Nu har vi bytt säng
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Nu har vi bytt säng

    Från och med igår sover Alva i sin växa-säng. Inga problem alls. Det var vara i morse när hon hade vaknat och skulle gå ut ur rummet och dörren var stängd som hon blev sur Ikväll somnade hon igen på två röda. Spjälsängen får stå kvar ännu några dagar men sen åker den ut i förrådet. Jisses va stora barn man börjar ha...skötbordet har åkt ut...snart åker spjälsängen... Igår fick vi tillbaka Bumbo-stolen som varit utlånad och Alva skall absolut ha den att sitta i. Först har hon problem med att komma i stolen och sen när hon skall upp följer hela stolen med...men där skall hon sitta.
    ASA (med Alva 051030) - trebarnsmamma från Finland.
    Bloggar på moomis.blogspot.com
  2. 1
    Nu har vi bytt säng Från och med igår sover Alva i sin växa-säng. Inga problem alls. Det var vara i morse när hon hade vaknat och skulle gå ut ur rummet och dörren var stängd som hon blev sur Ikväll somnade hon igen på två röda. Spjälsängen får stå kvar ännu några dagar men sen åker den ut i förrådet. Jisses va stora barn man börjar ha...skötbordet har åkt ut...snart åker spjälsängen... Igår fick vi tillbaka Bumbo-stolen som varit utlånad och Alva skall absolut ha den att sitta i. Först har hon problem med att komma i stolen och sen när hon skall upp följer hela stolen med...men där skall hon sitta.
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Går det bra? Vågar inte byta till Sara än. Det funkar för bra med spjälsängen.
  4. 2
    Går det bra? Vågar inte byta till Sara än. Det funkar för bra med spjälsängen.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Samma här

    Tvekade länge att byta eftersom det fungerade så bra med spjälsängen. Men maken tyckte att vi skulle prova så jag sa att han fick ta natten om hon börkjade kliva upp och dyl Men det gick lika bra som med spjälsängen. Bara att lägga henne i sängen och gå ut ur rummet så somnar hon...och när hon vaknar på morgonen kommer hon tassande till vår säng
    ASA (med Alva 051030) - trebarnsmamma från Finland.
    Bloggar på moomis.blogspot.com
  6. 3
    Samma här Tvekade länge att byta eftersom det fungerade så bra med spjälsängen. Men maken tyckte att vi skulle prova så jag sa att han fick ta natten om hon börkjade kliva upp och dyl Men det gick lika bra som med spjälsängen. Bara att lägga henne i sängen och gå ut ur rummet så somnar hon...och när hon vaknar på morgonen kommer hon tassande till vår säng
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Gulligt! I bland sover ju Sara mellan oss, när magen krånglar för mycket och då kan hon ju komma tassande upp. Det är mysigt på nåt vis, men vi väntar nog ändå. Är rädd att det skulle bli mer vår säng då Hon vaknar ju alltid minst en gång per natt - fast inte i natt. Hon har ju vattkoppor, så kanske att hon är extra trött?
  8. 4
    Gulligt! I bland sover ju Sara mellan oss, när magen krånglar för mycket och då kan hon ju komma tassande upp. Det är mysigt på nåt vis, men vi väntar nog ändå. Är rädd att det skulle bli mer vår säng då Hon vaknar ju alltid minst en gång per natt - fast inte i natt. Hon har ju vattkoppor, så kanske att hon är extra trött?
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    Vi med Eller bytt och bytt, Sofia har ju sovit hos mig nästan jämt men i helgen flyttade vi, äntligen, upp på övervåningen så nu har hon fått eget rum och en egen säng. Det blev dock ingen växa-säng utan en stor 1,05 säng så vi kan få plats att ligga bredvid henne. Hon ser så liten ut där men sover ganska bra, vi får förstås springa dit hundra gånger per natt eller också välja att ligga kvar där en längre stund men det funkar.

    Här har babysittern kommit fram när vi höll på att flytta runt så nu ska Sofia "dunga" i den HELA tiden. Funkar ju bra så slipper man gå ut till gungställningen jämt

    Kram!
  10. 5
    Vi med Eller bytt och bytt, Sofia har ju sovit hos mig nästan jämt men i helgen flyttade vi, äntligen, upp på övervåningen så nu har hon fått eget rum och en egen säng. Det blev dock ingen växa-säng utan en stor 1,05 säng så vi kan få plats att ligga bredvid henne. Hon ser så liten ut där men sover ganska bra, vi får förstås springa dit hundra gånger per natt eller också välja att ligga kvar där en längre stund men det funkar.

    Här har babysittern kommit fram när vi höll på att flytta runt så nu ska Sofia "dunga" i den HELA tiden. Funkar ju bra så slipper man gå ut till gungställningen jämt

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Jul 2005
    #6
    Vad bra att det funkar! Jesper får sova i sin spjälsäng ett tag till. Har försökt somna honom i vanlig säng och det tar sån tid! I spjälsängen lägger jag honom, sjunger en visa och säger godnatt. Tar fem minuter sen sover han.
    Vill helst inte ha honom i sängen hos oss. Visst gulligt och mysigt de första fem minutrarna, sen är det bök, stök, spark och rull. Jag blir tokig!!!
  12. 6
    Vad bra att det funkar! Jesper får sova i sin spjälsäng ett tag till. Har försökt somna honom i vanlig säng och det tar sån tid! I spjälsängen lägger jag honom, sjunger en visa och säger godnatt. Tar fem minuter sen sover han.
    Vill helst inte ha honom i sängen hos oss. Visst gulligt och mysigt de första fem minutrarna, sen är det bök, stök, spark och rull. Jag blir tokig!!!

Liknande trådar

  1. Vilka får sova i er säng? Säng-enkät.
    By alle in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2011-07-28, 22:20
  2. Bytt säng...
    By Annika med 3 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 07:14
  3. Bytt säng
    By hoppfull in forum _0706 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 15:47
  4. Alva har bytt säng (långt)
    By Kristina med 3 in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 20:46
  5. Bytt bytt kommer aldrig igen... :o)
    By Blåvarg in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 17:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar