Det gick nog åt pipsvängen på
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Det gick nog åt pipsvängen på

    läkemedelstentan. Okej att den var svår (för det var den), men jag är så trött på lärare som med flit formulerar märkliga frågor... det verkar som det enda syftet är att kugga så många som möjligt. allt gick som på dans fram till fråga 4. Jag (och 45 pers till med mig) satt som levande frågetecken och bara gapade. Uppgiften skulle lösas med hjälp av utdrag från FASS och hur jag än letade, hittade jag inte informationen som var nödvändig för att lösa uppgiften. När jag kom hem letade jag igen och hittade det som behövdes på sista sidan, under "priser och förpackningar" (tveksamt även där om det var det som behövdes). Klassen var i upplösningstillstånd och många vill klaga på tentan.

    Jag om ens erfarna sjuksköterskor skulle förstå och kunna lösa en uppgift som denna? Vad är syftet med att lära sig saker som jag aldrig någonsin kommer att behöva i mitt blivande yrke? Det är ju 100% rätt som gäller på tentan så jag tycker verkligen att läraren ska sträva efter att ge oss vettiga uppgifter att lösa, sådant som vi kommer att ha nytta av sedan när vi ska jobba.

    Hu, vad sur jag var igår. Nu blir det att ta nya tag på omtentan...
  2. 1
    Det gick nog åt pipsvängen på läkemedelstentan. Okej att den var svår (för det var den), men jag är så trött på lärare som med flit formulerar märkliga frågor... det verkar som det enda syftet är att kugga så många som möjligt. allt gick som på dans fram till fråga 4. Jag (och 45 pers till med mig) satt som levande frågetecken och bara gapade. Uppgiften skulle lösas med hjälp av utdrag från FASS och hur jag än letade, hittade jag inte informationen som var nödvändig för att lösa uppgiften. När jag kom hem letade jag igen och hittade det som behövdes på sista sidan, under "priser och förpackningar" (tveksamt även där om det var det som behövdes). Klassen var i upplösningstillstånd och många vill klaga på tentan.

    Jag om ens erfarna sjuksköterskor skulle förstå och kunna lösa en uppgift som denna? Vad är syftet med att lära sig saker som jag aldrig någonsin kommer att behöva i mitt blivande yrke? Det är ju 100% rätt som gäller på tentan så jag tycker verkligen att läraren ska sträva efter att ge oss vettiga uppgifter att lösa, sådant som vi kommer att ha nytta av sedan när vi ska jobba.

    Hu, vad sur jag var igår. Nu blir det att ta nya tag på omtentan...
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2

    Ja, det verkar ju

    inte särskilt pedagogiskt! Med lite tur kanske ni får igenom att de tar bort frågan? har hört om de som lykats med det i liknande fall. Det ÄR ju relevanta frågor som ska ställas på en sån tenta! Hoppas det går vägen nästa gång i alla fall om frågan inte tas bort *håller tummarna*
    *sjuksköterska* sedan våren 2008
    Besök gärna nån av mina bloggar: överst om livet som mamma och den undre om min stora hobby PÄRLOR!

    http://ebba.anknet.se

    http://ebba.anknet.se/familjeblogg/index.php?blog=3
  4. 2
    Ja, det verkar ju inte särskilt pedagogiskt! Med lite tur kanske ni får igenom att de tar bort frågan? har hört om de som lykats med det i liknande fall. Det ÄR ju relevanta frågor som ska ställas på en sån tenta! Hoppas det går vägen nästa gång i alla fall om frågan inte tas bort *håller tummarna*

Liknande trådar

  1. Rakt åt pipsvängen...IGEN
    By marilen in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 23:17
  2. Jag trotsade regnet och gick ut och gick
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 21:01
  3. Dag 3 och nu gick det åt pipsvängen...
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-18, 07:25
  4. Det går åt pipsvängen!
    By -Maria N- in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 20:16
  5. Jaha så gick det som det gick
    By Moonbeam in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 18:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar