Promenerat idag
_0610 Oktoberbarn
  1. Marmelad
    #1

    Promenerat idag

    Idag blev det äntligen av att ta en promenad med ett par andra mammor här i byn, jag blev upphämtad av en mamma och sen gick vi och mötte en annan mamma som bor lite utanför samhället, en jättemysig promenad blev det, ute bland ko- och hästhagarna precis utanför byn. Nike vägrade somna, hon var supertrött redan när vi gick iväg men hon höll sig vaken precis hela tiden, fast vi var ute ett par timmar nästan! Här ska det inte missas något... En minut efter att vi skilts åt slockande hon , det roliga var över antar jag...

    Och nu skiner solen, härligt! Blir nog lite trädgårdsarbete gjort kanske i em, jag hittade ett antal mördarsniglar imorse så jag ska nog strössla lite snigelgift åtminstone. *ryyyys*
  2. 1
    Promenerat idag Idag blev det äntligen av att ta en promenad med ett par andra mammor här i byn, jag blev upphämtad av en mamma och sen gick vi och mötte en annan mamma som bor lite utanför samhället, en jättemysig promenad blev det, ute bland ko- och hästhagarna precis utanför byn. Nike vägrade somna, hon var supertrött redan när vi gick iväg men hon höll sig vaken precis hela tiden, fast vi var ute ett par timmar nästan! Här ska det inte missas något... En minut efter att vi skilts åt slockande hon , det roliga var över antar jag...

    Och nu skiner solen, härligt! Blir nog lite trädgårdsarbete gjort kanske i em, jag hittade ett antal mördarsniglar imorse så jag ska nog strössla lite snigelgift åtminstone. *ryyyys*
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Vad härligt det låter med en långpromenad. Själv springer jag och tvättar lakan...
  4. 2
    Vad härligt det låter med en långpromenad. Själv springer jag och tvättar lakan...
  5. Marmelad
    #3
    Jag borde nog också tvätta när jag tänker efter
  6. 3
    Jag borde nog också tvätta när jag tänker efter
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    Så klart hon inte kan sova när ni är på finpromenad med nya bekantskaper, det vore ju nästan oartigt

    Fy, sniglar på tomten är inte trevligt! Fräs upp dom i lite vitlökssmör vetja
  8. 4
    Så klart hon inte kan sova när ni är på finpromenad med nya bekantskaper, det vore ju nästan oartigt

    Fy, sniglar på tomten är inte trevligt! Fräs upp dom i lite vitlökssmör vetja
  9. Marmelad
    #5
    De andra barnen sov så sött hela tiden .

    Ärunteklok? Sist jag käkade sniglar/ostron och andra små slemmiga djur blev jag grymt magsjuk .
  10. 5
    De andra barnen sov så sött hela tiden .

    Ärunteklok? Sist jag käkade sniglar/ostron och andra små slemmiga djur blev jag grymt magsjuk .
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6
    Ja inte vet ja...de ska ju va fin mat (har jag hört) yummie!!!
  12. 6
    Ja inte vet ja...de ska ju va fin mat (har jag hört) yummie!!!
  13. Medlem sedan
    Feb 2006
    #7
    Men det är ju bara såå tråkigt Sitter hellre ute i solen men Dick har inte oljat in utemöblerna än så jag har inget att sitta på än
  14. 7
    Men det är ju bara såå tråkigt Sitter hellre ute i solen men Dick har inte oljat in utemöblerna än så jag har inget att sitta på än
  15. Marmelad
    #8
    Hehe, vi har utemöbler i stål och plast, behöver inte göras ett dugg åt, så här blir ingenting tvättat
  16. 8
    Hehe, vi har utemöbler i stål och plast, behöver inte göras ett dugg åt, så här blir ingenting tvättat
  17. Marmelad
    #9
    Ostronen var goda, men sniglarna var defintivit inte värda en magsjuka
  18. 9
    Ostronen var goda, men sniglarna var defintivit inte värda en magsjuka
  19. Medlem sedan
    Sep 2001
    #10
    Vad mysigt det låter! En riktig långpromenad. Då sov hon säkert gott sen så att du kunde påta i trädgården i lugn och ro.

    Jag har också varit ute och gått mycket idag. Först 1,5 timme på förmiddagen, sedan 2 x 30 minuter fram och tillbaka till BVC. Lite trött i fötterna faktiskt.
  20. 10
    Vad mysigt det låter! En riktig långpromenad. Då sov hon säkert gott sen så att du kunde påta i trädgården i lugn och ro.

    Jag har också varit ute och gått mycket idag. Först 1,5 timme på förmiddagen, sedan 2 x 30 minuter fram och tillbaka till BVC. Lite trött i fötterna faktiskt.
  21. Marmelad
    #11
    Nej inte då, hon sov en halvtimme som vanligt *s*.

    Enda gången hon sover bra är när hon är nära kroppen, nu har jag henne i Ergon och hon sover som en stock! Tror faktiskt att hon behöver mer sömn än de där 3-4 halvtimmessnuttarna hon brukar ta sig, så jag försöker ha henne i Ergon nu så mycket det går så hon får sova ordentligt!

    Oj, du har varit riktigt hurtig idag hör jag! Bra jobbat!
  22. 11
    Nej inte då, hon sov en halvtimme som vanligt *s*.

    Enda gången hon sover bra är när hon är nära kroppen, nu har jag henne i Ergon och hon sover som en stock! Tror faktiskt att hon behöver mer sömn än de där 3-4 halvtimmessnuttarna hon brukar ta sig, så jag försöker ha henne i Ergon nu så mycket det går så hon får sova ordentligt!

    Oj, du har varit riktigt hurtig idag hör jag! Bra jobbat!
  23. Medlem sedan
    Sep 2001
    #12
    Ja det är ju beach -07 som gäller om 2 veckor i Turkiet! Men jag har hittat ett psr höga bikinibraller och en stooor överdel.
  24. 12
    Ja det är ju beach -07 som gäller om 2 veckor i Turkiet! Men jag har hittat ett psr höga bikinibraller och en stooor överdel.
  25. Marmelad
    #13
    Hehe... ta det lugnt bara så du inte är helt slut när du väl kommer till beachen
  26. 13
    Hehe... ta det lugnt bara så du inte är helt slut när du väl kommer till beachen
  27. Medlem sedan
    Feb 2006
    #14
    Det låter jätteskönt! Klart att hon inte kunde sova, det var väl hennes tur att "vakta", så brukar det vara här, alltid något barn som är vaket.

    Jag såg på ett trädgårdsprogram att bästa sättet att bli av med mördarsniglarna var att klippa itu dem med en häcksax eller liknande, låter makabert men enl trädgårdsexperten det bästa och minst plågsamma för sniglarna.
  28. 14
    Det låter jätteskönt! Klart att hon inte kunde sova, det var väl hennes tur att "vakta", så brukar det vara här, alltid något barn som är vaket.

    Jag såg på ett trädgårdsprogram att bästa sättet att bli av med mördarsniglarna var att klippa itu dem med en häcksax eller liknande, låter makabert men enl trädgårdsexperten det bästa och minst plågsamma för sniglarna.
  29. Marmelad
    #15
    Tror du jag törs det?

    Snigelmedlet funkar superbra, men det kostar ju en slant, men det får det vara värt! Vi brukar kombinera med att plocka och frysa ihjäl dem i frysen (i först en påse och sen en plastburk...). Stora dottern får en krona snigeln, då blir det ordentligt plockat vill jag lova
  30. 15
    Tror du jag törs det?

    Snigelmedlet funkar superbra, men det kostar ju en slant, men det får det vara värt! Vi brukar kombinera med att plocka och frysa ihjäl dem i frysen (i först en påse och sen en plastburk...). Stora dottern får en krona snigeln, då blir det ordentligt plockat vill jag lova
  31. Medlem sedan
    Aug 2002
    #16
    Fel snack men ändå, vad använder du för snigelgift och funkar det?
    Har också hittat ett gäng sniglar på väg mot mina rabarber, och skulle gärna hitta ett sätt som stoppar dem...

    Vad härligt det låter med en långpromenad, det var alldeles för länge sedan jag gjorde.
  32. 16
    Fel snack men ändå, vad använder du för snigelgift och funkar det?
    Har också hittat ett gäng sniglar på väg mot mina rabarber, och skulle gärna hitta ett sätt som stoppar dem...

    Vad härligt det låter med en långpromenad, det var alldeles för länge sedan jag gjorde.
  33. Medlem sedan
    Feb 2006
    #17
    Ge henne häcksaxen också och säg att ituklippta ger dubbla pengarna
  34. 17
    Ge henne häcksaxen också och säg att ituklippta ger dubbla pengarna
  35. Marmelad
    #18
    Smart tänkt! Fast förresten... då blir jag nog ruinerad
  36. 18
    Smart tänkt! Fast förresten... då blir jag nog ruinerad
  37. Marmelad
    #19
    Snigelfritt heter det, det funkar jättebra tycker jag! Man märker skillnad när man strött ut det, definitivt färre sniglar. Det är järnfosfat eller nåt sånt, inte giftigt för andra än sniglarna.

    Raberber gillar de inte att äta så dem behöver du inte vara orolig för! Men de gillar att sitta och gosa i skuggan/fukten under bladen tror jag, föröka sig och lite sånt.... *urk*
  38. 19
    Snigelfritt heter det, det funkar jättebra tycker jag! Man märker skillnad när man strött ut det, definitivt färre sniglar. Det är järnfosfat eller nåt sånt, inte giftigt för andra än sniglarna.

    Raberber gillar de inte att äta så dem behöver du inte vara orolig för! Men de gillar att sitta och gosa i skuggan/fukten under bladen tror jag, föröka sig och lite sånt.... *urk*
  39. Medlem sedan
    Aug 2002
    #20
    Kanske inte mördarsniglar men andra sniglar brukar gilla våra rabarber...De kanske är extra goda eller något, har inte fått smaka dem själv ännu

    Snigelfritt känner jag igen namnet på men har inte provat det. Får väl slå till och testa det!

    Dottern är annars bra på att samla ihop sniglar/snäckor och hon gratis eftersom hon inte har gjort den kopplingen att hon kan tjäna en slant på det
    Problemet är att jag tycker de är så läbbiga att ha ihjäl. Blä!!!
  40. 20
    Kanske inte mördarsniglar men andra sniglar brukar gilla våra rabarber...De kanske är extra goda eller något, har inte fått smaka dem själv ännu

    Snigelfritt känner jag igen namnet på men har inte provat det. Får väl slå till och testa det!

    Dottern är annars bra på att samla ihop sniglar/snäckor och hon gratis eftersom hon inte har gjort den kopplingen att hon kan tjäna en slant på det
    Problemet är att jag tycker de är så läbbiga att ha ihjäl. Blä!!!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jag har promenerat typ 1,2 mil idag
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 15:21
  2. Promenerat idag!
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 10:26
  3. Promenerat idag
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 19:53
  4. Idag har jag PROMENERAT......
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-10, 07:15
  5. Idag har jag promenerat
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 19:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar