GRATTIS till Amaiz och Ninas
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Jul 1999
    #1

    GRATTIS till Amaiz och Ninas

    pappa!!!! Härliga nyheter. Ser fram emot att få se lillkillen på foto och att få besök av Ninas familj...
    Här är det ok. Sambon är utan jobb igen, eller rättare sagt i juni. Jobbigt för honom, jag försöker ge honom en massa positiva vibbar, men det är svårt...
    Vi höres senare...
  2. 1
    GRATTIS till Amaiz och Ninas pappa!!!! Härliga nyheter. Ser fram emot att få se lillkillen på foto och att få besök av Ninas familj...
    Här är det ok. Sambon är utan jobb igen, eller rättare sagt i juni. Jobbigt för honom, jag försöker ge honom en massa positiva vibbar, men det är svårt...
    Vi höres senare...
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Hej GiMTL.....!!!

    Tack tack! Trakigt for N, hoppas han hittar ngt snart... trust me, jag vet hur det kanns

    Nu kan vi fritt fram aka over gransen, men jag kom pa att Mini-Sumos US-pass inte kommit annu, det har bara gatt 2v. sen jag gjorde ett till honom. dom sager att det kommer ta 10-12v. Sen har jag skickat in samordningsnummers ansokan till SKV i SWE, och det var ocksa 2v. sen, for jag tankte gora ett SWE-pass till honom...

    Dom har ju skarp lagarna overallt, och vagar man aka/ bila over gransen till CAN med endast Birth Certificate pa en bebi, eller ska jag vanta till antingen US eller SWE passet kommit?

    Hm.
  4. 2
    Hej GiMTL.....!!!

    Tack tack! Trakigt for N, hoppas han hittar ngt snart... trust me, jag vet hur det kanns

    Nu kan vi fritt fram aka over gransen, men jag kom pa att Mini-Sumos US-pass inte kommit annu, det har bara gatt 2v. sen jag gjorde ett till honom. dom sager att det kommer ta 10-12v. Sen har jag skickat in samordningsnummers ansokan till SKV i SWE, och det var ocksa 2v. sen, for jag tankte gora ett SWE-pass till honom...

    Dom har ju skarp lagarna overallt, och vagar man aka/ bila over gransen till CAN med endast Birth Certificate pa en bebi, eller ska jag vanta till antingen US eller SWE passet kommit?

    Hm.
  5. Medlem sedan
    Feb 1999
    #3
    Man får väl bila över men inte flyga utan pass.
    Men bäst att kolla.
  6. 3
    Man får väl bila över men inte flyga utan pass.
    Men bäst att kolla.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Jag tror det ar lika strangt att kora som flyga... men jag ska kolla upp det, vore ju snopet att behova lamna ifran sig Mini-Sumo...

  8. 4
    Jag tror det ar lika strangt att kora som flyga... men jag ska kolla upp det, vore ju snopet att behova lamna ifran sig Mini-Sumo...

  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Nej, kör man bil så behövs ännu inte pass varken för barn eller vuxna och nyligen så ändrade man sig och bestämde att barn även i fortsättningen inte kommer att behöva pass för att bila till Canada.

    "US and Canadian immigration authorities are relaxing the new travel document requirements as they pertain to children.

    In a change from earlier plans, U.S. and Canadian citizens ages 15 or younger with parental consent will be allowed to cross the borders at land and sea entry points with certified copies of their birth certificates rather than passports.

    U.S. and Canadian citizens ages 16 through 18 traveling with school, religious, cultural or athletic groups and under adult supervision will also be allowed to travel with only"
  10. 5
    Nej, kör man bil så behövs ännu inte pass varken för barn eller vuxna och nyligen så ändrade man sig och bestämde att barn även i fortsättningen inte kommer att behöva pass för att bila till Canada.

    "US and Canadian immigration authorities are relaxing the new travel document requirements as they pertain to children.

    In a change from earlier plans, U.S. and Canadian citizens ages 15 or younger with parental consent will be allowed to cross the borders at land and sea entry points with certified copies of their birth certificates rather than passports.

    U.S. and Canadian citizens ages 16 through 18 traveling with school, religious, cultural or athletic groups and under adult supervision will also be allowed to travel with only"
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6

Liknande trådar

  1. Amaiz! Grattis!!
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 15:43
  2. GRATTIS AMAIZ!!!
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 14:06
  3. Grattis Ninas mamma!
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 13:13
  4. GRATTIS Ninas mamma!!!
    By FruPeru in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 00:43
  5. GRATTIS Amaiz
    By dosiss in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 06:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar