Vikt och storlek...
_0508 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Vikt och storlek...

    Hej alla!

    Min lilla tjej är nu alltså 20 månader och inte så stor. Hon har ännu stl 80 och kommer att ha det hela sommaren, och väger inte mer än 10 kg. Hur stora/små är era guldklimpar? Jag vet att man inte ska jämföra och att man ska se till att hennes föräldrar inte är så stora heller, men det är svårt att låta bli, när hon är såpass "vuxen" och ännu får ha bebiskläder för det finns inga "vuxnare" kläder i stl 80....
    Som sagt, 35 år, det är väl ingen ålder på en gammal häst? Närå, inte på mig heller, känner mig mest som sisådär 25, möjligen 30.
    Har som sagt en liten tös, som är det mest underbara som hänt mig, men så är det väl att vara mamma. Självklart har hon sina idéer, precis som alla barn ska ha, annars är det väl trist. Men hon sover så gott som hela natten och är för det mesta glad och go!
  2. 1
    Vikt och storlek... Hej alla!

    Min lilla tjej är nu alltså 20 månader och inte så stor. Hon har ännu stl 80 och kommer att ha det hela sommaren, och väger inte mer än 10 kg. Hur stora/små är era guldklimpar? Jag vet att man inte ska jämföra och att man ska se till att hennes föräldrar inte är så stora heller, men det är svårt att låta bli, när hon är såpass "vuxen" och ännu får ha bebiskläder för det finns inga "vuxnare" kläder i stl 80....
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    Lea är inte mycket större än din. Vägde sist 10.7 tror jag det var. Hon drar oxå 80 vill gärna ha lite större och "vuxnare" kläder till henne med. Men de kommer väl i kapp så småningom. Liten i skostorlek har hon oxå. 20-21 skor som jag vill ha till henne börjar i storlek 23 och uppåt.

    kramar
  4. 2
    Lea är inte mycket större än din. Vägde sist 10.7 tror jag det var. Hon drar oxå 80 vill gärna ha lite större och "vuxnare" kläder till henne med. Men de kommer väl i kapp så småningom. Liten i skostorlek har hon oxå. 20-21 skor som jag vill ha till henne börjar i storlek 23 och uppåt.

    kramar
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Märta växer så det knakar. Det är en lång tjej vår Märta och hon har 92 i tröjor, 86 i byxor. Hon väger 12.6 kg. En bra mycket stadigare krabat än storebror..
    Katarina
  6. 3
    Märta växer så det knakar. Det är en lång tjej vår Märta och hon har 92 i tröjor, 86 i byxor. Hon väger 12.6 kg. En bra mycket stadigare krabat än storebror..
    Katarina
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4

    Nästan identisk med Robin ;-)

    han väger ca 12,4 kilo och är kring 86-87 cm lång. Betydligt större än storebrorsan, men ganska precis på medelkurvan för både vikt och längd. 92 på tröjor har vi nyss bytt upp oss till eftersom han annars visar magen och 80 byxorna är undanstoppade till förmån för 86r.
  8. 4
    Nästan identisk med Robin ;-) han väger ca 12,4 kilo och är kring 86-87 cm lång. Betydligt större än storebrorsan, men ganska precis på medelkurvan för både vikt och längd. 92 på tröjor har vi nyss bytt upp oss till eftersom han annars visar magen och 80 byxorna är undanstoppade till förmån för 86r.
  9. Medlem sedan
    Dec 2004
    #5

    92

    Max använder storlek 92 i alla sina kläder nu för tiden. Men det är inte alla 92 byxor som passar, dom är för långa. men tröjor lär vi köra i 92. Har ganska mycket kläder i 92 så jag har börjat köpa i storlek 98 om jag hittar nåt som ser bra ut. han är ca 89 cm och väger 11.5 kg.
  10. 5
    92 Max använder storlek 92 i alla sina kläder nu för tiden. Men det är inte alla 92 byxor som passar, dom är för långa. men tröjor lär vi köra i 92. Har ganska mycket kläder i 92 så jag har börjat köpa i storlek 98 om jag hittar nåt som ser bra ut. han är ca 89 cm och väger 11.5 kg.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Vår lilla tjej använder oxå stl 80. Har köpt lite 86 men de är stora. Då vi kollar tillbaka och jämför med storebror så var han vid samma tid 5 cm längre än syrran. Men de e'la gott att dom är små, söta å gosiga!
  12. 6
    Vår lilla tjej använder oxå stl 80. Har köpt lite 86 men de är stora. Då vi kollar tillbaka och jämför med storebror så var han vid samma tid 5 cm längre än syrran. Men de e'la gott att dom är små, söta å gosiga!
  13. Medlem sedan
    Feb 2005
    #7
    Min lillkille blir ju oxå snart 20 månader...
    han drar 86 i storlek.. men kan ha mindre... problemet är att han är så lång.. så att alla kläder i 74-80 är alldeles för korta i benen/armarna... Så det blir 86/92 på honom...
    strax över 11 kg väger han och är 86-87 cm nu
  14. 7
    Min lillkille blir ju oxå snart 20 månader...
    han drar 86 i storlek.. men kan ha mindre... problemet är att han är så lång.. så att alla kläder i 74-80 är alldeles för korta i benen/armarna... Så det blir 86/92 på honom...
    strax över 11 kg väger han och är 86-87 cm nu
  15. Mamijo
    #8
    Miranda har också kvar en del kläder i storlek 80, men numera är det mest 86 och till och med en del 92 som gäller. Men Miranda väger hela 14 kg och är rätt så bastant så hon drar lite större storlekar därför, framförallt på tröjor.
  16. 8
    Miranda har också kvar en del kläder i storlek 80, men numera är det mest 86 och till och med en del 92 som gäller. Men Miranda väger hela 14 kg och är rätt så bastant så hon drar lite större storlekar därför, framförallt på tröjor.
  17. Medlem sedan
    Apr 2005
    #9
    Hugo 90cm 15,6kg 21 månader idag:-) Vi var hos doktorn och han fick vaccination mot hjärnhinneinflamation.
  18. 9
    Hugo 90cm 15,6kg 21 månader idag:-) Vi var hos doktorn och han fick vaccination mot hjärnhinneinflamation.
  19. Medlem sedan
    Apr 2005
    #10
    Hej alla! Tack för alla svar! Skönt att veta att hon inte är ensam som liten på denna jord!
  20. 10
    Hej alla! Tack för alla svar! Skönt att veta att hon inte är ensam som liten på denna jord!
  21. Medlem sedan
    Aug 2003
    #11
    Min pojke är snart 21 månader (född 18/8), han väger 9,5 kg & är typ 79 cm. En mimipojk, precis som min dotter var & är en mimiflicka. Jag var det också som liten men växte mycket i puberteten, det gör förmodligen /förhoppningsvis mina barn med. Kram,.
  22. 11
    Min pojke är snart 21 månader (född 18/8), han väger 9,5 kg & är typ 79 cm. En mimipojk, precis som min dotter var & är en mimiflicka. Jag var det också som liten men växte mycket i puberteten, det gör förmodligen /förhoppningsvis mina barn med. Kram,.
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12

    Liten Emil

    var o fick 18 mån vaccin idag, 21 månader och vägde 10400 o var 78,5 cm.
    Lillplutten, men naggande gooo! =)
    Å han äter som en häst! Lätt 2-3 potatisar o 5-6 köttbullar till middagen.......måste ha en enorm förbränning! Tänk om mamma oxå sku ha de.... =)
    Vivi Dennis0308 Emil0508
  24. 12
    Liten Emil var o fick 18 mån vaccin idag, 21 månader och vägde 10400 o var 78,5 cm.
    Lillplutten, men naggande gooo! =)
    Å han äter som en häst! Lätt 2-3 potatisar o 5-6 köttbullar till middagen.......måste ha en enorm förbränning! Tänk om mamma oxå sku ha de.... =)
  25. Medlem sedan
    Aug 2003
    #13
    Eric som är 21 månader precis väger strax under 10 kg & är ca 79 cm. Pyttekille :-) men så söt, frisk & normalt utvecklad. Ibland är det bara lite jobbigt när folk tror att han inte får ngn mat & påpekar att han är lika lien/stor som deras 6 månaders bebis.....kram Louise
  26. 13
    Eric som är 21 månader precis väger strax under 10 kg & är ca 79 cm. Pyttekille :-) men så söt, frisk & normalt utvecklad. Ibland är det bara lite jobbigt när folk tror att han inte får ngn mat & påpekar att han är lika lien/stor som deras 6 månaders bebis.....kram Louise
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #14
    Fniss...jag såg att jag svarat redan fast för typ 2 veckor sedan...ursäkta att jag är så senil :-)
  28. 14
    Fniss...jag såg att jag svarat redan fast för typ 2 veckor sedan...ursäkta att jag är så senil :-)
  29. Medlem sedan
    Mar 2002
    #15
    Lovisa är också en liten plutta. Väger 9,5 kg och drar storlek 80 i kläder. Hon är snart 23 månader...
  30. 15
    Lovisa är också en liten plutta. Väger 9,5 kg och drar storlek 80 i kläder. Hon är snart 23 månader...

Liknande trådar

  1. vikt och storlek!
    By Hannabruno in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 05:25
  2. Storlek på WS?
    By Vian6 in forum Småbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 21:00
  3. Ägg storlek:)
    By anna197 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 10:02
  4. Storlek pop 3 i 1 set...
    By jeylin in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 08:46
  5. storlek 44 -> 36
    By bettis in forum Vikt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 21:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar