Trasiga glasögon
Arbete, ekonomi & juridik
  1. anonymt namn
    #1

    Trasiga glasögon

    8-åringen tog en promenad med en äldre kompis för att plocka blommor. På något vis tappar hon sina glasögon, som hon av okänd anledning lagt i sin jackficka. Hon upptäckte inte detta genast utan fann senare glasögonen på vägen överkörda av en bil.

    För att få ersättning för liknande krävs väl en drulleförsäkring? Vi har ju hemförsäkring (folksam genom facket) och barnen har ju olycksfallsförsäkringar (länsförsäkringar), men tror ni det kan finnas något som täcker denna händelse? Vi har ingen drulleförsäkring. Det kanske man borde ha när man har barn?
  2. 1
    Trasiga glasögon 8-åringen tog en promenad med en äldre kompis för att plocka blommor. På något vis tappar hon sina glasögon, som hon av okänd anledning lagt i sin jackficka. Hon upptäckte inte detta genast utan fann senare glasögonen på vägen överkörda av en bil.

    För att få ersättning för liknande krävs väl en drulleförsäkring? Vi har ju hemförsäkring (folksam genom facket) och barnen har ju olycksfallsförsäkringar (länsförsäkringar), men tror ni det kan finnas något som täcker denna händelse? Vi har ingen drulleförsäkring. Det kanske man borde ha när man har barn?
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2
    Ni har ingen försäkring via optikern? Tex hos synsam ingår ju försäkring första året. Bara man hittar igen glasögonen får man nya (dvs det funkar inte om man tappar dom, bara om de går sönder).
  4. 2
    Ni har ingen försäkring via optikern? Tex hos synsam ingår ju försäkring första året. Bara man hittar igen glasögonen får man nya (dvs det funkar inte om man tappar dom, bara om de går sönder).
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Min hemförsäkring täcker sådana saker, jag tappade mina i havet när vi seglade och de blev jag ersatt för. Ring till försäkringsbolaget och kolla vad de säger. Kolla också på kvittot från när ni köpte dem ibland är glasögonen försäkrade via optikern.
  6. 3
    Min hemförsäkring täcker sådana saker, jag tappade mina i havet när vi seglade och de blev jag ersatt för. Ring till försäkringsbolaget och kolla vad de säger. Kolla också på kvittot från när ni köpte dem ibland är glasögonen försäkrade via optikern.
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4

    Det är därför vi har Synsam

    för glasögonen behöver i alla fall bytas efter 1 år (för hans syn ändras)så deras försäkring är perfekt just för att dom lagas gratis
  8. 4
    Det är därför vi har Synsam för glasögonen behöver i alla fall bytas efter 1 år (för hans syn ändras)så deras försäkring är perfekt just för att dom lagas gratis
  9. I & S
    #5

    Försäkrat via optikern

    Vi har också försäkrat via optikern. De har gratis försäkring för alla barnglasögon sa de när vi köpte till dottern.
    Det kan inte vara så att ni också har det? Kolla med optikern för säkerhets skull.
  10. 5
    Försäkrat via optikern Vi har också försäkrat via optikern. De har gratis försäkring för alla barnglasögon sa de när vi köpte till dottern.
    Det kan inte vara så att ni också har det? Kolla med optikern för säkerhets skull.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Drulleförsäkring ingår i vår hemförsäkring, så kolla upp så att det inte är så med er med.
  12. 6
    Drulleförsäkring ingår i vår hemförsäkring, så kolla upp så att det inte är så med er med.

Liknande trådar

  1. Trasiga tår.
    By Rikku in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-04-30, 03:18
  2. Trasiga glasögon idag
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 15:11
  3. Trasiga strumpbyxor...
    By simbo in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 19:11
  4. pop överdragsbyxor trasiga :-(
    By anna31 in forum Småbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 07:47
  5. Trasiga glasögon
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 18:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar