Det gick nog åt pipsvängen på
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Det gick nog åt pipsvängen på

    läkemedelstentan. Okej att den var svår (för det var den), men jag är så trött på lärare som med flit formulerar märkliga frågor... det verkar som det enda syftet är att kugga så många som möjligt. allt gick som på dans fram till fråga 4. Jag (och 45 pers till med mig) satt som levande frågetecken och bara gapade. Uppgiften skulle lösas med hjälp av utdrag från FASS och hur jag än letade, hittade jag inte informationen som var nödvändig för att lösa uppgiften. När jag kom hem letade jag igen och hittade det som behövdes på sista sidan, under "priser och förpackningar" (tveksamt även där om det var det som behövdes). Klassen var i upplösningstillstånd och många vill klaga på tentan.

    Jag om ens erfarna sjuksköterskor skulle förstå och kunna lösa en uppgift som denna? Vad är syftet med att lära sig saker som jag aldrig någonsin kommer att behöva i mitt blivande yrke? Det är ju 100% rätt som gäller på tentan så jag tycker verkligen att läraren ska sträva efter att ge oss vettiga uppgifter att lösa, sådant som vi kommer att ha nytta av sedan när vi ska jobba.

    Hu, vad sur jag var igår. Nu blir det att ta nya tag på omtentan...
  2. 1