Hur i helskotta formulerar
Hem & fritid
  1. anonymt namn
    #1

    Hur i helskotta formulerar

    man sig när man vill bjuda in folk på ett bröllop där dom ej får närvara vid själva akten?
    Vi vill vara helt själva med våra vittnen vid akten och sedan bjuda in närmsta släkt på en buffe på eftermiddagen!
    Det står helt still i min hjärna och bråttom är det
  2. 1
    Hur i helskotta formulerar man sig när man vill bjuda in folk på ett bröllop där dom ej får närvara vid själva akten?
    Vi vill vara helt själva med våra vittnen vid akten och sedan bjuda in närmsta släkt på en buffe på eftermiddagen!
    Det står helt still i min hjärna och bråttom är det
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Kanske helt enkelt bjuda in till bröllopsmiddag kl xx.xx på restaurang yyyy.
  4. 2
    Kanske helt enkelt bjuda in till bröllopsmiddag kl xx.xx på restaurang yyyy.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Ska ni vara i kyrkan kan det nog vara bra att skriva ngt om det eftersom det är en "officellt ställe" och vem som helst ska kunna gå in.

    Skriv just som ni känner. Att ni vill ha själv bröllopsakten i enskildhet med enbart vittnen, men att ni vill fira att ni gift er med nära och kära efteråt-typ.
  6. 3
    Ska ni vara i kyrkan kan det nog vara bra att skriva ngt om det eftersom det är en "officellt ställe" och vem som helst ska kunna gå in.

    Skriv just som ni känner. Att ni vill ha själv bröllopsakten i enskildhet med enbart vittnen, men att ni vill fira att ni gift er med nära och kära efteråt-typ.
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    I kyrkan får hela världen komma !!! Och även på lunchen dagen efter är barn välkomna.
    Det är vår middag och fest som jag tycker främst passar för vuxna.
  8. 4
    I kyrkan får hela världen komma !!! Och även på lunchen dagen efter är barn välkomna.
    Det är vår middag och fest som jag tycker främst passar för vuxna.
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5
    Hamnade visst fel! Skulle stå lite längre upp i "min tråd".
  10. 5
    Hamnade visst fel! Skulle stå lite längre upp i "min tråd".
  11. Medlem sedan
    Jun 2000
    #6

    Jag skulle nog formulera det..

    "Välkommen till bröllopsfest!

    Lördagen den XX gifter vi oss i närvaro endast av de allra närmaste.

    Kl 17:00 skulle vi dock bli glada om ni ville komma och fira med oss, vi bjuder på buffé i vår trädgård"

    Eller något i den stilen...

    Skriv ingen tid och ingen plats för när och var ni gifter er - det är inte något de behöver veta, helt enkelt.
  12. 6
    Jag skulle nog formulera det.. "Välkommen till bröllopsfest!

    Lördagen den XX gifter vi oss i närvaro endast av de allra närmaste.

    Kl 17:00 skulle vi dock bli glada om ni ville komma och fira med oss, vi bjuder på buffé i vår trädgård"

    Eller något i den stilen...

    Skriv ingen tid och ingen plats för när och var ni gifter er - det är inte något de behöver veta, helt enkelt.

Liknande trådar

  1. Om jag formulerar om då
    By Emmylou in forum Ordet är fritt
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2012-01-15, 16:07
  2. formulerar om frågan!
    By alinea in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 22:33
  3. Hur formulerar jag korrekt?...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-07, 15:04
  4. Hur formulerar man en kursutvärdering
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 23:20
  5. Hur formulerar
    By Klickann in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 13:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar