Gravid och 45 år!!
Föräldraskap
  1. Mamma 45!
    #1

    Gravid och 45 år!!

    Hej he
    Här sitter jag, en 45 årig 5 barnsmamma och funderar...
    Mina barn är födda 82, 82, 91, 03 och 06 och mot ALLA odds så testade jag positivt förra vecka.

    Innan 06:an föddes så gjorde vi en fertilitetsutredning där mina odds för att bli gravid var mycket mycket små. Hopväxta äggledare, dåligt FSH värde, åldern (då 43). Sen så sommaren 05 så blev jag gravid´-ett mirakel.

    Sen så har vi lagt alla tankar och försök att bli gravida åt sidan som ett avslutat kapitell. Vad händer då- Jo jag blir gravid IGEN, nu 45 år....

    När den största chocken lagt sig så kommer glädjen krypandes tillsammans med oron. Kommer jag klara en graviditet till? (Barnet som föddes 03 dog i vecka 39 i en GBS infektion) psykiskt och fysiskt. Kommer vara gravis 3 gånger på 4 år.''

    Ska på VUL i morgon för att se att det verkligen är något därinne. Tvivlar faktiskt, trots 3 positiva gravtester.

    Skulle vilja ha lite komentarer eller bara tankar från er.
  2. 1
    Gravid och 45 år!! Hej he
    Här sitter jag, en 45 årig 5 barnsmamma och funderar...
    Mina barn är födda 82, 82, 91, 03 och 06 och mot ALLA odds så testade jag positivt förra vecka.

    Innan 06:an föddes så gjorde vi en fertilitetsutredning där mina odds för att bli gravid var mycket mycket små. Hopväxta äggledare, dåligt FSH värde, åldern (då 43). Sen så sommaren 05 så blev jag gravid´-ett mirakel.

    Sen så har vi lagt alla tankar och försök att bli gravida åt sidan som ett avslutat kapitell. Vad händer då- Jo jag blir gravid IGEN, nu 45 år....

    När den största chocken lagt sig så kommer glädjen krypandes tillsammans med oron. Kommer jag klara en graviditet till? (Barnet som föddes 03 dog i vecka 39 i en GBS infektion) psykiskt och fysiskt. Kommer vara gravis 3 gånger på 4 år.''

    Ska på VUL i morgon för att se att det verkligen är något därinne. Tvivlar faktiskt, trots 3 positiva gravtester.

    Skulle vilja ha lite komentarer eller bara tankar från er.
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    GRATTIS!! Vilket mirakel! WOW! Infertilitet vet jag "allt" om. Mina barn är ivf-barn alla tre.
    Men du om du är GBS-bärare får du antibiotika förebyggande och så fick jag antibiotika intravenöst innan förlossningen. Egentligen är det skitdåligt att GBS inte kollas på alla blivande mammor. 30 % är bärare och det är den största orsaken till prematura barn och barn som dör precis innan och under förlossningen.
    Lycka till med hela graviditeten och hoppas att du slipper vara så orolig!
  4. 2
    GRATTIS!! Vilket mirakel! WOW! Infertilitet vet jag "allt" om. Mina barn är ivf-barn alla tre.
    Men du om du är GBS-bärare får du antibiotika förebyggande och så fick jag antibiotika intravenöst innan förlossningen. Egentligen är det skitdåligt att GBS inte kollas på alla blivande mammor. 30 % är bärare och det är den största orsaken till prematura barn och barn som dör precis innan och under förlossningen.
    Lycka till med hela graviditeten och hoppas att du slipper vara så orolig!
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    FÖrst och främst GRATTIS till Mamma45! Wow! Det är jättehäftigt!
    Sen måste jag fråga. Jag är så rädd för GBS. HUR gör man för att få det kollat?
    ÄR i v 29 nu efter lååång kamp att bli gravid. Är 42.
  6. 3
    FÖrst och främst GRATTIS till Mamma45! Wow! Det är jättehäftigt!
    Sen måste jag fråga. Jag är så rädd för GBS. HUR gör man för att få det kollat?
    ÄR i v 29 nu efter lååång kamp att bli gravid. Är 42.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Ett enkelt urinprov kan visa. Eller en odling från slidan.
  8. 4
    Ett enkelt urinprov kan visa. Eller en odling från slidan.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Grattis från en annan 45-åring

    Visst är det en mirakelbebis! Grattis till din graviditet!!! Jag blev gravid samma månad jag fyllde 45 år och födde vår mirakelbebis utan problem - han är nu 2 år och 4 månader och natuirligtvis världens goaste lillkille!

    Håller tummarna för dig och hoppas få följda dig här, roligt om du vill berätta vad som händer lite då och då!

    Varmt lycka till!!!
    Blomman ~ storstadstjej och mamma~
  10. 5
    Grattis från en annan 45-åring Visst är det en mirakelbebis! Grattis till din graviditet!!! Jag blev gravid samma månad jag fyllde 45 år och födde vår mirakelbebis utan problem - han är nu 2 år och 4 månader och natuirligtvis världens goaste lillkille!

    Håller tummarna för dig och hoppas få följda dig här, roligt om du vill berätta vad som händer lite då och då!

    Varmt lycka till!!!
  11. På besök
    #6

    Jättegrattis!!

    Så roligt att höra,du måste trots all oro också vare superglad!Och jag blev jätteglad av att läsa ditt inlägg-jag tjuvläser här ibland eftersom jag själv kommer att bli en äldre förälder om jag och min man lyckas få barn.Jag fyller 39 i år och vi genomgår just nu en fertilitetsutredning.Alla mina hormonprover har varit positiva,men det kan ju vara annat fel på mig eller min man,det vet vi inte än.Ditt inlägg gav mig dock så mycket hopp och jag känner att kan du så kan nog jag också bli gravid!Lycka till med allt och hoppas vi kommer mötas här snart!
  12. 6
    Jättegrattis!! Så roligt att höra,du måste trots all oro också vare superglad!Och jag blev jätteglad av att läsa ditt inlägg-jag tjuvläser här ibland eftersom jag själv kommer att bli en äldre förälder om jag och min man lyckas få barn.Jag fyller 39 i år och vi genomgår just nu en fertilitetsutredning.Alla mina hormonprover har varit positiva,men det kan ju vara annat fel på mig eller min man,det vet vi inte än.Ditt inlägg gav mig dock så mycket hopp och jag känner att kan du så kan nog jag också bli gravid!Lycka till med allt och hoppas vi kommer mötas här snart!
  13. Medlem sedan
    Mar 2007
    #7
    Grattis!!!! Hoppas det går bra!!!
  14. 7
    Grattis!!!! Hoppas det går bra!!!
  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8
    Grattis...Jag är 46 och väntar baby nr.6.. Mina barn är också äldre och chockade.!! Min mans barn vet inte än, dom kommer bli minst sagt chockade..Detta är vårat 1:a gemensamma, trodde aldrig att det var möjligt...
    Men det var det.... Det ska bli sååå kul...
  16. 8
    Grattis...Jag är 46 och väntar baby nr.6.. Mina barn är också äldre och chockade.!! Min mans barn vet inte än, dom kommer bli minst sagt chockade..Detta är vårat 1:a gemensamma, trodde aldrig att det var möjligt...
    Men det var det.... Det ska bli sååå kul...
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9
    Grattis! Du ska se att allt går bra.
  18. 9
    Grattis! Du ska se att allt går bra.
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10
    Grattis till dig också, Kaffemamsen. Låter härligt!
  20. 10
    Grattis till dig också, Kaffemamsen. Låter härligt!
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11

    Grattis!

    Vad roligt med en liten bäbis. Lycka till!
  22. 11
    Grattis! Vad roligt med en liten bäbis. Lycka till!
  23. Medlem sedan
    Aug 2002
    #12

    Grattis!

    Vad roligt med ännu en bäbis. Hoppas allt går bra för dig. Berätta gärna mer fram igenom.
  24. 12
    Grattis! Vad roligt med ännu en bäbis. Hoppas allt går bra för dig. Berätta gärna mer fram igenom.
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13
    Underbart!!! Varmt lycka till!
    Blomman ~ storstadstjej och mamma~
  26. 13
    Underbart!!! Varmt lycka till!
  27. Malla
    #14

    Grattis!

    Jag håller med om att det är fantastiskt Om du vill ha ett barn till så löser ni de svårigheter det medför. Det är i alla fall min övertygelse att viljan räcker långt Om du blir trött och sliten får övriga familjen avlasta. Det fick min göra under min senaste graviditet för jag hade rätt så jobbig foglossning, vilket jag inte alls hade räknat med eftersom jag bara haft sådana besvär en gång och då ganska lindriga. Lycka till!
  28. 14
    Grattis! Jag håller med om att det är fantastiskt Om du vill ha ett barn till så löser ni de svårigheter det medför. Det är i alla fall min övertygelse att viljan räcker långt Om du blir trött och sliten får övriga familjen avlasta. Det fick min göra under min senaste graviditet för jag hade rätt så jobbig foglossning, vilket jag inte alls hade räknat med eftersom jag bara haft sådana besvär en gång och då ganska lindriga. Lycka till!
  29. Medlem sedan
    Apr 2003
    #15
    Åh grattis! Vet du vad? Du får mig att inse att jag inte alls är för gammal för en 5:a Jag blir 43 i höst. Hoppas allt går bra för er. Håll oss uppdaterade.
  30. 15
    Åh grattis! Vet du vad? Du får mig att inse att jag inte alls är för gammal för en 5:a Jag blir 43 i höst. Hoppas allt går bra för er. Håll oss uppdaterade.
  31. Medlem sedan
    Jun 2003
    #16
    men kan man bara gå till vårdcentralen eller sin gyn och begära att få det gjort?
    När kan det vara lämpligt i så fall? Är i v 30 nu.
    Tack för svar!
  32. 16
    men kan man bara gå till vårdcentralen eller sin gyn och begära att få det gjort?
    När kan det vara lämpligt i så fall? Är i v 30 nu.
    Tack för svar!
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17
    Det görs på mvc. Prata med din barnmorska. I v 30 kan det vara lämpligt ja. Om man misstänker GBS ska man inte vänta för länge och har man haft GBS under graviditet förut så ska man behandlas förebyggande. Iaf här i vårt landsting.
  34. 17
    Det görs på mvc. Prata med din barnmorska. I v 30 kan det vara lämpligt ja. Om man misstänker GBS ska man inte vänta för länge och har man haft GBS under graviditet förut så ska man behandlas förebyggande. Iaf här i vårt landsting.
  35. Medlem sedan
    Nov 2004
    #18
    Oj, Har inte varit här inne på ett par dagar och undrar nu hur det gick på ditt VUL. Ser att ditt inlägg gjordes den 2 maj och nu har det ju hunnit gå en massa dagar.

    Blir ju orolig att det inte var så bra när du inte kommit tillbaka med goda nyheter *hoppas jag nojjar i onödan*.

    Kram från en som håller alla tummar!
  36. 18
    Oj, Har inte varit här inne på ett par dagar och undrar nu hur det gick på ditt VUL. Ser att ditt inlägg gjordes den 2 maj och nu har det ju hunnit gå en massa dagar.

    Blir ju orolig att det inte var så bra när du inte kommit tillbaka med goda nyheter *hoppas jag nojjar i onödan*.

    Kram från en som håller alla tummar!
  37. Medlem sedan
    Jun 2003
    #19
    Tack. Jag ska till MVC i morgon så då ska jag fråga.
    Jag frågade dock under förra graviditeten och då visste dom inte ens vad det var...!
  38. 19
    Tack. Jag ska till MVC i morgon så då ska jag fråga.
    Jag frågade dock under förra graviditeten och då visste dom inte ens vad det var...!
  39. Medlem sedan
    Jan 2003
    #20
    Va?! Menar du allvar?!
  40. 20
    Va?! Menar du allvar?!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Gravid/Inte gravid??
    By Anonym in forum _1207 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 20:11
  3. Gravid eller inte gravid - det är frågan
    By anonym in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 06:59
  4. Inte gravid eller gravid?
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:54
  5. Gravid eller inte gravid?
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar