Rakt in i mörkret igen....
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Jan 1998
    #1

    Rakt in i mörkret igen....

    Hade fått ett nästan löfte till Starta eget bidrag till hösten. Af tyckte att det var en mycket bra ide med bokföringsbyrå här på orten. Så ringer min handläggare idag och talar om att de fått nya direktiv igår (från regering) att alla aktivitetstöd (?? Hette det så tro??) skulle tas bort omedelbart - däribland starta eget. Någon mer som hört det?? Tydligen skulle alla pengar gå till något nytt nu i sommar, jobb - och utvecklingsgarantin är det väl. Nu lät det på min handläggare som att mycket kunde hända innan oktober när jag tänkt starta, och han lät fortfarande väldigt positiv till min ide, så jag får väl hålla tummarna. Men jag blir smått förb-d på regeringen, är det här att stimulera till nyföretagande???
    Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord, utan hellre korta lätta ord som "Vill du ha lite mat?"

    (Nalle Puhs lilla instruktionsbok)
  2. 1
    Rakt in i mörkret igen.... Hade fått ett nästan löfte till Starta eget bidrag till hösten. Af tyckte att det var en mycket bra ide med bokföringsbyrå här på orten. Så ringer min handläggare idag och talar om att de fått nya direktiv igår (från regering) att alla aktivitetstöd (?? Hette det så tro??) skulle tas bort omedelbart - däribland starta eget. Någon mer som hört det?? Tydligen skulle alla pengar gå till något nytt nu i sommar, jobb - och utvecklingsgarantin är det väl. Nu lät det på min handläggare som att mycket kunde hända innan oktober när jag tänkt starta, och han lät fortfarande väldigt positiv till min ide, så jag får väl hålla tummarna. Men jag blir smått förb-d på regeringen, är det här att stimulera till nyföretagande???
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    En av mina dagbarns föräldrar råkade ut för samma sak. Gick kursen fick godkänt av handläggaren och samma dag de skulle skriva papprena så blev det tvärnobben. Fast det här var i höstas straxt efter de vunnit valet.
  4. 2
    En av mina dagbarns föräldrar råkade ut för samma sak. Gick kursen fick godkänt av handläggaren och samma dag de skulle skriva papprena så blev det tvärnobben. Fast det här var i höstas straxt efter de vunnit valet.

Liknande trådar

  1. Hur har ni det i mörkret
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 10:59
  2. Rakt åt pipsvängen...IGEN
    By marilen in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 23:17
  3. FÖR, för, för MÖRKRET
    By En liten mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 06:30
  4. mys i mörkret
    By heje in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 07:55
  5. Mörkret
    By MAM A in forum Stora barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 18:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar