Ego-tanke
Ordet är fritt
  1. hannapanna
    #1

    Ego-tanke

    Är det för egoistiskt att vilja ha en aktivitet i veckan för sig själv? Jag har ju mitt barn bara varannan vecka, blir det extra ego då att vika en kväll bara för mig?

    Det jag funderar på är att till hösten gå en målarkurs. vet att det låter skitlarvigt men jag vill verkligen återuppta min gamla hobby. Är det fel att ha barnvakt till sitt barn en vardagkväll i veckan för att göra något rent egoistiskt?
  2. 1
    Ego-tanke Är det för egoistiskt att vilja ha en aktivitet i veckan för sig själv? Jag har ju mitt barn bara varannan vecka, blir det extra ego då att vika en kväll bara för mig?

    Det jag funderar på är att till hösten gå en målarkurs. vet att det låter skitlarvigt men jag vill verkligen återuppta min gamla hobby. Är det fel att ha barnvakt till sitt barn en vardagkväll i veckan för att göra något rent egoistiskt?
  3. Marmelad
    #2
    Men självklart INTE! Klart du ska gå målarkursen!
  4. 2
    Men självklart INTE! Klart du ska gå målarkursen!
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    Verkligen inte

    Klart att du ska hitta på något för dig

    Det är ju ingen fara med några timmar en kväll
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  6. 3
    Verkligen inte Klart att du ska hitta på något för dig

    Det är ju ingen fara med några timmar en kväll
  7. Medlem sedan
    Feb 1999
    #4
    Instämmer i "självklart INTE" om du vill ha maximalt med tid till barnet så kan man ju annars byta veckorna precis efter din dag varannan vecka och innan varannan man måste inte byta helger eller söndag.

    Dvs när du lämnar över skjutsar du iväg innan kursen och när han gör det efter kursen sas.
  8. 4
    Instämmer i "självklart INTE" om du vill ha maximalt med tid till barnet så kan man ju annars byta veckorna precis efter din dag varannan vecka och innan varannan man måste inte byta helger eller söndag.

    Dvs när du lämnar över skjutsar du iväg innan kursen och när han gör det efter kursen sas.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Klart det inte är!

    En glad och nöjd mamma är en bättre mamma! Inte ska man försaka allt man vill pga av barn!
    Låter helt rimligt enligt mig att du har en kväll i veckan som är din!
    ~fånga dagen~ ~carpe diem~ ~seize the day~..

    Alla goda ting är tre!
  10. 5
    Klart det inte är! En glad och nöjd mamma är en bättre mamma! Inte ska man försaka allt man vill pga av barn!
    Låter helt rimligt enligt mig att du har en kväll i veckan som är din!
  11. hannapanna
    #6

    det var ett bra förslag :)

    fast våra veckor är redan anpassade efter hur sambon jobbar (skift) svårt att ändra bara för att jag vill kuta på kurs
  12. 6
    det var ett bra förslag :) fast våra veckor är redan anpassade efter hur sambon jobbar (skift) svårt att ändra bara för att jag vill kuta på kurs
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    Näe

    men om du och pappan vill göra något en kväll i veckan var kanske ni kan hjälpa varandra och vara barnvakt? Så "slipper" ni vara utan barnet och lämna bort det till någon annan. Förutsatt att ni bor nära varandra och har en vettig relation.

    Annars så visst funkar väl det. Jag hade lite svårt att ha barnvakt när jag hade mina varannan vecka. För jag ville vara med dem då. Jag tränade extra mycket när jag hade bf veckor. Fast ska du gå kurs i målning så kan du ju inte hoppa över varannan gång.
  14. 7
    Näe men om du och pappan vill göra något en kväll i veckan var kanske ni kan hjälpa varandra och vara barnvakt? Så "slipper" ni vara utan barnet och lämna bort det till någon annan. Förutsatt att ni bor nära varandra och har en vettig relation.

    Annars så visst funkar väl det. Jag hade lite svårt att ha barnvakt när jag hade mina varannan vecka. För jag ville vara med dem då. Jag tränade extra mycket när jag hade bf veckor. Fast ska du gå kurs i målning så kan du ju inte hoppa över varannan gång.
  15. hannapanna
    #8

    känner mig skyldig

    eftersom jag bara har henne varannan vecka så känns det som om jag borde vara extra mycket närvarande när hon är här och inte välja bort henne till förmån för mig själv. fast en kväll kanske inte gör så mycket? Kursen är två timmar så det blir totalt 3,5 timmar borta med restid. Barnvakten skulle alltså behöva ge både middag och natta...
  16. 8
    känner mig skyldig eftersom jag bara har henne varannan vecka så känns det som om jag borde vara extra mycket närvarande när hon är här och inte välja bort henne till förmån för mig själv. fast en kväll kanske inte gör så mycket? Kursen är två timmar så det blir totalt 3,5 timmar borta med restid. Barnvakten skulle alltså behöva ge både middag och natta...
  17. Medlem sedan
    Feb 1999
    #9
    Nä då går det ju inte. Annars är det många som liksom inte tänker på sådant utan det blir lätt att man sitter fast i söndagshämtning, typ.
  18. 9
    Nä då går det ju inte. Annars är det många som liksom inte tänker på sådant utan det blir lätt att man sitter fast i söndagshämtning, typ.
  19. hannapanna
    #10

    det är såna dubbla känslor

    jag vill gärna gå kursen men samtidigt inte välja bort henne till förmån för mig själv. Vill vara med henne så mycket det går när jag har möjlighet. Vi har svårt att byta dagar me varandra eftersom exets jobb har anpassat sig efter schemat. Blir svårt att ändra på det bara för att jag vill ha min aktivitet, hade det varit för dotterns skull hade det varit en annan sak...
  20. 10
    det är såna dubbla känslor jag vill gärna gå kursen men samtidigt inte välja bort henne till förmån för mig själv. Vill vara med henne så mycket det går när jag har möjlighet. Vi har svårt att byta dagar me varandra eftersom exets jobb har anpassat sig efter schemat. Blir svårt att ändra på det bara för att jag vill ha min aktivitet, hade det varit för dotterns skull hade det varit en annan sak...
  21. hannapanna
    #11

    det var ett bra förslag

    ska försöka komma ihåg det till nästa gång vi gör om i schemat och har svårt att få ihop det. Det är verkligen svårt att gå utanför det vanlgia tänkandet med hur en vecka ser ut...
  22. 11
    det var ett bra förslag ska försöka komma ihåg det till nästa gång vi gör om i schemat och har svårt att få ihop det. Det är verkligen svårt att gå utanför det vanlgia tänkandet med hur en vecka ser ut...

Liknande trådar

  1. Med tanke på
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-07-21, 18:59
  2. En tanke
    By CoxOrange in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-05, 14:52
  3. En tanke
    By Anonym in forum Ensamförälder
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 12:10
  4. Tanke
    By Daddy Cool in forum Feminism & jämställdhet
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 13:14
  5. En tanke
    By liag in forum Downs Syndrom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 10:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar