En liten undring...
_0510 Oktoberbarn
  1. Morgontidningen
    #1

    En liten undring...

    Vi flyttade den 1:a feb, och hade då inget abbonemang på morgontidningen, men vi fick tidningen varje dag iaf, hmm, tänkte att det säkert var så att dom säkert hade sagt upp men att det skulle sluta i nästa månadsskift el nåt, men den fortsatte ändå att komma efter det. Då tänkte jag att dom kanske har glömt att säga upp den, dom som vi köpte huset av. Jag väntade ett tag till ifall den skulle sluta komma, vilket den inte gjorde, vi fortsatte att få tidningen varje dag, och då var den kanske Mars. Så för att va lite snäll mot dom som bodde där tidigare så ringde jag upp tidningen och sa att vi fick den fast vi inte skulle ha den. Hon kollade, men det var uppsagt från 15:e januari, så det måste va nåt fel med budet sa hon, och att hon skulle prata med budet. Ingenting verkar ha hänt, vi får fortfarande tidningen varje dag.

    Egentligen är jag ju bara glad för det... Men jag undrar hur ni skulle ha gjort, jag vill ju inte få en räkning eller nåt sånt sen ju. Men det borde jag ju heller inte få, jag har ju ringt och sagt till en gång, sen är det väl deras problem om dom inte fixar det, eller...

    Jag är anonym just nu bara, ifall det kanske finns nån här som jobbar på tidningen jag får
  2. 1
    En liten undring... Vi flyttade den 1:a feb, och hade då inget abbonemang på morgontidningen, men vi fick tidningen varje dag iaf, hmm, tänkte att det säkert var så att dom säkert hade sagt upp men att det skulle sluta i nästa månadsskift el nåt, men den fortsatte ändå att komma efter det. Då tänkte jag att dom kanske har glömt att säga upp den, dom som vi köpte huset av. Jag väntade ett tag till ifall den skulle sluta komma, vilket den inte gjorde, vi fortsatte att få tidningen varje dag, och då var den kanske Mars. Så för att va lite snäll mot dom som bodde där tidigare så ringde jag upp tidningen och sa att vi fick den fast vi inte skulle ha den. Hon kollade, men det var uppsagt från 15:e januari, så det måste va nåt fel med budet sa hon, och att hon skulle prata med budet. Ingenting verkar ha hänt, vi får fortfarande tidningen varje dag.

    Egentligen är jag ju bara glad för det... Men jag undrar hur ni skulle ha gjort, jag vill ju inte få en räkning eller nåt sånt sen ju. Men det borde jag ju heller inte få, jag har ju ringt och sagt till en gång, sen är det väl deras problem om dom inte fixar det, eller...

    Jag är anonym just nu bara, ifall det kanske finns nån här som jobbar på tidningen jag får
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2

    Skulle inte..

    Säga nåt mer. Har du sagt till en gång så är det ju deras fel.

    Ett liknade fall har hänt här. Vi har fått en tekniktidning varje vecka, de som bodde här innan premunerade på den. Men jag ringde och sa upp tidningen- vi läste ju aldrig den, men det var bra att tända brasan med i vintras . (Vi behövde inte betala den.)

    Så läs du morrontidningen
    I dag är det första dagen på resten av ditt liv


    ♥♥♥♥♥Tuva 27/7-05 & Melker 19/4 2008♥♥♥♥♥
  4. 2
    Skulle inte.. Säga nåt mer. Har du sagt till en gång så är det ju deras fel.

    Ett liknade fall har hänt här. Vi har fått en tekniktidning varje vecka, de som bodde här innan premunerade på den. Men jag ringde och sa upp tidningen- vi läste ju aldrig den, men det var bra att tända brasan med i vintras . (Vi behövde inte betala den.)

    Så läs du morrontidningen
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Skulle hålla tyst o tack o ta emot ... ja har en kompis som inte fått nån elräkning på över ett år, så han kollade upp det o då visade det sig att bostadsföretaget har stått o betalat elen hela tiden, och givetvis håller han tyst om det även i fortsättningen .. Det borde ju ligga i deras intresse o kolla sånt
  6. 3
    Skulle hålla tyst o tack o ta emot ... ja har en kompis som inte fått nån elräkning på över ett år, så han kollade upp det o då visade det sig att bostadsföretaget har stått o betalat elen hela tiden, och givetvis håller han tyst om det även i fortsättningen .. Det borde ju ligga i deras intresse o kolla sånt

Liknande trådar

  1. En liten undring...
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-02-06, 09:02
  2. Liten undring.
    By hellokiller+N in forum Föräldraskap
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 01:40
  3. Liten undring..
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 14:13
  4. Undring??
    By Undring in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 21:27
  5. Undring...
    By Anonym idag.. in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 10:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar