Länge sedan jag skrev sist...
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Länge sedan jag skrev sist...

    ...har kikat in och läst men inte riktigt orkat svara och skriva egna inlägg. Nåja, nu har jag precis skickat ut de stora grabbarna och Erik sover en stund. Har är supersnorig och sover nästan inget på natten. jag måste suga ur näsan på honom innan han kan äta, och det uppskattas _inte_ kan jag lova. Såg imorse i spegeln att jag är alldeles röd i ögonen av för lite sömn.
    Men jag ska inte klaga, han är glad nästan hela tiden trots att han är så snorig. Han jobbar som en galning för att krypa nu och jag misstänker att det är en tidsfråga bara innan han greppar tekniken, lite för tidigt enligt mig, men vad gör man. Man kan ju inte direkt stoppa utvecklingen... sen är han otroligt stark i benen.Sitter han på filten (ja med stöd då, för han fixar inte att sitta själv än) och man håller hans händer så reser han sig upp utan att man hjälper till. Lite mallig är jag allt även om jag som sagt tycker att han har lite väl bråttom. Misstänker att vi kommer få vara med om många bulor och blåmärken framöver...
    Idag kommer M hem från sin vecka i Kroatien och Stockholm och det ska bli himla skönt att få hem honom. Svärmor har visserligen varit gullig och varit här några dagar denna gång, men det har hunnits med en del hyss från barnens sida, så jag känner att mitt tålamod prövats extremt denna gång... www.magdas.blogg.se
    Nå, nu ska jag sortera lite papper innan Erik vaknar igen.
    Ha en bra dag!
    Kram
    Blogg: www.magdas.blogg.se

    Krama mig och älska mig när jag är liten, så blir jag en som kan krama och älska när
    jag blir stor!

    "Man ska aldrig gå med på att krypa när man känner lusten att flyga"
    Helen Keller

    *Magda med William-01, Ludwig-02, Filip-04 & Erik-06*
  2. 1
    Länge sedan jag skrev sist... ...har kikat in och läst men inte riktigt orkat svara och skriva egna inlägg. Nåja, nu har jag precis skickat ut de stora grabbarna och Erik sover en stund. Har är supersnorig och sover nästan inget på natten. jag måste suga ur näsan på honom innan han kan äta, och det uppskattas _inte_ kan jag lova. Såg imorse i spegeln att jag är alldeles röd i ögonen av för lite sömn.
    Men jag ska inte klaga, han är glad nästan hela tiden trots att han är så snorig. Han jobbar som en galning för att krypa nu och jag misstänker att det är en tidsfråga bara innan han greppar tekniken, lite för tidigt enligt mig, men vad gör man. Man kan ju inte direkt stoppa utvecklingen... sen är han otroligt stark i benen.Sitter han på filten (ja med stöd då, för han fixar inte att sitta själv än) och man håller hans händer så reser han sig upp utan att man hjälper till. Lite mallig är jag allt även om jag som sagt tycker att han har lite väl bråttom. Misstänker att vi kommer få vara med om många bulor och blåmärken framöver...
    Idag kommer M hem från sin vecka i Kroatien och Stockholm och det ska bli himla skönt att få hem honom. Svärmor har visserligen varit gullig och varit här några dagar denna gång, men det har hunnits med en del hyss från barnens sida, så jag känner att mitt tålamod prövats extremt denna gång... www.magdas.blogg.se
    Nå, nu ska jag sortera lite papper innan Erik vaknar igen.
    Ha en bra dag!
    Kram
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Vad tråkigt att din lille Erik är förkyld, men det låter ju inte som han är så medtagen om han försöker krypa. Oj, vad jag tycker att allas bebisar är tidiga med allt. Min David hänger inte med i den farten. Tycker du att dina yngre barn varit tidigare i utvecklingen än ditt första? Jag funderar på om det går lite saktare här eftersom David är första barnet och inte har nåt storasyskon att ta efter. Eller också är det för att han är lite lat. Ja han kan i alla fall vända sig från rygg till mage nu och jag är stolt över det.
  4. 2
    Vad tråkigt att din lille Erik är förkyld, men det låter ju inte som han är så medtagen om han försöker krypa. Oj, vad jag tycker att allas bebisar är tidiga med allt. Min David hänger inte med i den farten. Tycker du att dina yngre barn varit tidigare i utvecklingen än ditt första? Jag funderar på om det går lite saktare här eftersom David är första barnet och inte har nåt storasyskon att ta efter. Eller också är det för att han är lite lat. Ja han kan i alla fall vända sig från rygg till mage nu och jag är stolt över det.
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3
    Tidiga, sena, normala? Spelar inte så stor roll tycker jag varje barn tar saker i sin tackt när dom är mogna eller känner för det, tycker inte du ska bry dig om vad andra kan och inte kan.
    Sen tror jag att om dom har större syskon så vill dom nog hänga på, så lite kan det nog påverka, men dom måste ju ändå va mogna för det.
  6. 3
    Tidiga, sena, normala? Spelar inte så stor roll tycker jag varje barn tar saker i sin tackt när dom är mogna eller känner för det, tycker inte du ska bry dig om vad andra kan och inte kan.
    Sen tror jag att om dom har större syskon så vill dom nog hänga på, så lite kan det nog påverka, men dom måste ju ändå va mogna för det.
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4

    vet du vad

    jag tycker inte du ska jämföra med andra bebisar, även om jag vet att det är lätt att man gör det. Det var inte min mening att "stressa" andra med att Erik är tidig, jag är själv förvånad att han har så himla bråttom med allt. Alla mina pojkar har varit ganska tidiga, men Erik är extrem. Men jag tror absolut att det påverkar att han har syskon som "visar vägen". Alla barn är ju olika och tar det i sin takt. Barn som är väldigt tidiga är ju ofta inte riktigt mogna för det och det blir många fall och olyckor på vägen. Själv hade jag gärna sett att han lugnat ner sig lite, men vi får väl se. Min äldsta (som fyller sex snart) var också ganska tidig motoriskt, men då istället ganska sen med talet. Tycker vi självklart ska vara stolta över våra små vare sig de är före, efter eller mitt i mellan Dessuotm brukar tidsintervallen för utveckling vara ganska långa och det är ju antagligen för att det kan skilja mycket utanatt för den skull vara onormalt.
    Som sagt, det var inte på något sätt meningen att stressa andra eller skryta, var bara så förvånad över att han tar sig framåt redan.

    Har hängt här på aff sedan min andra son föddes -02 så jag vet hur lätt det är att jämföra med andra och att man ibland kan tro att det som skrivs är normen. Vet att när min äldsta vägrade sluta med blöja så skrevs det en hel delom det på vårbarn-01 som att det var helt onormalt och att _alla_ visst hade blivit helt torra redan vid typ två års ålder, men när jag frågade om det bara var W som fortfarande hade blöja på natten, så droppade det in massor med svar, så han var långt ifrån ensam. Kanske inte så ofta man skriver att "x vänder sig inte än" osv, utan det som märks är de som är tidiga?
    Ska tänka mig för lite mer innan jag skriver nästa gång.
    Kram!
    Blogg: www.magdas.blogg.se

    Krama mig och älska mig när jag är liten, så blir jag en som kan krama och älska när
    jag blir stor!

    "Man ska aldrig gå med på att krypa när man känner lusten att flyga"
    Helen Keller

    *Magda med William-01, Ludwig-02, Filip-04 & Erik-06*
  8. 4
    vet du vad jag tycker inte du ska jämföra med andra bebisar, även om jag vet att det är lätt att man gör det. Det var inte min mening att "stressa" andra med att Erik är tidig, jag är själv förvånad att han har så himla bråttom med allt. Alla mina pojkar har varit ganska tidiga, men Erik är extrem. Men jag tror absolut att det påverkar att han har syskon som "visar vägen". Alla barn är ju olika och tar det i sin takt. Barn som är väldigt tidiga är ju ofta inte riktigt mogna för det och det blir många fall och olyckor på vägen. Själv hade jag gärna sett att han lugnat ner sig lite, men vi får väl se. Min äldsta (som fyller sex snart) var också ganska tidig motoriskt, men då istället ganska sen med talet. Tycker vi självklart ska vara stolta över våra små vare sig de är före, efter eller mitt i mellan Dessuotm brukar tidsintervallen för utveckling vara ganska långa och det är ju antagligen för att det kan skilja mycket utanatt för den skull vara onormalt.
    Som sagt, det var inte på något sätt meningen att stressa andra eller skryta, var bara så förvånad över att han tar sig framåt redan.

    Har hängt här på aff sedan min andra son föddes -02 så jag vet hur lätt det är att jämföra med andra och att man ibland kan tro att det som skrivs är normen. Vet att när min äldsta vägrade sluta med blöja så skrevs det en hel delom det på vårbarn-01 som att det var helt onormalt och att _alla_ visst hade blivit helt torra redan vid typ två års ålder, men när jag frågade om det bara var W som fortfarande hade blöja på natten, så droppade det in massor med svar, så han var långt ifrån ensam. Kanske inte så ofta man skriver att "x vänder sig inte än" osv, utan det som märks är de som är tidiga?
    Ska tänka mig för lite mer innan jag skriver nästa gång.
    Kram!
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    Jag har full förståelse för att du ej hinner skriva här, jag har varit inne och läst i din blogg om allt som hänt... Förstår att du blev arg och ibland tappar man behärskningen. Det är inget man är stolt över men det händer så ha inte dåligt samvete för det! Skickar över en stor kram till dig, tror du behöver det! *kram*
  10. 5
    Jag har full förståelse för att du ej hinner skriva här, jag har varit inne och läst i din blogg om allt som hänt... Förstår att du blev arg och ibland tappar man behärskningen. Det är inget man är stolt över men det händer så ha inte dåligt samvete för det! Skickar över en stor kram till dig, tror du behöver det! *kram*
  11. Medlem sedan
    Jul 2006
    #6
    Oj. Det var absolut inte min mening att det skulle låta som jag kritiserade ditt inlägg. Det är klart du ska fortsätta skriva om Eriks framsteg. Det är ju jättekul och du ska vara en stolt mamma. Att jag jämför är mitt problem. Jag vet ju att alla bebisar utvecklas i sin egen takt och är olika. T ex för ett tag sen på öf satt jag och pratade med en mamma vars dotter var tidig motoriskt och jag blev lite avundsjuk att hon var så duktig att vända sig och likn, medan den mamman i sin tur tyckte att David gjorde så många ljud och var så intresserad av leksaker, vilket inte hennes dotter var, men det är ju bara ett bevis på att de utvecklas lite olika.
    Jag har nog en typisk pillerbebis. När jag sätter honom i gåstolen sitter han helst och pillar med knapparna på brickan framför. Han förstår ju inte att meningen är att han ska gå iväg.
    Men som sagt fortsätt skriv om Erik, det är ju det ett sånt här forum är till för. Kram.
  12. 6
    Oj. Det var absolut inte min mening att det skulle låta som jag kritiserade ditt inlägg. Det är klart du ska fortsätta skriva om Eriks framsteg. Det är ju jättekul och du ska vara en stolt mamma. Att jag jämför är mitt problem. Jag vet ju att alla bebisar utvecklas i sin egen takt och är olika. T ex för ett tag sen på öf satt jag och pratade med en mamma vars dotter var tidig motoriskt och jag blev lite avundsjuk att hon var så duktig att vända sig och likn, medan den mamman i sin tur tyckte att David gjorde så många ljud och var så intresserad av leksaker, vilket inte hennes dotter var, men det är ju bara ett bevis på att de utvecklas lite olika.
    Jag har nog en typisk pillerbebis. När jag sätter honom i gåstolen sitter han helst och pillar med knapparna på brickan framför. Han förstår ju inte att meningen är att han ska gå iväg.
    Men som sagt fortsätt skriv om Erik, det är ju det ett sånt här forum är till för. Kram.
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7

    Det var nog

    mitt inlägg nu som lät som jag tog illa vid mig. Det gjorde jag inte, men jag vet hur lätt det är att det kan bli lite galet när man skriver och hur lätt det är att jämföra med andra...ville bara förtydliga att det inte var meningen att stressa någon annan. Ofta är det ju så att är de motoriskt tidiga kommer något annat lite senare, det jämnar ut sig mao
    Absolut no hard feelings
    Kram!
    Blogg: www.magdas.blogg.se

    Krama mig och älska mig när jag är liten, så blir jag en som kan krama och älska när
    jag blir stor!

    "Man ska aldrig gå med på att krypa när man känner lusten att flyga"
    Helen Keller

    *Magda med William-01, Ludwig-02, Filip-04 & Erik-06*
  14. 7
    Det var nog mitt inlägg nu som lät som jag tog illa vid mig. Det gjorde jag inte, men jag vet hur lätt det är att det kan bli lite galet när man skriver och hur lätt det är att jämföra med andra...ville bara förtydliga att det inte var meningen att stressa någon annan. Ofta är det ju så att är de motoriskt tidiga kommer något annat lite senare, det jämnar ut sig mao
    Absolut no hard feelings
    Kram!
  15. Medlem sedan
    Feb 2000
    #8

    Gullig du är

    ja, det har varit lite mycket nu ett tag. Hade hemskt dåligt samvete först, men jag har ju verkligen pratat med honom, så nu känns det bra igen. Sen vet jag ju att det är sällan man blir sådär arg...
    kram tillbaka
    Blogg: www.magdas.blogg.se

    Krama mig och älska mig när jag är liten, så blir jag en som kan krama och älska när
    jag blir stor!

    "Man ska aldrig gå med på att krypa när man känner lusten att flyga"
    Helen Keller

    *Magda med William-01, Ludwig-02, Filip-04 & Erik-06*
  16. 8
    Gullig du är ja, det har varit lite mycket nu ett tag. Hade hemskt dåligt samvete först, men jag har ju verkligen pratat med honom, så nu känns det bra igen. Sen vet jag ju att det är sällan man blir sådär arg...
    kram tillbaka
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9
    Ja, det är tur att sånt inte händer så ofta och även den bästa mamman kan tappa tålamodet ibland och reagera på sätt hon inte gärna vill reagera på! Hoppas ni får ha det lugnt ett tag framöver, kan tänka mig att det händer en del med fyra små busfrön...
  18. 9
    Ja, det är tur att sånt inte händer så ofta och även den bästa mamman kan tappa tålamodet ibland och reagera på sätt hon inte gärna vill reagera på! Hoppas ni får ha det lugnt ett tag framöver, kan tänka mig att det händer en del med fyra små busfrön...

Liknande trådar

  1. Länge sedan sist!
    By EMLI in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 20:44
  2. Länge sedan sist...
    By kittla in forum Missfall
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 20:16
  3. Länge sen någon skrev här sist!
    By Titti m. Alexandra in forum _0207 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 12:23
  4. Länge sedan sist nu...
    By Tussilagon in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 20:07
  5. Sedan jag sist skrev om min...
    By -Jessis- in forum Kärlek & relationer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 19:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar