Surt....
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Surt....

    Varning för gnäll

    var på sjukhuset idag för att ta nya prover och se om Sofias värden var bättre. Det var de ju inte så behandlingen blir på måndag som planerat. Det läkaren funderar på är om hennes dåliga värden beror på att sjukdomen är aktiv i benmärgen och då måste man ju behandla trots dåliga värden för annars blir de ju inte bättre... Men han bestämde tillslut att vi väntar till måndag men då ska hon även göra en benmärgsundersökning i narkos och en ny skallröntgen för att se hur det ser ut. Antagligen kommer hon få byta behandling igen eftersom hennes "bulor" inte ser riktigt bra ut med den hon får nu. Det betyder cytostatika 5 dagar i rad och då måste hon vara inlagd, känns supertrist för det är ju inte så kul. En inte lika "mild" behandling betyder väl mer biverkningar, jag som just lärt mig leva med dem hon får nu... Ja ja ingen idé att deppa ihop helt än utan vänta och se men antagligen blir det så.

    Får väl gå ut i solen och få lite färg (fast min BM sa att jag nog skulle passa mig för jag har fått såna här pigmentförändringar den här graviditeten utan att ens sola... suck kanske ska äta en glass istället).

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  2. 1
    Surt.... Varning för gnäll

    var på sjukhuset idag för att ta nya prover och se om Sofias värden var bättre. Det var de ju inte så behandlingen blir på måndag som planerat. Det läkaren funderar på är om hennes dåliga värden beror på att sjukdomen är aktiv i benmärgen och då måste man ju behandla trots dåliga värden för annars blir de ju inte bättre... Men han bestämde tillslut att vi väntar till måndag men då ska hon även göra en benmärgsundersökning i narkos och en ny skallröntgen för att se hur det ser ut. Antagligen kommer hon få byta behandling igen eftersom hennes "bulor" inte ser riktigt bra ut med den hon får nu. Det betyder cytostatika 5 dagar i rad och då måste hon vara inlagd, känns supertrist för det är ju inte så kul. En inte lika "mild" behandling betyder väl mer biverkningar, jag som just lärt mig leva med dem hon får nu... Ja ja ingen idé att deppa ihop helt än utan vänta och se men antagligen blir det så.

    Får väl gå ut i solen och få lite färg (fast min BM sa att jag nog skulle passa mig för jag har fått såna här pigmentförändringar den här graviditeten utan att ens sola... suck kanske ska äta en glass istället).

    Kram!
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Nämen va surt!

    Nu skulle det minsann vara er tur att få lite goda nyheter nångång. Att få cytostatika kan absolut inte vara kul för Sofia. Har ju själv en mamma som går på dessa gifter så jag har sett på nära håll hur jävligt det kan vara

    Jag röstar för en glass!!
    ASA (med Alva 051030) - trebarnsmamma från Finland.
    Bloggar på moomis.blogspot.com
  4. 2
    Nämen va surt! Nu skulle det minsann vara er tur att få lite goda nyheter nångång. Att få cytostatika kan absolut inte vara kul för Sofia. Har ju själv en mamma som går på dessa gifter så jag har sett på nära håll hur jävligt det kan vara

    Jag röstar för en glass!!
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Oj!
    Vad mycket ni får gå igenom.
    Och biverkningar är inte roliga.
    Ät mycket glass det kan du behöva.
    Kram.
  6. 3
    Oj!
    Vad mycket ni får gå igenom.
    Och biverkningar är inte roliga.
    Ät mycket glass det kan du behöva.
    Kram.
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Usch, stackars Sofia. Det kan inte vara roligt att få tillbringa så stor del av sin "springålder" på sjukhus. OM det nu är så att ni måste byta behandling, så hoppas jag innerligt att den nya cytostatikan gör susen!!!

    Ät en glass Jenny, och bjud Sofia på en också. Om hon nu gillar glass. Ture gillar tanken på glass, men han förstår inte riktigt att han ska äta det där som sitter på glasspinnen...
  8. 4
    Usch, stackars Sofia. Det kan inte vara roligt att få tillbringa så stor del av sin "springålder" på sjukhus. OM det nu är så att ni måste byta behandling, så hoppas jag innerligt att den nya cytostatikan gör susen!!!

    Ät en glass Jenny, och bjud Sofia på en också. Om hon nu gillar glass. Ture gillar tanken på glass, men han förstår inte riktigt att han ska äta det där som sitter på glasspinnen...
  9. S-mamman
    #5
    Usch då, vad tråkigt att höra! Inte kul att behöva vara inlagd så länge. Hoppas innerligt att Sofia blir bättre snart!!!

    Och du, ta dej en glass du, det är du värd.

    Pigmentförändringar har jag också, de kom då jag väntade Leah och har inte gått bort helt...
  10. 5
    Usch då, vad tråkigt att höra! Inte kul att behöva vara inlagd så länge. Hoppas innerligt att Sofia blir bättre snart!!!

    Och du, ta dej en glass du, det är du värd.

    Pigmentförändringar har jag också, de kom då jag väntade Leah och har inte gått bort helt...
  11. Medlem sedan
    Feb 2005
    #6

    Åh, va tråkigt!

    Jättetråkigt att höra :-( Stackars er, inte kul att tillbringa så mycket tid på sjukhus. Tänker ofta på er!
    KRAM
    Wilma 2000/04 ♥
    Ludvig 2002/05 ♥
    Alva 2005/09 ♥

    www.nawla.wordpress.com
  12. 6
    Åh, va tråkigt! Jättetråkigt att höra :-( Stackars er, inte kul att tillbringa så mycket tid på sjukhus. Tänker ofta på er!
    KRAM
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7
    Ja jag har ju varit beredd på att det inte skulle gå SÅ smärtfritt som det har gjort men jag var nog inte beredd på att det skulle bli såhär. Inget kul med cellgifter, hoppas att din mamma mår hyffsat iaf!
    Kram!
  14. 7
    Ja jag har ju varit beredd på att det inte skulle gå SÅ smärtfritt som det har gjort men jag var nog inte beredd på att det skulle bli såhär. Inget kul med cellgifter, hoppas att din mamma mår hyffsat iaf!
    Kram!
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    Nej det är ju mest biverkningarna man oroar sig för. Skulle ju vara jättetråkigt om hon kommer må jättedåligt. Fast jag vet ju att det brukar ge sig efter några dagar men iaf...
    Kram!
  16. 8
    Nej det är ju mest biverkningarna man oroar sig för. Skulle ju vara jättetråkigt om hon kommer må jättedåligt. Fast jag vet ju att det brukar ge sig efter några dagar men iaf...
    Kram!
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9
    Hi hi Sofia älskar glass! Hon kan äta en glasspinne utan att droppa en droppe i värsta solskenet Fast hon får bara äta isglass på pinne och annars får hon havreglass men hon gillar det med.
    Ja det vore ju toppen om behandlingen hjälper, man vill ju inte att hon ska vara underbehandlad heller för då kan hon ju bli sämre.
    Kram!
  18. 9
    Hi hi Sofia älskar glass! Hon kan äta en glasspinne utan att droppa en droppe i värsta solskenet Fast hon får bara äta isglass på pinne och annars får hon havreglass men hon gillar det med.
    Ja det vore ju toppen om behandlingen hjälper, man vill ju inte att hon ska vara underbehandlad heller för då kan hon ju bli sämre.
    Kram!
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10
    Trist är det men det värsta känns väl om hon kommer må väldigt dåligt.
    Nej det var väl det jag tänkte att de inte alltid går bort men jag är ute i solen ändå, vad ska man göra
    Kram!
  20. 10
    Trist är det men det värsta känns väl om hon kommer må väldigt dåligt.
    Nej det var väl det jag tänkte att de inte alltid går bort men jag är ute i solen ändå, vad ska man göra
    Kram!
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11
    Ja det är trist, får hoppas att hon iaf inte kommer må jättedåligt
    Kram!
  22. 11
    Ja det är trist, får hoppas att hon iaf inte kommer må jättedåligt
    Kram!

Liknande trådar

  1. Surt!
    By Karin m A & N in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 09:07
  2. fy vad surt!
    By Karro1977 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 20:26
  3. Fan vad surt! :-(
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 14:17
  4. Surt
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 21:14
  5. Surt vin
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 23:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar