Hur länge ska man vänta ?
Vårdbidrag/försäkringar
  1. Medlem sedan
    Mar 2001
    #1

    Hur länge ska man vänta ?

    Hur länge har ni fått vänta på att få besked från handlägaren på fk om vårdbidraget? Vi skickade in ansökan i nov-06,läkar intyget i feb-07, fick komma till handlägaren i början på mars för kompleterande frågor. Jag ringde handlägaren några dagar efter mötet för att tillägga några saker och hon sa då att hon höll på att skriva det sista och att hon skulle skicka hem förslaget till oss då det var klart. Efter det har vi inte hört ett knyst, varken på telefon eller per brev. Brukar det ta så lång tid?
  2. 1
    Hur länge ska man vänta ? Hur länge har ni fått vänta på att få besked från handlägaren på fk om vårdbidraget? Vi skickade in ansökan i nov-06,läkar intyget i feb-07, fick komma till handlägaren i början på mars för kompleterande frågor. Jag ringde handlägaren några dagar efter mötet för att tillägga några saker och hon sa då att hon höll på att skriva det sista och att hon skulle skicka hem förslaget till oss då det var klart. Efter det har vi inte hört ett knyst, varken på telefon eller per brev. Brukar det ta så lång tid?
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Ja, det är så olika. Jag har hört att folk har fått vänta allt ifrån 2 månader till 1½ år.
    Vi fick vänta 14 månader på vårt VB. Gissa om jag var sur... Och då överklagade vi inte ens beslutet. Och vi skickade in allt på en gång, både läkarintyg och själva ansökan. Och vi gjorde inga kompletteringar. Ändå tog det 14 månader... tyvärr...
    Men Uppsala FK är tyvärr lite tröga. Och nu lär det väl gå ännu trögare eftersom de har sagt upp en hel hoper FK-anställda!

    I Stockholm verkar det däremot gå riktigt snabbt (i varje fall ibland). Jag har tre vänner som fick igenom sina VB:n på bara 1½-3 månader!

    Hoppas det går fort för dig!
    Lycka till!

    //Bettan
  4. 2
    Ja, det är så olika. Jag har hört att folk har fått vänta allt ifrån 2 månader till 1½ år.
    Vi fick vänta 14 månader på vårt VB. Gissa om jag var sur... Och då överklagade vi inte ens beslutet. Och vi skickade in allt på en gång, både läkarintyg och själva ansökan. Och vi gjorde inga kompletteringar. Ändå tog det 14 månader... tyvärr...
    Men Uppsala FK är tyvärr lite tröga. Och nu lär det väl gå ännu trögare eftersom de har sagt upp en hel hoper FK-anställda!

    I Stockholm verkar det däremot gå riktigt snabbt (i varje fall ibland). Jag har tre vänner som fick igenom sina VB:n på bara 1½-3 månader!

    Hoppas det går fort för dig!
    Lycka till!

    //Bettan
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    LIGG PÅ!! Se till att ligga på även hos läkarna, dom ska kunna skriva ut ett läkarintyg snabbare än så. Vi hade fyra olika instanser där dom skulle skriva intyg och jag ringde och mailade för att dom skulle skynda på, så gjorde jag även hos fk sen och vi fick vårt beslut inom tre månader.
  6. 3
    LIGG PÅ!! Se till att ligga på även hos läkarna, dom ska kunna skriva ut ett läkarintyg snabbare än så. Vi hade fyra olika instanser där dom skulle skriva intyg och jag ringde och mailade för att dom skulle skynda på, så gjorde jag även hos fk sen och vi fick vårt beslut inom tre månader.

Liknande trådar

  1. Hur länge ska man vänta?
    By smörblomman in forum _1106 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 08:37
  2. Hur länge kan man vänta?
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-21, 20:10
  3. hur länge bör man vänta?
    By anonymt namn in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-14, 21:39
  4. Hur länge vänta?
    By kristinast in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-27, 19:15
  5. Hur länge ska man vänta
    By -Charlotte- in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 21:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar