Hugo 6 år
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Hugo 6 år

    Igår var det 6 år sedan vi fick vår Hugo och glädjen stod högt i tak i vårt hus. I nästan 3 år fick vi varje dag uppleva hans varma, underbara sätt. Hans skratt klingade mellan väggarna och alla som mötte honom blev smittade av hans glädje.
    I år får vi fira utan honom, precis som förra året, och förra året och förra året. Det slår mig att det kommer att bli så här resten av mitt liv.
    Hugo dog och det var jävligt, men ännu jävligare är det att han ÄR DÖD och aldrig mer kommer att vara något annat. Folk som frågar om det bättre, de förstår inte att det inte kan bli bättre för Hugo kommer inte tillbaks.

    Resten av mitt liv handlar om att lära mig att leva med den vetskapen, att fokusera på allt som är positivt, att bli starkare och att acceptera.

    Livet är inte slut, men det är svårt.
    Livet flyter inte av sig självt - det måste levas aktivt.
    Döden kan inte ta allt - jag har kärlek och jag kan både ge och ta emot. Så länge jag kan det ska jag bära Hugos minne högt och ge av hans glädje till andra.

    Hugo, döden försvagar mig, men jag blir stark av dig! Jag älskar dig!

    din mamma in i evigheten

    Kom gärna in och titta på våra ballonger på hemsidan
    I vårt Fotogalleri finns foton och filmer på Hugo och oss andra. Jag skriver också Mina reflektioner nästan varje dag. Välkommen in till www.momartens.se. Skriv gärna i vår gästbok!
  2. 1
    Hugo 6 år Igår var det 6 år sedan vi fick vår Hugo och glädjen stod högt i tak i vårt hus. I nästan 3 år fick vi varje dag uppleva hans varma, underbara sätt. Hans skratt klingade mellan väggarna och alla som mötte honom blev smittade av hans glädje.
    I år får vi fira utan honom, precis som förra året, och förra året och förra året. Det slår mig att det kommer att bli så här resten av mitt liv.
    Hugo dog och det var jävligt, men ännu jävligare är det att han ÄR DÖD och aldrig mer kommer att vara något annat. Folk som frågar om det bättre, de förstår inte att det inte kan bli bättre för Hugo kommer inte tillbaks.

    Resten av mitt liv handlar om att lära mig att leva med den vetskapen, att fokusera på allt som är positivt, att bli starkare och att acceptera.

    Livet är inte slut, men det är svårt.
    Livet flyter inte av sig självt - det måste levas aktivt.
    Döden kan inte ta allt - jag har kärlek och jag kan både ge och ta emot. Så länge jag kan det ska jag bära Hugos minne högt och ge av hans glädje till andra.

    Hugo, döden försvagar mig, men jag blir stark av dig! Jag älskar dig!

    din mamma in i evigheten

    Kom gärna in och titta på våra ballonger på hemsidan
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Grattis Hugo

    på 6 -årsdagen!

    Jag kan inte kika på din hemsida riktigt för jag har en lite skärm på min dator... men jag hoppas att ni haft en fin dag tillsammans med era nära och kära...

    Många varma kramar och tankar från en annan maj01-mamma

    //Christèl m *Anja* o syskon
    ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~
    mamma till *Anja01*, Ylwa02 & Adam03
    www.abergs.net
    "Dagen idag är egentligen den dag som du bekymrade dig för igår"
    ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~
  4. 2
    Grattis Hugo på 6 -årsdagen!

    Jag kan inte kika på din hemsida riktigt för jag har en lite skärm på min dator... men jag hoppas att ni haft en fin dag tillsammans med era nära och kära...

    Många varma kramar och tankar från en annan maj01-mamma

    //Christèl m *Anja* o syskon
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Tack för hälsningen

    Hoppas ni har det bra och många kramar från Hugo och mig.

    Mia
    I vårt Fotogalleri finns foton och filmer på Hugo och oss andra. Jag skriver också Mina reflektioner nästan varje dag. Välkommen in till www.momartens.se. Skriv gärna i vår gästbok!
  6. 3
    Tack för hälsningen Hoppas ni har det bra och många kramar från Hugo och mig.

    Mia
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Grattis!

    Ett stort grattis till Hugo från oss,
    och stora kramar till dig Mia och resten av hans familj.

    Katarina med Anna,Saga och Tella
    Katarina med Anna (95) Saga (98) och Tella (04)

    http://hem.passagen.se/katarinafreden
  8. 4
    Grattis! Ett stort grattis till Hugo från oss,
    och stora kramar till dig Mia och resten av hans familj.

    Katarina med Anna,Saga och Tella
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5
    Många många kramar från mig till er!

    /Anna-Karin
  10. 5
    Många många kramar från mig till er!

    /Anna-Karin
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6

    Skickar många kramar

    från mig. Det är så märkligt det där att omgivningen så gärna vill höra att det är bättre nu och att det känns bättre och blir bättre. De har svårt att förstå att det blir inte bättre än så här, för det är såhär nu, resten av våra liv. Men det är ju av omtanke, det förstår vi ju, även om det är jobbigt att höra.

    Många styrkekramar från mig och min familj.
    Ylva m ängeln Agnes f/d 060107 och Adam f 070404
    www.simplesite.com/agnes
  12. 6
    Skickar många kramar från mig. Det är så märkligt det där att omgivningen så gärna vill höra att det är bättre nu och att det känns bättre och blir bättre. De har svårt att förstå att det blir inte bättre än så här, för det är såhär nu, resten av våra liv. Men det är ju av omtanke, det förstår vi ju, även om det är jobbigt att höra.

    Många styrkekramar från mig och min familj.
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Grattis i efterskott Hugo!
  14. 7
    Grattis i efterskott Hugo!

Liknande trådar

  1. Hugo är här!
    By Jessan73 in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-28, 14:30
  2. Åsa m Hugo!
    By -mea- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 11:25
  3. Hugo och jag:)
    By m00n in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 22:28
  4. Åsa m Hugo 15/3
    By justEmmie in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 17:23
  5. Om Hugo
    By MammaMia62 in forum Änglabarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-06, 16:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar