Dag 1 avklarad
Vikt
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Dag 1 avklarad

    Började min resa mot -10 kg idag. Både med kosttänk och tvärt slut för cola light (har druckit litervis varje dag i flera år...). Har haft rejält ont i huvudet men klarade lunchen (skaldjursssallad m bulgur) bra, trots att 2 kollegor drack cola. Blev inte ens sugen på det... Har druckit en massa vatten och kom just in efter en 50 min rask långpromenad. Kör m stegräknare på skoj och kom inte upp i de målsatta 10.000 stegen idag men drygt 8.200 är ju en början. Har en killkompis som också ska försöka gå ner 10 kg spå vi tävlar i antal gångna steg.

    I morgon blir det en bättre matdag, idag har jag ätit alldeles för lite. Men, Rom byggdes inte på en dag, nu ska jag fylla i MåBras viktåprogram & klura ut hur jag ska lägga upp min kost. Ska dessutom t företagshälsovården... Får se vad de har för synpunkter, dels på vikt men ffa på åtgärdsplanen. Känns skönt att iaf ha börjat själv och känna motivationen växa.

    Så skönt att jag gick tillbaka hit å tack för välkomnandet!!!
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  2. 1
    Dag 1 avklarad Började min resa mot -10 kg idag. Både med kosttänk och tvärt slut för cola light (har druckit litervis varje dag i flera år...). Har haft rejält ont i huvudet men klarade lunchen (skaldjursssallad m bulgur) bra, trots att 2 kollegor drack cola. Blev inte ens sugen på det... Har druckit en massa vatten och kom just in efter en 50 min rask långpromenad. Kör m stegräknare på skoj och kom inte upp i de målsatta 10.000 stegen idag men drygt 8.200 är ju en början. Har en killkompis som också ska försöka gå ner 10 kg spå vi tävlar i antal gångna steg.

    I morgon blir det en bättre matdag, idag har jag ätit alldeles för lite. Men, Rom byggdes inte på en dag, nu ska jag fylla i MåBras viktåprogram & klura ut hur jag ska lägga upp min kost. Ska dessutom t företagshälsovården... Får se vad de har för synpunkter, dels på vikt men ffa på åtgärdsplanen. Känns skönt att iaf ha börjat själv och känna motivationen växa.

    Så skönt att jag gick tillbaka hit å tack för välkomnandet!!!
  3. camilla_73
    #2
    Så bra jobbat! Många saker på en gång!

    Bra att du ska se över hur du ska lägga upp en matdag. Det är vettigt så man får i sig allt man behöver under dagen.
  4. 2
    Så bra jobbat! Många saker på en gång!

    Bra att du ska se över hur du ska lägga upp en matdag. Det är vettigt så man får i sig allt man behöver under dagen.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Bra jobbat idag
  6. 3
    Bra jobbat idag
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Toppenbra! Är också i starttagen och har börjat röra på mig mer och äta mera regelbundet... Har skippat sötsaker nästan helt även om det i går kväll efter flera timmars tungt trädgårdsarbete slank ner en liten bit mörkt choklad... Heja på dig! och mig! (har också 8-9 kilo övervikt) Visst är det underbart att känna motivationen växa?!.........
  8. 4
    Toppenbra! Är också i starttagen och har börjat röra på mig mer och äta mera regelbundet... Har skippat sötsaker nästan helt även om det i går kväll efter flera timmars tungt trädgårdsarbete slank ner en liten bit mörkt choklad... Heja på dig! och mig! (har också 8-9 kilo övervikt) Visst är det underbart att känna motivationen växa?!.........
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5
    Härligt, du är på G!
  10. 5
    Härligt, du är på G!
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Bra början, fortsätt så!
  12. 6
    Bra början, fortsätt så!

Liknande trådar

  1. RUL avklarad
    By Zarios in forum _1106 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 22:17
  2. Dag 4 avklarad :)
    By pösmunken in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-05, 11:31
  3. 1 mil avklarad
    By Valerina in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 19:16
  4. EVK avklarad
    By *thumlan* in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 06:39
  5. ÄP avklarad...
    By carisma in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 16:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar