Nu tror jag att det är dags
Planera för barn
  1. kanske en trea
    #1

    Nu tror jag att det är dags

    att börja "hänga" här inne. Min man, som var väldigt negativt inställd i början, har börjat smälta mer och mer. Idag jämförde jag min bebislängtan med hans längtan efter att få sitt mc kort och få ut och glida på hojen. Och jag tror att det bet, för då frågade han faktiskt om jag hade gjort något åt det ännu. Dvs. tagit ut spiralen.
    Kanske är det dags att beställa tid då
    Ska fråga honom igen ikväll, så att jag är helt säker på att han verkligen vill. Hoppas, hoppas! Orkar inte vänta längre nu.
  2. 1
    Nu tror jag att det är dags att börja "hänga" här inne. Min man, som var väldigt negativt inställd i början, har börjat smälta mer och mer. Idag jämförde jag min bebislängtan med hans längtan efter att få sitt mc kort och få ut och glida på hojen. Och jag tror att det bet, för då frågade han faktiskt om jag hade gjort något åt det ännu. Dvs. tagit ut spiralen.
    Kanske är det dags att beställa tid då
    Ska fråga honom igen ikväll, så att jag är helt säker på att han verkligen vill. Hoppas, hoppas! Orkar inte vänta längre nu.
  3. Vilma-Lia
    #2
    Åh! Vad KUL!!!! Jag tog ut min spiral för en vecka sedan, och väntar nu på att ägglossningen ska komma igång.
    Har två söner och drömmer om en till liten bebis!!! Har fått sambon med mig på noterna, vilket jag inte trodde från början.

    LYCKA TILL!!!
  4. 2
    Åh! Vad KUL!!!! Jag tog ut min spiral för en vecka sedan, och väntar nu på att ägglossningen ska komma igång.
    Har två söner och drömmer om en till liten bebis!!! Har fått sambon med mig på noterna, vilket jag inte trodde från början.

    LYCKA TILL!!!
  5. kanske en trea
    #3
    Vad spännande, då har du kommit en bit längre än mig
    Tror att jag ska ringa BM i morgon och beställa tid. Pratade med min man igår men han låter inte överlycklig direkt. Men absolut inte helt negativ heller.
    Han beskrev det tidigare som att han var "positivt livrädd"
    Men jag kan verkligen förstå honom också, jag är faktiskt lite rädd och orolig jag med.
    Våra barn (har också 2 söner) blir 5, samt 10 år i sommar.
    Det blir som att börja om på nytt och det känns både roligt och nervöst.
    Tänkte börja med att ta ut spiralen för då tror jag att det blir mer "verkligt". Sedan kan man känna efter ett tag....
    Men en bebis vore ju helt underbart, och jag känner mig verkligen inte klar på barnfronten

    Lycka till!
  6. 3
    Vad spännande, då har du kommit en bit längre än mig
    Tror att jag ska ringa BM i morgon och beställa tid. Pratade med min man igår men han låter inte överlycklig direkt. Men absolut inte helt negativ heller.
    Han beskrev det tidigare som att han var "positivt livrädd"
    Men jag kan verkligen förstå honom också, jag är faktiskt lite rädd och orolig jag med.
    Våra barn (har också 2 söner) blir 5, samt 10 år i sommar.
    Det blir som att börja om på nytt och det känns både roligt och nervöst.
    Tänkte börja med att ta ut spiralen för då tror jag att det blir mer "verkligt". Sedan kan man känna efter ett tag....
    Men en bebis vore ju helt underbart, och jag känner mig verkligen inte klar på barnfronten

    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    hur har ni gjort för att få dem med på noterna (männen)? från en som igår fått tvär-nej
  8. 4
    hur har ni gjort för att få dem med på noterna (männen)? från en som igår fått tvär-nej
  9. kanske en trea
    #5
    Jag tror att min man behövde lite tid på sig att smälta det. Vi har pratat om att skaffa ett syskon flera gånger och jag har försökt förklara för honom hur jag känner.
    Att jag får panikångest bara av tanken att aldrig mer få uppleva en graviditet.
    Att det inte är någon tillfällig bebislängtan, utan att jag verkligen vill ha ett barn till.
    Ju längre tiden går, desto mer positivt inställd blir han.

    Jag har även märkt att det varierar lite från gång till gång. Ena stunden så verkar han med på det hela, men andra gånger så är han mera tveksam.
    Tror att det beror på att han har mycket runt sig just då, på jobbet, med renoveringen osv.
    Tanken på en liten bebis blir nog för mycket för honom.

    Förklara för din man hur du känner. Ge honom lite tid, och ta upp det snart igen, vid lämpligt tillfälle.

    Lycka till
  10. 5
    Jag tror att min man behövde lite tid på sig att smälta det. Vi har pratat om att skaffa ett syskon flera gånger och jag har försökt förklara för honom hur jag känner.
    Att jag får panikångest bara av tanken att aldrig mer få uppleva en graviditet.
    Att det inte är någon tillfällig bebislängtan, utan att jag verkligen vill ha ett barn till.
    Ju längre tiden går, desto mer positivt inställd blir han.

    Jag har även märkt att det varierar lite från gång till gång. Ena stunden så verkar han med på det hela, men andra gånger så är han mera tveksam.
    Tror att det beror på att han har mycket runt sig just då, på jobbet, med renoveringen osv.
    Tanken på en liten bebis blir nog för mycket för honom.

    Förklara för din man hur du känner. Ge honom lite tid, och ta upp det snart igen, vid lämpligt tillfälle.

    Lycka till
  11. Vilma-Lia
    #6
    Min sambo ville inte alls när jag föreslog det. Jag tjatade inte ett dugg, sen efter 2 månader, ungefär, så tog han upp det en kväll när vi satt o kollade på tv. Då sa han att han jättegärna ville att vi skulle ha en liten till. En ny liten person att få lära känna! Det lät så gulligt!
    Mitt tips är att framför lugnt hur du känner, men tjata INTE! Sedan kommer han säkert att smälta! Lycka till!
  12. 6
    Min sambo ville inte alls när jag föreslog det. Jag tjatade inte ett dugg, sen efter 2 månader, ungefär, så tog han upp det en kväll när vi satt o kollade på tv. Då sa han att han jättegärna ville att vi skulle ha en liten till. En ny liten person att få lära känna! Det lät så gulligt!
    Mitt tips är att framför lugnt hur du känner, men tjata INTE! Sedan kommer han säkert att smälta! Lycka till!

Liknande trådar

  1. Tror det är dags nu
    By MrsPiggy in forum Separation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-16, 19:17
  2. Är det dags tror ni?
    By Equivocal in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-23, 19:11
  3. Dags nu tror jag...
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 23:26
  4. Tror ni det är dags?
    By ejjvi in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 12:31
  5. Tror det är dags!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    By Julia+Sanna+snitt3/9 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 10:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar