har haft feber
_0608 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    har haft feber

    i 2 dagar, idag på tredje dagen hade jag 37,9 grader på morgonen. Hade lite ont i bröstet första dagen men det gick över sen, men nu är jag öm i samma bröst och om jag kommer emot nånting gör det ont, bröstet är rödflammigt på ena sidan. Är det mjölkstockning ändå? har haft mjölkstockning förut och det gjorde mycket ondare + att det gjorde ont när man ammade, vilket det inte gör nu
  2. 1
    har haft feber i 2 dagar, idag på tredje dagen hade jag 37,9 grader på morgonen. Hade lite ont i bröstet första dagen men det gick över sen, men nu är jag öm i samma bröst och om jag kommer emot nånting gör det ont, bröstet är rödflammigt på ena sidan. Är det mjölkstockning ändå? har haft mjölkstockning förut och det gjorde mycket ondare + att det gjorde ont när man ammade, vilket det inte gör nu
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2
    Det kan vara starten på en mjölkstockning. Ammar du lika ofta nu som när du fick mjölkstockning förra gången? Kan kanske tänkas att mängden mjölk och trycket i brösten har minskat om du ammar mindre, det ställer ju om sig automatiskt så att säga... Men det är bara min tanke...
    Testa att lägga lite fetvadd eller ett kålblad i bh:n på den sidan det gör ont. Massera bröstet så att det tömmer lite av "knölarna" men pumpa inte för mkt, då kan du förvärra det!
    Fråga på amningshjälpen om du behöver fler tips, jag är ingen expert ju... Lycka till!
  4. 2
    Det kan vara starten på en mjölkstockning. Ammar du lika ofta nu som när du fick mjölkstockning förra gången? Kan kanske tänkas att mängden mjölk och trycket i brösten har minskat om du ammar mindre, det ställer ju om sig automatiskt så att säga... Men det är bara min tanke...
    Testa att lägga lite fetvadd eller ett kålblad i bh:n på den sidan det gör ont. Massera bröstet så att det tömmer lite av "knölarna" men pumpa inte för mkt, då kan du förvärra det!
    Fråga på amningshjälpen om du behöver fler tips, jag är ingen expert ju... Lycka till!

Liknande trådar

  1. Har era barn haft feber
    By Millan med 4 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-04-01, 21:57
  2. Ni som haft mjölkstockning med feber
    By Hanna_panna in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-05, 22:35
  3. Hjalmar har haft 3-dagars feber
    By Therese & 3 små barn in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 16:43
  4. 3 mån o haft feber i 6 dagar..
    By tina83 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 17:14
  5. Har haft feber idag 39,5
    By Millan med 4 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 19:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar