanför - guacamolerecept för lata
  27. Medlem sedan
    Nov 2003
    #14
    Hur mkt gräddfil/creme fraiche?
  28. 14
    Hur mkt gräddfil/creme fraiche?
  29. Medlem sedan
    Apr 2006
    #15
    Oj, det lät ju superenkelt! Måste testa Gott till chips också gissar jag
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  30. 15
    Oj, det lät ju superenkelt! Måste testa Gott till chips också gissar jag
  31. Medlem sedan
    Feb 2006
    #16
    kankse för sent men ungefär lika mkt som majsen, kanske något mindre.
  32. 16
    kankse för sent men ungefär lika mkt som majsen, kanske något mindre.
  33. Medlem sedan
    Apr 2002
    #17
    Vi varierar även skalen...
    Hårda tubes, tortillas , äter med tacochips eller de traditionella.
    Gott att även där variera sig
  34. 17
    Vi varierar även skalen...
    Hårda tubes, tortillas , äter med tacochips eller de traditionella.
    Gott att även där variera sig

Liknande trådar

  1. Bästa vinet till tacos?
    By annama in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-26, 09:40
  2. Tillbehör till tacos
    By Skrållan med Elsa in forum Mat & dryck
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 08:33
  3. Tacos...?
    By JaxiBaxi in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 07:05
  4. Tillbehör till tacos?
    By pallella in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 14:24
  5. är tacos ok...
    By eva_n m linnea&elin in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 23:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar