NÄ, BABA!!!!
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    NÄ, BABA!!!!

    Min diskussion med Sofia den senaste halvtimmen:

    Jag: Vill du komma upp ur badet nu?

    Sofia: NÄ!!!! BABA!!!!

    Jag: Men du har varit där jättelänge, kom nu.

    Sofia: NÄ! BABA!!!!

    Och så har det fortsatt vad jag än säger så har hon bara ett svar Hon bara älskar att bada.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  2. 1
    NÄ, BABA!!!! Min diskussion med Sofia den senaste halvtimmen:

    Jag: Vill du komma upp ur badet nu?

    Sofia: NÄ!!!! BABA!!!!

    Jag: Men du har varit där jättelänge, kom nu.

    Sofia: NÄ! BABA!!!!

    Och så har det fortsatt vad jag än säger så har hon bara ett svar Hon bara älskar att bada.

    Kram!
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Moa älskar också att bada och blir jätte arg när hon ska gå upp.
  4. 2
    Moa älskar också att bada och blir jätte arg när hon ska gå upp.
  5. S-mamman
    #3
    Haha!
    Leah kallar också bada för "baba", jag tycker det låter så gulligt. "Nä" ingår dock ej ännu i hennes vokabulär, inte heller "ja", konstigt nog.
    Hoppas du fick upp ditt blötdjur till slut!
  6. 3
    Haha!
    Leah kallar också bada för "baba", jag tycker det låter så gulligt. "Nä" ingår dock ej ännu i hennes vokabulär, inte heller "ja", konstigt nog.
    Hoppas du fick upp ditt blötdjur till slut!
  7. Medlem sedan
    Aug 2001
    #4
    Om jag bara råkar nämna ordet "bada" skriker Isabelle BABA! BABA! BABA! och springer till grinden och pekar ner mot badrummet. Väl därinne försöker hon klättra i badkaret och dra av sig kläderna och blöjan på samma gång. Hon är tokig i att bada, hon med.
  8. 4
    Om jag bara råkar nämna ordet "bada" skriker Isabelle BABA! BABA! BABA! och springer till grinden och pekar ner mot badrummet. Väl därinne försöker hon klättra i badkaret och dra av sig kläderna och blöjan på samma gång. Hon är tokig i att bada, hon med.
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Samma lika. Och kunde hon så skulle hon nog säga likadant Vi brukar bada tillsammans. Hon är så mysig att bada med. Sjunger och leker hela tiden.
  10. 5
    Samma lika. Och kunde hon så skulle hon nog säga likadant Vi brukar bada tillsammans. Hon är så mysig att bada med. Sjunger och leker hela tiden.
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    hihi

    Va sött!
    Vi har inget badkar, bara dusch och bastu. Men Alva har ett Ikea-badkar som hon brukar plaska i och det tycker hon är superkul. Men efter ett tag tycker hon det blir tråkigt att sitta i den där lilla plastbaljan så då vill hon upp
    ASA (med Alva 051030) - trebarnsmamma från Finland.
    Bloggar på moomis.blogspot.com
  12. 6
    hihi Va sött!
    Vi har inget badkar, bara dusch och bastu. Men Alva har ett Ikea-badkar som hon brukar plaska i och det tycker hon är superkul. Men efter ett tag tycker hon det blir tråkigt att sitta i den där lilla plastbaljan så då vill hon upp
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Det dar later precis som min E, springer till badrummet bara man rakar namna ordet bada och forsoker dra av sig klader ohc bloja. Nej ar ett av hennes favvo ord just nu.
  14. 7
    Det dar later precis som min E, springer till badrummet bara man rakar namna ordet bada och forsoker dra av sig klader ohc bloja. Nej ar ett av hennes favvo ord just nu.
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    Öhhh...vår konversatio är typ
    -NEJ BABA, EJ BABA!

    Hon avskyr både badet och dusche fortfarande
  16. 8
    Öhhh...vår konversatio är typ
    -NEJ BABA, EJ BABA!

    Hon avskyr både badet och dusche fortfarande
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9
    Arg är bara förnamnet på vad Sofia blir när det är färdigbadat Spelar ingen roll om hon badat i timmar och vattnet är iskallt...

    Kram!
  18. 9
    Arg är bara förnamnet på vad Sofia blir när det är färdigbadat Spelar ingen roll om hon badat i timmar och vattnet är iskallt...

    Kram!
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10
    Nja jag fick väl släpa ur en gallskrikande unge men men sånt som händer
    Kram!
  20. 10
    Nja jag fick väl släpa ur en gallskrikande unge men men sånt som händer
    Kram!
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11
    Hi hi precis samma här. Och jag lär mig aldrig så ofta råkar jag säga att hon ska bada efter maten precis när vi sitter och äter.... gissa hur länge hon sitter kvar då? Hon brukar ställa fram badbaljan och hoppa i med kläderna på så fort hon hör ordet bada.

    Kram!
  22. 11
    Hi hi precis samma här. Och jag lär mig aldrig så ofta råkar jag säga att hon ska bada efter maten precis när vi sitter och äter.... gissa hur länge hon sitter kvar då? Hon brukar ställa fram badbaljan och hoppa i med kläderna på så fort hon hör ordet bada.

    Kram!
  23. Medlem sedan
    Jun 2003
    #12
    Mysigt att bada ihop, blir dessvärre lite trångt för mig i hennes balja Önskar SÅ att vi hade ett badkar!
    Kram!
  24. 12
    Mysigt att bada ihop, blir dessvärre lite trångt för mig i hennes balja Önskar SÅ att vi hade ett badkar!
    Kram!
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13
    Vi har inte heller badkar men Sofia har inget emot att sitta i baljan i hundra år. Även Elias älskar det, trots att det är lite trångt för honom
    Kram!
  26. 13
    Vi har inte heller badkar men Sofia har inget emot att sitta i baljan i hundra år. Även Elias älskar det, trots att det är lite trångt för honom
    Kram!
  27. Medlem sedan
    Jun 2003
    #14
    Trist att hon inte gillar att bada, men kul att hon kan säga vad hon vill iaf

    Kram!
  28. 14
    Trist att hon inte gillar att bada, men kul att hon kan säga vad hon vill iaf

    Kram!
  29. Medlem sedan
    May 2001
    #15
    HA HA. Fick en bild av en höggravid kvinna nedklämd i en barnbalja Vi hade inte badkar när killarna var små, så jag är lite svältfödd på att bada med ungar (som tur var, för ofta är det tre + jag själv i badet )
  30. 15
    HA HA. Fick en bild av en höggravid kvinna nedklämd i en barnbalja Vi hade inte badkar när killarna var små, så jag är lite svältfödd på att bada med ungar (som tur var, för ofta är det tre + jag själv i badet )
  31. Medlem sedan
    Jun 2003
    #16
    Ja du, det skulle jag velat se Tror det räcker med en helt vanlig ogravid mig för att baljan ska se lite trång ut.
  32. 16
    Ja du, det skulle jag velat se Tror det räcker med en helt vanlig ogravid mig för att baljan ska se lite trång ut.

Liknande trådar

  1. Nan som kan receptet pa... Baba..
    By mimiWNY m N&M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 19:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar