lite glada nyheter
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    lite glada nyheter

    Hej !

    Idag var jag på en extra mätning av magen eftersom jag legat på nedersta kurvan och nu låg jag mellan nedersta och mittenkurvan! :-)

    Bebis vände sig inatt från att ha legat på tvären till att ligga med huvudet ner.
    Kanske att det spelat roll. BM var nöjd och jag med!

    /Carina bf 17/7
  2. 1
    lite glada nyheter Hej !

    Idag var jag på en extra mätning av magen eftersom jag legat på nedersta kurvan och nu låg jag mellan nedersta och mittenkurvan! :-)

    Bebis vände sig inatt från att ha legat på tvären till att ligga med huvudet ner.
    Kanske att det spelat roll. BM var nöjd och jag med!

    /Carina bf 17/7
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Najs, det växer och gror och att bebben dessutom lagt sig "tillrätta" är ju bara en bonus.

    //Malin.
  4. 2
    Najs, det växer och gror och att bebben dessutom lagt sig "tillrätta" är ju bara en bonus.

    //Malin.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Va bra.

    Ja, jag tror det spelar roll hur babyn ligger. Nog borde magen bli lite kortare med en baby på tvären och spänner ut magen åt "fel" håll.

    Jag har oroat mig lite för att min mage varit stor (på översta kurvan) så jag frågade min BM sist om hon trodde att jag väntar en stor baby. Hon sa att det är lite synd att de där kurvorna finns, så lätt att oroa sig för att man inte följer medel i onödan. Sedan mätte vi och magen hoppade ner från översta kurvan till mellan översta och medel (babyn låg på tvären och kanske mätte BM lite snålare än vanligt eftersom jag frågat). Hon kände lite på magen också och tyckte att det inte kändes som en stor baby, snarare en liten med gott om plats.

    Så du kan säkert ha en större baby i magen än jag fast att min magkurva ligger högre.
  6. 3
    Va bra. Ja, jag tror det spelar roll hur babyn ligger. Nog borde magen bli lite kortare med en baby på tvären och spänner ut magen åt "fel" håll.

    Jag har oroat mig lite för att min mage varit stor (på översta kurvan) så jag frågade min BM sist om hon trodde att jag väntar en stor baby. Hon sa att det är lite synd att de där kurvorna finns, så lätt att oroa sig för att man inte följer medel i onödan. Sedan mätte vi och magen hoppade ner från översta kurvan till mellan översta och medel (babyn låg på tvären och kanske mätte BM lite snålare än vanligt eftersom jag frågat). Hon kände lite på magen också och tyckte att det inte kändes som en stor baby, snarare en liten med gott om plats.

    Så du kan säkert ha en större baby i magen än jag fast att min magkurva ligger högre.

Liknande trådar

  1. Och så lite glada nyheter.
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 07:54
  2. lite glada nyheter från en nästan anonym
    By skilsmässoproblemen in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 06:12
  3. lite glada nyheter..
    By M:s mamma in forum _0605 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 18:15
  4. Lite glada nyheter :-)
    By LindaS in forum Föräldraskap
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 08:34
  5. Lite glada nyheter då??
    By wmevkro in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 13:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar