Höfterna!
Downs Syndrom
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Höfterna!

    Måste fråga en sak här inne som har med Emmas lillebror att göra. Noah är nu 10 månader och har varit lite senare än Lucas var med grovmotoriken. På bvc säger de att han hade stabila höfter osv.... Han har inte kommit igång med att krypa utan kravlar fram och först nu har han lärt sig sätta sig upp. Men ibland så sätter han sig upp nästan som Emma gjorde och det verkar ju inte så bra. Han puttar sig upp på knäna och sen viker han ut ett ben och sen det andra. Emma vek iofs båda på samma gång och mycket smidigare och svängde runt dem mer. Tror ni Noah kan ha problem med överrörlighet i höfterna? När han står upp så är han inte helt stabil i höfterna utan gungar lite fram och tillbaka liksom. BVC reagerade inte på detta. Jag är själv väldigt överrörlig i lederna så kanske spelar det in.
  2. 1
    Höfterna! Måste fråga en sak här inne som har med Emmas lillebror att göra. Noah är nu 10 månader och har varit lite senare än Lucas var med grovmotoriken. På bvc säger de att han hade stabila höfter osv.... Han har inte kommit igång med att krypa utan kravlar fram och först nu har han lärt sig sätta sig upp. Men ibland så sätter han sig upp nästan som Emma gjorde och det verkar ju inte så bra. Han puttar sig upp på knäna och sen viker han ut ett ben och sen det andra. Emma vek iofs båda på samma gång och mycket smidigare och svängde runt dem mer. Tror ni Noah kan ha problem med överrörlighet i höfterna? När han står upp så är han inte helt stabil i höfterna utan gungar lite fram och tillbaka liksom. BVC reagerade inte på detta. Jag är själv väldigt överrörlig i lederna så kanske spelar det in.
  3. Medlem sedan
    Mar 1999
    #2
    Jo, här har vi fler som delar med sig av överrörlighetetn i familjen.
    Jag har delat med mig till både Felix och hans storasyster Ebba. Lillasyster är väl inte så stel hon heller, men hur vig hon är har vi inte sett än.
    Så visst går det i arv.
  4. 2
    Jo, här har vi fler som delar med sig av överrörlighetetn i familjen.
    Jag har delat med mig till både Felix och hans storasyster Ebba. Lillasyster är väl inte så stel hon heller, men hur vig hon är har vi inte sett än.
    Så visst går det i arv.
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3
    Har dina barn kunnat sätta sig upp så??
  6. 3
    Har dina barn kunnat sätta sig upp så??
  7. Medlem sedan
    Mar 1999
    #4
    Felix drog ju båda benen rakt ut samtidigt när han satte sig, medan Ebba har tagit ett ben i taget ut åt sidan.
    Det är inget "fel" på henne om man säger, hon är bara enormt vig. Det medför inga problem i vardagen att hon är så vig. Men hon har varit så sedan hon var jätte liten.

    På 1 års-kollen brukar de ju vrida och vända på höfterna så då får du väl höra efter, eller be om en tidigare tid hos en barnläkare så att du slipper grubba och fundera.
  8. 4
    Felix drog ju båda benen rakt ut samtidigt när han satte sig, medan Ebba har tagit ett ben i taget ut åt sidan.
    Det är inget "fel" på henne om man säger, hon är bara enormt vig. Det medför inga problem i vardagen att hon är så vig. Men hon har varit så sedan hon var jätte liten.

    På 1 års-kollen brukar de ju vrida och vända på höfterna så då får du väl höra efter, eller be om en tidigare tid hos en barnläkare så att du slipper grubba och fundera.
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5
    Ja så är det här också ju! Noah drar ju inte båda benen samtidigt så som Emma men det har varit samma teknik nästan! Han börjar stå stadigare nu också så det är nog ingen fara men jag ska be läkaren kolla lite mer noga! Jag är själv också överrörlig så det kan ju bero på det!

    Fast jag hade faktiskt inte tänkt på detta på ett tag nu *S*
  10. 5
    Ja så är det här också ju! Noah drar ju inte båda benen samtidigt så som Emma men det har varit samma teknik nästan! Han börjar stå stadigare nu också så det är nog ingen fara men jag ska be läkaren kolla lite mer noga! Jag är själv också överrörlig så det kan ju bero på det!

    Fast jag hade faktiskt inte tänkt på detta på ett tag nu *S*
  11. Medlem sedan
    Mar 1999
    #6
    Nä, jag hade på sätt och vis glömt bort att jag pratat med dig här.
    Jag har inte varit lika aktiv läsare här som på det andra stället här på ett tag.

    Noah kanske är en blivande gymnast
  12. 6
    Nä, jag hade på sätt och vis glömt bort att jag pratat med dig här.
    Jag har inte varit lika aktiv läsare här som på det andra stället här på ett tag.

    Noah kanske är en blivande gymnast

Liknande trådar

  1. Ont i höfterna
    By aek82 in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-12, 10:00
  2. Ont i höfterna
    By aek82 in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 19:10
  3. Ont i höfterna
    By annchen in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 07:30
  4. Ont i höfterna?
    By Sase in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 19:31
  5. Ont i höfterna
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 21:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar