Gul/bruna-flytningar.
_0712 Decemberbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Gul/bruna-flytningar.

    Hej på er. Är i v 7 och igår märkte jag när jag gick på toa att jag fick ganska tjocka flytningar som var gul/brunaktiga...nån som märkt att flytningarna blivit annorlunda? Så här brukar jag ha innan mens så jag blev ju jätteorolig att det skulle bli brunare och sen komma blod Än har inget hänt och har ingen mensvärk heller...Har dessutom inga graviditetsymtom alls just nu tycker jag. Nån vänlig skäl som har ett lugnande svar? Hoppas inte detta är ett förstadium till missfall nu.
  2. 1
    Gul/bruna-flytningar. Hej på er. Är i v 7 och igår märkte jag när jag gick på toa att jag fick ganska tjocka flytningar som var gul/brunaktiga...nån som märkt att flytningarna blivit annorlunda? Så här brukar jag ha innan mens så jag blev ju jätteorolig att det skulle bli brunare och sen komma blod Än har inget hänt och har ingen mensvärk heller...Har dessutom inga graviditetsymtom alls just nu tycker jag. Nån vänlig skäl som har ett lugnande svar? Hoppas inte detta är ett förstadium till missfall nu.
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Jo jag hade bruna flytningar två gånger under v.7-8. Bara på morgonen och sen inget mer under dagen. Så länge det inte blöder är det säkert ingen fara! Kram
  4. 2
    Jo jag hade bruna flytningar två gånger under v.7-8. Bara på morgonen och sen inget mer under dagen. Så länge det inte blöder är det säkert ingen fara! Kram
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Vet inte om detta är så lugnade precis och jag vill ju inte göra dig upprörd.

    Jag hade så innan mina missfall, MEN enligt gyn då innan vi visste så BEHÖVER DET INTE BETYDA DET!!!!
    Det var bara att ta det lugnt och avvakta!!!

    Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra för dig och det är inte min avsikt att göra dig ledsen eller upprörd!!
    Kram Anna
  6. 3
    Vet inte om detta är så lugnade precis och jag vill ju inte göra dig upprörd.

    Jag hade så innan mina missfall, MEN enligt gyn då innan vi visste så BEHÖVER DET INTE BETYDA DET!!!!
    Det var bara att ta det lugnt och avvakta!!!

    Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra för dig och det är inte min avsikt att göra dig ledsen eller upprörd!!
    Kram Anna
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Jag tror inte att du behöver vara orolig så länge du inte blöder.

    Sådana flytningar som du beskriver hade jag under långa perioder när jag väntade sonen. Jag hade massor av flytningar under första halvan av graviditeten. För det mesta var de klargula men till och från gick de över i mer ljusbrunt.

    De gula flytningarna har precis börjat även under denna graviditet...det är väl något vissa av oss får stå ut med helt enkelt
  8. 4
    Jag tror inte att du behöver vara orolig så länge du inte blöder.

    Sådana flytningar som du beskriver hade jag under långa perioder när jag väntade sonen. Jag hade massor av flytningar under första halvan av graviditeten. För det mesta var de klargula men till och från gick de över i mer ljusbrunt.

    De gula flytningarna har precis börjat även under denna graviditet...det är väl något vissa av oss får stå ut med helt enkelt
  9. Anonym
    #5
    tack för era svar! De är ju mer gula än bruna så jag hoppas det är lugnt. Idag är det mer vitt igen så jag hoppas det inte var nåt särskilt. MEn attans vad man är uppmärksam på allt nu i början
  10. 5
    tack för era svar! De är ju mer gula än bruna så jag hoppas det är lugnt. Idag är det mer vitt igen så jag hoppas det inte var nåt särskilt. MEn attans vad man är uppmärksam på allt nu i början
  11. Anonym
    #6
    Var dina flytningar gula eller mer bruna? Egentligen var nog mina mer åt det gula hållet när jag tänker efter...mer att jag nog blev så rädd att de var mörkare än normalt. Har inte kommit nåt idag mer än vanliga vita så att säga.
  12. 6
    Var dina flytningar gula eller mer bruna? Egentligen var nog mina mer åt det gula hållet när jag tänker efter...mer att jag nog blev så rädd att de var mörkare än normalt. Har inte kommit nåt idag mer än vanliga vita så att säga.
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    haft blödningar i tidigare

    graviditeter så jag vet att det känns skrämmande med alla slags "flytningar/blödningar" osv som s.a.s "avviker från det man väntar sig.
    Precis det du beskriver hade jag i flera veckor, fast då mer bruna (typ torkat levrat blod) när jag väntade mitt andra barn. Blev så orolig så jag satte mig på gyn-akuten en eftermiddag och när de kollade upp det så var det ingen fara med fostret, tydligen var det några slemhinnor som börjat blöda och det var tydligen inte helt ovanligt.
    Med första barnet så fick jag en blödning i vecka 13, minns det så väl, en tidig morgon då var jag på jobbet och gick på toa och hela trosan full av blod - färskt blod som rann! Det var läskigt och det var den gången jag stiftade bekantskap med gynakuten (inget trevligt, fick sitta gråtande i väntrummet och vänta i typ sex timmar innan man kom in). Även då var det slemhinnor som börjat blöda, troligtvis i samband med samlag eller att livmodern växer (kommer inte ihåg förklaring riktigt)

    Men man ska nog ta alla kroppens signaler på allvar, men jag ville bara säga att det behöver inte betyda missfall eller så.
    Kram och hoppas du får en bra graviditet utan missöden fortsättningsvis.
  14. 7
    haft blödningar i tidigare graviditeter så jag vet att det känns skrämmande med alla slags "flytningar/blödningar" osv som s.a.s "avviker från det man väntar sig.
    Precis det du beskriver hade jag i flera veckor, fast då mer bruna (typ torkat levrat blod) när jag väntade mitt andra barn. Blev så orolig så jag satte mig på gyn-akuten en eftermiddag och när de kollade upp det så var det ingen fara med fostret, tydligen var det några slemhinnor som börjat blöda och det var tydligen inte helt ovanligt.
    Med första barnet så fick jag en blödning i vecka 13, minns det så väl, en tidig morgon då var jag på jobbet och gick på toa och hela trosan full av blod - färskt blod som rann! Det var läskigt och det var den gången jag stiftade bekantskap med gynakuten (inget trevligt, fick sitta gråtande i väntrummet och vänta i typ sex timmar innan man kom in). Även då var det slemhinnor som börjat blöda, troligtvis i samband med samlag eller att livmodern växer (kommer inte ihåg förklaring riktigt)

    Men man ska nog ta alla kroppens signaler på allvar, men jag ville bara säga att det behöver inte betyda missfall eller så.
    Kram och hoppas du får en bra graviditet utan missöden fortsättningsvis.
  15. Medlem sedan
    Apr 2007
    #8
    Mina flytningar var då mer bruna, men den här gången har jag oxå gula flytningar i mellanåt.

    är dina gula så tycker jag att du kan ta det lugnt!!!!
    Kram Anna
  16. 8
    Mina flytningar var då mer bruna, men den här gången har jag oxå gula flytningar i mellanåt.

    är dina gula så tycker jag att du kan ta det lugnt!!!!
    Kram Anna

Liknande trådar

  1. Bruna flytningar..
    By -Helena m AoM- in forum _1008 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-19, 08:13
  2. bruna flytningar
    By paddan in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 09:40
  3. Bruna flytningar..
    By -Helena m AoM- in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 11:38
  4. Bruna flytningar...
    By K m. N-05 in forum _0706 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-25, 20:10
  5. Bruna flytningar
    By barnimars in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 13:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar