Blöj problem!
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Blöj problem!

    Vad sover era småttingar i ?

    Ida sover oftast i en body, ibland i pyjamas och ibland i bara blöja.
    Nu måste vi försöka hitta nåt annat hon kan sova i för hon har börjat
    ta av sig blöjan på morgonen och så är det blött i hela sängen -
    jag antar att hon tar av sig den eftersom den alltid är helt dyngsur.
    Det spelar ingen roll vad vi har på henne, hon lyckas alltid få av sig
    blöjan så nu undrar jag VAD man ska ha på henne för att hon inte ska
    lyckas få av sig allt? Det är inte så kul med en blöt säng varje morgon!

    Tips?
  2. 1
    Blöj problem! Vad sover era småttingar i ?

    Ida sover oftast i en body, ibland i pyjamas och ibland i bara blöja.
    Nu måste vi försöka hitta nåt annat hon kan sova i för hon har börjat
    ta av sig blöjan på morgonen och så är det blött i hela sängen -
    jag antar att hon tar av sig den eftersom den alltid är helt dyngsur.
    Det spelar ingen roll vad vi har på henne, hon lyckas alltid få av sig
    blöjan så nu undrar jag VAD man ska ha på henne för att hon inte ska
    lyckas få av sig allt? Det är inte så kul med en blöt säng varje morgon!

    Tips?
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2

    Up & Go?

    Har du up & go på henne? Vi har haft liberos discovery som nattblöja, men den tog Tuva av på natten/morronen så nu kör vi med up &go även på natten. Något svårare att få av sig i allafall.

    Tuva sover antingen i pyamas eller en natttröja eller bara blöja beroende på hur varmt/kallt det är.

    Har tyvärr inga andra tips att ge. Självklart vill man inte ha en blöt säng varje morron.
    I dag är det första dagen på resten av ditt liv


    ♥♥♥♥♥Tuva 27/7-05 & Melker 19/4 2008♥♥♥♥♥
  4. 2
    Up & Go? Har du up & go på henne? Vi har haft liberos discovery som nattblöja, men den tog Tuva av på natten/morronen så nu kör vi med up &go även på natten. Något svårare att få av sig i allafall.

    Tuva sover antingen i pyamas eller en natttröja eller bara blöja beroende på hur varmt/kallt det är.

    Har tyvärr inga andra tips att ge. Självklart vill man inte ha en blöt säng varje morron.
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3
    Men har hon inga trosor då? Elvina har också försökt några gånger att ta av sig blöjan, men det stoppade jag snabbt genom att hon fick ha trosor även på natten... Då är det ju inte lika lätt att komma på blöjan. Fast egentligen använder vi byxblöjor oftast, och den är ju inte så lätt att få av sig, men används det vanliga blöjor här, så blir det trosor på.
  6. 3
    Men har hon inga trosor då? Elvina har också försökt några gånger att ta av sig blöjan, men det stoppade jag snabbt genom att hon fick ha trosor även på natten... Då är det ju inte lika lätt att komma på blöjan. Fast egentligen använder vi byxblöjor oftast, och den är ju inte så lätt att få av sig, men används det vanliga blöjor här, så blir det trosor på.
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Vet inte om det skulle funka på henne om hon är klurig när det gäller att plocka av sig, men vi har en kompis vars barn alltid letade i blöjan när han hade bajsat (*rys*). De använde body med halvlånga ben på honom.
  8. 4
    Vet inte om det skulle funka på henne om hon är klurig när det gäller att plocka av sig, men vi har en kompis vars barn alltid letade i blöjan när han hade bajsat (*rys*). De använde body med halvlånga ben på honom.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Vi använder...

    ...Liberos Up&Go + hel pyjamas. Det funkar på Alva i alla fall. Vanliga tejpblöjor river hon upp. Sen har vi även rätt kyligt inomhus så det är nödvändigt med pyjamas.
    ASA (med Alva 051030) - trebarnsmamma från Finland.
    Bloggar på moomis.blogspot.com
  10. 5
    Vi använder... ...Liberos Up&Go + hel pyjamas. Det funkar på Alva i alla fall. Vanliga tejpblöjor river hon upp. Sen har vi även rätt kyligt inomhus så det är nödvändigt med pyjamas.
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6
    Vi har några gamla fula sommardressar(tror jag det är) med korta ben och armar och dragkedja i ryggen.
    De har ingen av ungarna fått av sig!
    Alla våra barn har i perioder varit precis så som du skriver och det är ju rätt lätt att hålla sig för skratt när man morgontrött och nyvaken ska behöva ta hand om en blöt säng+unge....
    Annars kan man vända en vanlig pyamas med dragkedja fram så den hamnar bak ist.
    Det var den kära sambon som helt ofrivilligt kom på det, han trodde att dragkedjan skulle vara i bak
    Så gör han ofta iofs-vänder kläderna bak och fram
  12. 6
    Vi har några gamla fula sommardressar(tror jag det är) med korta ben och armar och dragkedja i ryggen.
    De har ingen av ungarna fått av sig!
    Alla våra barn har i perioder varit precis så som du skriver och det är ju rätt lätt att hålla sig för skratt när man morgontrött och nyvaken ska behöva ta hand om en blöt säng+unge....
    Annars kan man vända en vanlig pyamas med dragkedja fram så den hamnar bak ist.
    Det var den kära sambon som helt ofrivilligt kom på det, han trodde att dragkedjan skulle vara i bak
    Så gör han ofta iofs-vänder kläderna bak och fram
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7
    Fniss. Låter som min man Ingen koll på åt vilket håll kläderna ska på (klädde på Felix pyjmasen på "snedden" när han var bebis och undrade hur tusan man skulle knäppa, ja med halsringningen i sidan blir det tufft ) För att inte tala om att sätta rätt kläder på rätt barn. En del av hans charm
  14. 7
    Fniss. Låter som min man Ingen koll på åt vilket håll kläderna ska på (klädde på Felix pyjmasen på "snedden" när han var bebis och undrade hur tusan man skulle knäppa, ja med halsringningen i sidan blir det tufft ) För att inte tala om att sätta rätt kläder på rätt barn. En del av hans charm
  15. Medlem sedan
    Oct 1999
    #8
    Håhåjaja
    Rätt kläder på rätt barn, det GÅR inte!!
    En av hans ursäkter för att slippa vika tvätt fö
    (nix, jag godtar den såklart inte!!*S*)
  16. 8
    Håhåjaja
    Rätt kläder på rätt barn, det GÅR inte!!
    En av hans ursäkter för att slippa vika tvätt fö
    (nix, jag godtar den såklart inte!!*S*)
  17. Medlem sedan
    Jul 2005
    #9
    Alltid i något som går om blöjan. När det är kallt pyjamas, men nu när det är varmt så blir det pyjamasbyxor o t-shirt el kortärmand-kortbyxad body.
    Använd en vanlig kortärmad body om hon är varm.
  18. 9
    Alltid i något som går om blöjan. När det är kallt pyjamas, men nu när det är varmt så blir det pyjamasbyxor o t-shirt el kortärmand-kortbyxad body.
    Använd en vanlig kortärmad body om hon är varm.

Liknande trådar

  1. HELT blöj,
    By Ebba & kidsen in forum _0407 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 08:34
  2. Blöj enkät.
    By Jennie med T & S in forum _05 Höstbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 09:08
  3. Hur går det med blöj-avvänjningen?
    By Lillblomma in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 20:41
  4. Blöj-problem
    By Ottenonni in forum _0506 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 14:58
  5. Blöj- och pottfråga!
    By Malin *på besök* in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 20:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar