Penicillin ...igen...
Downs Syndrom
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Penicillin ...igen...

    Var iväg till vc igår...trodde sara fått tbx halsfluss (slutade med penicillinet för ca 2 v)
    inget i halsen men crp var hög så ny kur annan sort denna gången. verkar vara en dunderförkylning istället..

    Ni med lite äldre barn...var era barn sjuka mycket/jämt och behövde penicillin??? När "slutar" det hela??..vi hade en bra höst med en som var fisk nästan hela tiden nu känns det som vi är tbx i tiden med ett par år...då hon åt kur efter kur och var mer sjuk än frisk.

    Nu har jag klagat lite men ska försöka komma ut i solen istället.


    Ha en bra 1:a maj.
  2. 1
    Penicillin ...igen... Var iväg till vc igår...trodde sara fått tbx halsfluss (slutade med penicillinet för ca 2 v)
    inget i halsen men crp var hög så ny kur annan sort denna gången. verkar vara en dunderförkylning istället..

    Ni med lite äldre barn...var era barn sjuka mycket/jämt och behövde penicillin??? När "slutar" det hela??..vi hade en bra höst med en som var fisk nästan hela tiden nu känns det som vi är tbx i tiden med ett par år...då hon åt kur efter kur och var mer sjuk än frisk.

    Nu har jag klagat lite men ska försöka komma ut i solen istället.


    Ha en bra 1:a maj.
  3. Medlem sedan
    Dec 2006
    #2

    Jadå

    det känns så väl igen. Hela hösten var Sofia frisk, sen nu i början på våren så tog hon en dunderförkylning med falsk krupp, magsjuka o så avslutade hon med en halsfluss.

    Sofia var mer sjuk an frisk på dagis o sen när hon började i skolan så avtog det men åkte hon på något så satt det fast.
    Men som sagt vid skolåldern blev det mycket bättre.
    På dagis så avlöste halsflussarna varandra, de skulle till att stänga o sanera , men det blev så mycket protester från föräldrarna för de skulle förlora så mycket pengar om de var tvungna att vara hemma med barnen så det blev vi som fick vara hemma med Sofia men hon blev ju frisk iaf.
  4. 2
    Jadå det känns så väl igen. Hela hösten var Sofia frisk, sen nu i början på våren så tog hon en dunderförkylning med falsk krupp, magsjuka o så avslutade hon med en halsfluss.

    Sofia var mer sjuk an frisk på dagis o sen när hon började i skolan så avtog det men åkte hon på något så satt det fast.
    Men som sagt vid skolåldern blev det mycket bättre.
    På dagis så avlöste halsflussarna varandra, de skulle till att stänga o sanera , men det blev så mycket protester från föräldrarna för de skulle förlora så mycket pengar om de var tvungna att vara hemma med barnen så det blev vi som fick vara hemma med Sofia men hon blev ju frisk iaf.
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Får nog ta i trä

    när jag skriver detta, men Gyril har aldrig fått antibiotika någonsin.
    Hon måste vara ganska unik både bland ds-barn och andra.
    Det är nog hennes finska påbrå, tror jag. =)

    Förkyld och rinnig näsa har hon nästan jämt, men är aldrig ordentligt sjuk.
    Inte ens i vinter när pappa hade tre halsflusser på raken fick hon det.
    Så det där argumentet att de som ammar får bättre immunförsvar det gäller inte Gyril; hon har inte ammat en dag. =)
  6. 3
    Får nog ta i trä när jag skriver detta, men Gyril har aldrig fått antibiotika någonsin.
    Hon måste vara ganska unik både bland ds-barn och andra.
    Det är nog hennes finska påbrå, tror jag. =)

    Förkyld och rinnig näsa har hon nästan jämt, men är aldrig ordentligt sjuk.
    Inte ens i vinter när pappa hade tre halsflusser på raken fick hon det.
    Så det där argumentet att de som ammar får bättre immunförsvar det gäller inte Gyril; hon har inte ammat en dag. =)
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4

    Finska påbrå..

    haha Som om det skulle hjälpa att va halvfinne.. Inte min unge iaf.

    Han var sjuk 2 v, frisk 1 v, sen sjuk 2 v igen.. hela två första åren. När han började på förskolan vid 2 års ålder var han däremot frisk hela första halvåret. Han hade inte ens en förkylning då!
    -eller så var det först då den finska ådran visade sig?
    anne.h med fyra absolut perfekta barn.

    Nätverk Dalarna för alla oss i Dalarna med stora som små barn med det lilla extra
  8. 4
    Finska påbrå.. haha Som om det skulle hjälpa att va halvfinne.. Inte min unge iaf.

    Han var sjuk 2 v, frisk 1 v, sen sjuk 2 v igen.. hela två första åren. När han började på förskolan vid 2 års ålder var han däremot frisk hela första halvåret. Han hade inte ens en förkylning då!
    -eller så var det först då den finska ådran visade sig?
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Jag känner också igen det. Men nu kan det gå ca 2 mån mellan gångerna. Mellan 0-4 år var hon sjuk väldigt mycket, sen hade vi en bra period på 2 år och från 6 årsålder så har hon blivit mer sjuk igen. HOn blir oftast hostig och sen blir det lunginflammtion. Hon äter nu lågdoserande penicillin på vinterhalvåret, men tyvärr så får hon trots det infektioner, men de blir lindrigare. Idag har hon varit hostig och väldigt andfådd, så vi kör med inhalationer var 3:e timme nu.
  10. 5
    Jag känner också igen det. Men nu kan det gå ca 2 mån mellan gångerna. Mellan 0-4 år var hon sjuk väldigt mycket, sen hade vi en bra period på 2 år och från 6 årsålder så har hon blivit mer sjuk igen. HOn blir oftast hostig och sen blir det lunginflammtion. Hon äter nu lågdoserande penicillin på vinterhalvåret, men tyvärr så får hon trots det infektioner, men de blir lindrigare. Idag har hon varit hostig och väldigt andfådd, så vi kör med inhalationer var 3:e timme nu.
  11. Medlem sedan
    Feb 2005
    #6

    Österbottningar

    vet du, där blir man härdad redan i moderlivet
  12. 6
    Österbottningar vet du, där blir man härdad redan i moderlivet
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7
    aha.. tänkte inte på det.. här härstammar vi ju från Savo.. envisa och egensinniga..
  14. 7
    aha.. tänkte inte på det.. här härstammar vi ju från Savo.. envisa och egensinniga..

Liknande trådar

  1. Penicillin......
    By lena m 3 barn in forum Barnsjukdomar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 19:03
  2. Penicillin
    By Hoppsan in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 20:21
  3. Bra med penicillin
    By MrsHyde in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 10:55
  4. Hur ge penicillin??
    By Matilda med 3 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-05-18, 20:38
  5. Penicillin!
    By Oscars mamma in forum Barnsjukdomar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 12:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar