cykel och studsmatta
Downs Syndrom
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    cykel och studsmatta

    funderade på att kolla upp studsmattor och frågade på hab...där var det tvärstopp... detsama för cyklar..
    så därför undrar jag bara om det är lika överallt.

    /Katja
  2. 1
    cykel och studsmatta funderade på att kolla upp studsmattor och frågade på hab...där var det tvärstopp... detsama för cyklar..
    så därför undrar jag bara om det är lika överallt.

    /Katja
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Vad jag vet så har ingen fått (låna) studsmatta från vårt hab. Jag har iofs inte frågat själv. Vi köpte en stor studsmatta för 3 år sen som vi har ute på gården. Det var en mycket bra investering och Linnea älskar att vara ute och hoppa. Cykel, en 3-hjulig) frågade vi om för nåt år sen. Men sjukgymnasten var övertygad om att Linnea skulle kunna lära sig cykla på en vanlig, så vi tränar för fullt. Hon cyklar på en 16 tum med stödhjul. Andra har fått cyklar vet jag.
  4. 2
    Vad jag vet så har ingen fått (låna) studsmatta från vårt hab. Jag har iofs inte frågat själv. Vi köpte en stor studsmatta för 3 år sen som vi har ute på gården. Det var en mycket bra investering och Linnea älskar att vara ute och hoppa. Cykel, en 3-hjulig) frågade vi om för nåt år sen. Men sjukgymnasten var övertygad om att Linnea skulle kunna lära sig cykla på en vanlig, så vi tränar för fullt. Hon cyklar på en 16 tum med stödhjul. Andra har fått cyklar vet jag.
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Studsmatta får man bara låna för att testa, sen köpa en egen, cykel däremot skriver de ut här -än så länge.. Man får betala en mindre engångssumma per cykel, så när man byter till större så betalar man igen.
  6. 3
    Studsmatta får man bara låna för att testa, sen köpa en egen, cykel däremot skriver de ut här -än så länge.. Man får betala en mindre engångssumma per cykel, så när man byter till större så betalar man igen.
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    På vårt hab så hade dom en jätte bra studsmatta med handtag som jag vid ett hab möte frågade var man kunde köpa.
    Då erbjöd sig specialpedagogen att kolla om vi kunde låna en men vi tackade nej till detta för vi ville köpa en som båda tjejerna kunde använda och så slipper man vara rädd också att den ska gå sönder.
    Cykel har vi inte frågat efter.

    Så troligen så kan man i alla fall låna studsmatta på vårt hab.

    /Lena
  8. 4
    På vårt hab så hade dom en jätte bra studsmatta med handtag som jag vid ett hab möte frågade var man kunde köpa.
    Då erbjöd sig specialpedagogen att kolla om vi kunde låna en men vi tackade nej till detta för vi ville köpa en som båda tjejerna kunde använda och så slipper man vara rädd också att den ska gå sönder.
    Cykel har vi inte frågat efter.

    Så troligen så kan man i alla fall låna studsmatta på vårt hab.

    /Lena
  9. mamma till 4 kottar
    #5
    Vi har haft både studsmatta och cykel som hjälpmedel.
  10. 5
    Vi har haft både studsmatta och cykel som hjälpmedel.
  11. habarbetare
    #6
    Olika i olika landsting. I vårt landsting får man betala en mindre summa för cykel. I övrigt finns inte fritidsgrejor som hjälpmedel.
  12. 6
    Olika i olika landsting. I vårt landsting får man betala en mindre summa för cykel. I övrigt finns inte fritidsgrejor som hjälpmedel.

Liknande trådar

  1. Studsmatta!?
    By Maria 77 in forum _0805 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 21:15
  2. studsmatta
    By Mika in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 17:13
  3. Studsmatta
    By Hohelolenona in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 20:54
  4. Studsmatta
    By Malinau in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 17:35
  5. studsmatta
    By hoppjerkan in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 15:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar