Motoriska barn
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    May 1998
    #1

    Motoriska barn

    Hej Alla, nu är det länge sedan jag var inne här sist. Tror det var i mitten av mars.

    Hur är det med motoriken bland februaribarnen? Stina är ett motoriskt under tro rjag. Just nu handlar det om att snurra runt i cirklar och gå på tå eller på häl.

    Prata gör hon i massor. Senaste orden är Blomma, torka och Louis (vår ena hunds namn). Nya ord kommer varje dag vissa mer använda än andra ;o)

    Kram från Kiddan med Stina född 22/2
  2. 1
    Motoriska barn Hej Alla, nu är det länge sedan jag var inne här sist. Tror det var i mitten av mars.

    Hur är det med motoriken bland februaribarnen? Stina är ett motoriskt under tro rjag. Just nu handlar det om att snurra runt i cirklar och gå på tå eller på häl.

    Prata gör hon i massor. Senaste orden är Blomma, torka och Louis (vår ena hunds namn). Nya ord kommer varje dag vissa mer använda än andra ;o)

    Kram från Kiddan med Stina född 22/2
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Oliver snurrar också i cirklar, går gärna på tårna och ibland på hälarna.
    Snurra i cirklar är nog det roligaste som finns just nu.
    Han är också mer finmotoriskt utvecklad än storebror i samma ålder.

    Däremot så säger han inte många ord alls. Titta, där, ba-pa (lampa), pa-pa (pappa)
    är de enda ord vi kunnat urskilja i ljudflödet (som kommer nonstop från vakna till somna)
    Viktor 2003-02-03
    Oliver 2006-02-15
  4. 2
    Oliver snurrar också i cirklar, går gärna på tårna och ibland på hälarna.
    Snurra i cirklar är nog det roligaste som finns just nu.
    Han är också mer finmotoriskt utvecklad än storebror i samma ålder.

    Däremot så säger han inte många ord alls. Titta, där, ba-pa (lampa), pa-pa (pappa)
    är de enda ord vi kunnat urskilja i ljudflödet (som kommer nonstop från vakna till somna)
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Hej på dig! Hoppas ni mår bra! Vi har också en extremt motorisk och piggelin tjej! Helt plötsligt sitter hon i fåtöljen som tidigare var lite bökig att ta sig upp i. Gå på tå har hon "bara" gjort någon enstaka gång, men annars springer hon runt härhemma och "jobbar" och fixar, har alltid en plan på gång.
    På tal om att prata.....Maja är tidig med det också precis som er Stina! Igår berättade hon att hon ville ha "ba" =banan, att hon kände igen "Fifi" från bollibompa i ett reklamblad. Hon är suverän på att härmas och sedan sitter orden! Hon har enormt ordförråd och vi är så stolta över vår piggelintjej!

    Kram kram C
  6. 3
    Hej på dig! Hoppas ni mår bra! Vi har också en extremt motorisk och piggelin tjej! Helt plötsligt sitter hon i fåtöljen som tidigare var lite bökig att ta sig upp i. Gå på tå har hon "bara" gjort någon enstaka gång, men annars springer hon runt härhemma och "jobbar" och fixar, har alltid en plan på gång.
    På tal om att prata.....Maja är tidig med det också precis som er Stina! Igår berättade hon att hon ville ha "ba" =banan, att hon kände igen "Fifi" från bollibompa i ett reklamblad. Hon är suverän på att härmas och sedan sitter orden! Hon har enormt ordförråd och vi är så stolta över vår piggelintjej!

    Kram kram C
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Hej hej, här har vi ett till väldigt motoriskt utvecklat barn Victor gillar också att gå på tå och älskar att gå balansgång på staketet runt gungorna på gården. Han håller på att öva på att hoppa jämfota nu och älskar att gå baklänges och se hur långt han kommer innan det tar stopp.

    Han _går_ knappt längre, utan han springer mest. Härligt att se

    Han är väldigt duktig på att klättra i klätterställningar också och klarar det mesta själv även om jag ändå står bakom och är beredd om han skulle tappa balansen! Han går upp och ner för trappor nu utan att behöva vända sig och krypa/klättra, alltså han går i trappor på samma sätt som vi vuxna, svårt att förklara och oftast går det riktigt bra

    Talet är väl sådär, jag vet inte riktigt hur mycket han förväntas kunna säga, men mamma, pappa, nanna (syrran Joanna), nanen (banan), titta, tack, nej, ja, min osv är väl det som används flitigast!

    Han är väldigt bestämd och självständig och vill helst inte ha hjälp med något

    Jag tycker att det är så himla roligt att han är så framåt! Det verkar vara go i Stina också

    Kram!
  8. 4
    Hej hej, här har vi ett till väldigt motoriskt utvecklat barn Victor gillar också att gå på tå och älskar att gå balansgång på staketet runt gungorna på gården. Han håller på att öva på att hoppa jämfota nu och älskar att gå baklänges och se hur långt han kommer innan det tar stopp.

    Han _går_ knappt längre, utan han springer mest. Härligt att se

    Han är väldigt duktig på att klättra i klätterställningar också och klarar det mesta själv även om jag ändå står bakom och är beredd om han skulle tappa balansen! Han går upp och ner för trappor nu utan att behöva vända sig och krypa/klättra, alltså han går i trappor på samma sätt som vi vuxna, svårt att förklara och oftast går det riktigt bra

    Talet är väl sådär, jag vet inte riktigt hur mycket han förväntas kunna säga, men mamma, pappa, nanna (syrran Joanna), nanen (banan), titta, tack, nej, ja, min osv är väl det som används flitigast!

    Han är väldigt bestämd och självständig och vill helst inte ha hjälp med något

    Jag tycker att det är så himla roligt att han är så framåt! Det verkar vara go i Stina också

    Kram!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Hej!

    Här har vi ju en som inte går än men med motoriken verkar det ändå vara full fart Han kryper SNABBT, klättrar upp i soffan själv, står på tå och håller i sig i möbler, "lattjar" runt som ett litet yrväder och är verkligen ÖVERALLT.

    Han pratar en hel del, säger: Mamma, pappa, sin brors namn, mormor, Bolibompa=bompa, lampa, titta, där, tack och så favoritordet då- TRAKTOR- det används 1000 gånger per dag ibland kombinerat med storebrors namn först- så det blir en liten 2ordsmening...
    De är dukitga våra små eller hur?
  10. 5
    Hej!

    Här har vi ju en som inte går än men med motoriken verkar det ändå vara full fart Han kryper SNABBT, klättrar upp i soffan själv, står på tå och håller i sig i möbler, "lattjar" runt som ett litet yrväder och är verkligen ÖVERALLT.

    Han pratar en hel del, säger: Mamma, pappa, sin brors namn, mormor, Bolibompa=bompa, lampa, titta, där, tack och så favoritordet då- TRAKTOR- det används 1000 gånger per dag ibland kombinerat med storebrors namn först- så det blir en liten 2ordsmening...
    De är dukitga våra små eller hur?
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Visst är det kul!

    Salmas stora favorit för tillfället är att gå baklänges! Hon går jättefort och jättelångt och stannar inte förräns hon backar in i en vägg Snurra i cirklar och trippa runt på tå är också hur kul som helst. Springer gör hon hela tiden och trött blir hon minsann aldrig!

    En underbar ålder är det, tycker jag!
  12. 6
    Visst är det kul! Salmas stora favorit för tillfället är att gå baklänges! Hon går jättefort och jättelångt och stannar inte förräns hon backar in i en vägg Snurra i cirklar och trippa runt på tå är också hur kul som helst. Springer gör hon hela tiden och trött blir hon minsann aldrig!

    En underbar ålder är det, tycker jag!
  13. Medlem sedan
    May 1998
    #7
    Heeej! Tänk att våra barn var tidiga redan i början och det visar sig hålla i sig! De är så himla coola när de snurrar och blir aldeles virrigaq i ögonen *ler åt bilden*
  14. 7
    Heeej! Tänk att våra barn var tidiga redan i början och det visar sig hålla i sig! De är så himla coola när de snurrar och blir aldeles virrigaq i ögonen *ler åt bilden*
  15. Medlem sedan
    May 1998
    #8
    Hej vännen! Hur mår du med bebis i magen? Vet ni vad det är för sort? Måste vara helt underbart med ett barn till - jag vet ju hur ni kämpat.

    Spännande att se hur Majas lillasyskon blir! Stina är mycket olik sin storasyster - mer vild och hysterisk åp nåt sätt...

    Kram!
  16. 8
    Hej vännen! Hur mår du med bebis i magen? Vet ni vad det är för sort? Måste vara helt underbart med ett barn till - jag vet ju hur ni kämpat.

    Spännande att se hur Majas lillasyskon blir! Stina är mycket olik sin storasyster - mer vild och hysterisk åp nåt sätt...

    Kram!
  17. Medlem sedan
    May 1998
    #9
    Han har alltid varit extremt frammåt din son! Så de tär nog en trend ;o)

    Stina är det go i! Hon gick aldrig - hon SPRANG och SPRINGEr fortfarande... Alltid glad och alltid glimten i ögat. Mycket lätt att ha att göra med maa humöret men ganska krävande maa motoriska krav/färdigheter.

    Hon pratar massor! Dricka säger hon när hon är törstig, duscha när de tär kväll och dags för dagens tvagning, etc etc.

    Kram!
  18. 9
    Han har alltid varit extremt frammåt din son! Så de tär nog en trend ;o)

    Stina är det go i! Hon gick aldrig - hon SPRANG och SPRINGEr fortfarande... Alltid glad och alltid glimten i ögat. Mycket lätt att ha att göra med maa humöret men ganska krävande maa motoriska krav/färdigheter.

    Hon pratar massor! Dricka säger hon när hon är törstig, duscha när de tär kväll och dags för dagens tvagning, etc etc.

    Kram!
  19. Medlem sedan
    May 1998
    #10
    Nämen - bara gamla godingar här ser jag! Saknar Corrinne -hoppas hon mår bra!

    Traktor verkar vara ett bra ord att börja med *fniss*

    Kram!
  20. 10
    Nämen - bara gamla godingar här ser jag! Saknar Corrinne -hoppas hon mår bra!

    Traktor verkar vara ett bra ord att börja med *fniss*

    Kram!
  21. Medlem sedan
    May 1998
    #11
    *skrattar* Visst har de en härlig uppsyn när de fixar och trixar!
  22. 11
    *skrattar* Visst har de en härlig uppsyn när de fixar och trixar!
  23. Medlem sedan
    Nov 2003
    #12
    Hej!
    Jag njuter i fulla muggar av att vara gravid! Mår så bra så jag tror inte att det är sant. Foglossning, vad är det?! Sen att hormonerna svallar och tröttheten är ett faktum hör ju till.

    Det skall bli så häftigt att se vem den lill* är, vi har ju en pojkkänsla, men det gick inte att se på ul´et! Antar att den inte blir lika "fartig" som Maja. Det gör ju inget om man inte kan krypa vid fem månaders ålder liksom!!!!

    Kram på dig!
  24. 12
    Hej!
    Jag njuter i fulla muggar av att vara gravid! Mår så bra så jag tror inte att det är sant. Foglossning, vad är det?! Sen att hormonerna svallar och tröttheten är ett faktum hör ju till.

    Det skall bli så häftigt att se vem den lill* är, vi har ju en pojkkänsla, men det gick inte att se på ul´et! Antar att den inte blir lika "fartig" som Maja. Det gör ju inget om man inte kan krypa vid fem månaders ålder liksom!!!!

    Kram på dig!

Liknande trådar

  1. Barn per vuxen/små barn/stora barn
    By Piilla in forum Barn som yrke
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 10:06
  2. Motoriska Milla :-)
    By Jelena m.LoM in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-31, 19:49
  3. Två barn har frågat efter mitt barn.
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 17:07
  4. Apropå motoriska träningen nedan
    By Heo´s mamma in forum Bokstavsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-14, 15:15
  5. Stort steg från 3 barn till 4 barn??
    By TJ in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 21:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar