Blir galen av 5 åring
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Blir galen av 5 åring

    Ja..ni vet ju redan om hans kiss o bajs humor jag skrev om tidigare..men han är annars också såå svååår nu..Emellan är han tramsig o flamsig så man inte får ur han ett vettit ord.Hoppar o skuttar och så..(han har alltid varit aktiv av sej)Men sedan emellanåt så kan han bli skiiitsur över nåt.Tex om man säger till om nåt han ej får göra så blr han sur o går in till sitt rum..Sedan då man går efter för att förklara varför man blev arg o varför man inte får göra si oså så bara fräser han.Tex man säger att man inte får hoppa i soffan så fräser han bara typ: DU bara tror det du!Jag lyssnar inte på dej!Det kan du vara /göra själv!!
    Är fräsig o otrevlig och går inte att prata med..O nuförtiden får man tjata om allt..Tjata tjata tjata!!Inget verkar gå in..Säger man en sak så efter en stund är det samma igen.Tappat öronen totalt..Tråkigt..för det smittar ju av sej så lätt..att alla blir sura o fräsiga.
    Kan tillägga att han blev storebror för 3 mån sedan.
    Men han har alltid vari temperamentsfull och så..
    ><((((0> o o ><((((0> oo

    BLUBB BLUBB BLUBB
  2. 1
    Blir galen av 5 åring Ja..ni vet ju redan om hans kiss o bajs humor jag skrev om tidigare..men han är annars också såå svååår nu..Emellan är han tramsig o flamsig så man inte får ur han ett vettit ord.Hoppar o skuttar och så..(han har alltid varit aktiv av sej)Men sedan emellanåt så kan han bli skiiitsur över nåt.Tex om man säger till om nåt han ej får göra så blr han sur o går in till sitt rum..Sedan då man går efter för att förklara varför man blev arg o varför man inte får göra si oså så bara fräser han.Tex man säger att man inte får hoppa i soffan så fräser han bara typ: DU bara tror det du!Jag lyssnar inte på dej!Det kan du vara /göra själv!!
    Är fräsig o otrevlig och går inte att prata med..O nuförtiden får man tjata om allt..Tjata tjata tjata!!Inget verkar gå in..Säger man en sak så efter en stund är det samma igen.Tappat öronen totalt..Tråkigt..för det smittar ju av sej så lätt..att alla blir sura o fräsiga.
    Kan tillägga att han blev storebror för 3 mån sedan.
    Men han har alltid vari temperamentsfull och så..
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Känner igen en del så lite tror jag tillhör åldern, min son blir 5 i augusti och har samma beteende som du beskriver.
    Ibland undrar jag om det är vanlig gränstestning. vad får man göra och vad får man inte gör? hur långt kan jag gå innan mamma blir lessen/arg?
    Har han ndessutom precis blivit storebror kan det hända att han inte riktigt är säker på vart han hör hemma i familjen längre, all den tid han haft ensam med sina föräldrar ska nu delas med en till så prova att ta lite egentid bara med din son. Gå till biblioteket och köp en glass på vägen hem bara du och han och prata med honom, fråga hur det känns att ha blivit storebror.

    Hur man hanskas med vredesutbrotten vet jag inte vad som är bäst, jag brukar förjklara att jag inte vill ha bråk för att det blir så tråkigt hemma då och jag vill ha en rolig familj och så försöker jag att ställa en fråga i taget istället för tio som man lätt gör annars.
    Att ge honom tid att tänka ut sit svar.
    Men visst blir det ramaskri trots det...
  4. 2
    Känner igen en del så lite tror jag tillhör åldern, min son blir 5 i augusti och har samma beteende som du beskriver.
    Ibland undrar jag om det är vanlig gränstestning. vad får man göra och vad får man inte gör? hur långt kan jag gå innan mamma blir lessen/arg?
    Har han ndessutom precis blivit storebror kan det hända att han inte riktigt är säker på vart han hör hemma i familjen längre, all den tid han haft ensam med sina föräldrar ska nu delas med en till så prova att ta lite egentid bara med din son. Gå till biblioteket och köp en glass på vägen hem bara du och han och prata med honom, fråga hur det känns att ha blivit storebror.

    Hur man hanskas med vredesutbrotten vet jag inte vad som är bäst, jag brukar förjklara att jag inte vill ha bråk för att det blir så tråkigt hemma då och jag vill ha en rolig familj och så försöker jag att ställa en fråga i taget istället för tio som man lätt gör annars.
    Att ge honom tid att tänka ut sit svar.
    Men visst blir det ramaskri trots det...
  5. acand
    #3
    Känner igen det, tjatet måste tillhöra åldern, jag har en tjej som blir 5 i september och jag blir så ledsen ibland för jag tycker inte att jag gör annat än tjatar på henne. Allt verkar gå in genom ena örat och ut genom det andra. Sen har hon också nyss fått småsyskon, för två månader sedan, men hon får utbrott och blir jätteledsen när vi säger till ibland, för smådetaljer. Skuttandet tillhör också definitivt åldern, hon kan inte gå normalt, kan inte sitta still.
  6. 3
    Känner igen det, tjatet måste tillhöra åldern, jag har en tjej som blir 5 i september och jag blir så ledsen ibland för jag tycker inte att jag gör annat än tjatar på henne. Allt verkar gå in genom ena örat och ut genom det andra. Sen har hon också nyss fått småsyskon, för två månader sedan, men hon får utbrott och blir jätteledsen när vi säger till ibland, för smådetaljer. Skuttandet tillhör också definitivt åldern, hon kan inte gå normalt, kan inte sitta still.
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Min gulliga sexåring har också blivit kaxig men det är sånt som hör till. Man får se till att hålla det på en rimlig nivå bara. De tror de är så stora (och så pratar de kiss och bajs eller gör nåt annat töntigt) man vet inte om man ska bli arg eller skratta. Fast det förstås, oftast blir man irriterad.
  8. 4
    Min gulliga sexåring har också blivit kaxig men det är sånt som hör till. Man får se till att hålla det på en rimlig nivå bara. De tror de är så stora (och så pratar de kiss och bajs eller gör nåt annat töntigt) man vet inte om man ska bli arg eller skratta. Fast det förstås, oftast blir man irriterad.
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Å han låter PRECIS som min femåring!!! Har kämpat med kiss och bajshumorn tidigare, men den verkar ha försvunnit nu, men i övrigt så stämmer det sååå bra! Kommer inte ihåg att de andra var så, men jag har väl glömt, eller så är de helt enkelt olika.
  10. 5
    Å han låter PRECIS som min femåring!!! Har kämpat med kiss och bajshumorn tidigare, men den verkar ha försvunnit nu, men i övrigt så stämmer det sååå bra! Kommer inte ihåg att de andra var så, men jag har väl glömt, eller så är de helt enkelt olika.

Liknande trådar

  1. En galen 9 åring
    By Rickie in forum Stora barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-12, 11:05
  2. Jag blir galen på vår 5-åring
    By Tess5 in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 20:23
  3. jag blir galen på min 2- åring (sömn)
    By Familjnu in forum Mammasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 13:30
  4. Galen 6-åring
    By anonymt namn in forum Stora barn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 22:13
  5. Blir galen på kläder som inte blir rena
    By PetraKalmar in forum En bra idé
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 06:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar