18-månaderskontrollen
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    18-månaderskontrollen

    Talet har verkligen exploderat här. Den senaste månaden har det bara bubblat ut nya ord varje dag.
    För några dagar sedan när jag var inne i klädkammaren och letade efter något hörde jag Ida ropa: Mamma va ä du? täda du (städar du)? Jag blev faktiskt lite chockad, det har gått så fort, språkutvecklingen Jag tror nog att det mycket beror på att hon lär sig av storasyster (3 år). De leker väldigt mycket tillsammans.
    Annars är det mest 3 och 4-ords meningar och väldigt långa meningar ibland , men där man bara förstår typ hälften
  2. 1
    18-månaderskontrollen Talet har verkligen exploderat här. Den senaste månaden har det bara bubblat ut nya ord varje dag.
    För några dagar sedan när jag var inne i klädkammaren och letade efter något hörde jag Ida ropa: Mamma va ä du? täda du (städar du)? Jag blev faktiskt lite chockad, det har gått så fort, språkutvecklingen Jag tror nog att det mycket beror på att hon lär sig av storasyster (3 år). De leker väldigt mycket tillsammans.
    Annars är det mest 3 och 4-ords meningar och väldigt långa meningar ibland , men där man bara förstår typ hälften
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    fel fel fel, skulle ha skrivit om 18-månaderkontrollen först men råkade skicka iväg det innan jag hunnit skriva

    Det jag skulle skriva var: Har ni ni fått någon tid till 18-månaderskontrollen? Eller har ni kanske redan varit där? Vad gör man då (har glömt bort)?
    Jag måste nog ringa och fråga våran BVC-sköterska. Förra gången (äldsta dottern) ringde de och bokade en tid, men nu har jag inte hört någonting...kanske beror på att våran BVC-sköterska har slutat och vi har fått en ny, ska kolla det...
  4. 2
    fel fel fel, skulle ha skrivit om 18-månaderkontrollen först men råkade skicka iväg det innan jag hunnit skriva

    Det jag skulle skriva var: Har ni ni fått någon tid till 18-månaderskontrollen? Eller har ni kanske redan varit där? Vad gör man då (har glömt bort)?
    Jag måste nog ringa och fråga våran BVC-sköterska. Förra gången (äldsta dottern) ringde de och bokade en tid, men nu har jag inte hört någonting...kanske beror på att våran BVC-sköterska har slutat och vi har fått en ny, ska kolla det...
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    Vi ringde och beställde tid. Ska dit på fredag. Blev en månad försent, men de har mycket att göra.
  6. 3
    Vi ringde och beställde tid. Ska dit på fredag. Blev en månad försent, men de har mycket att göra.

Liknande trådar

  1. 3 månaderskontrollen
    By amaria8 in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-12-24, 19:35
  2. 2-månaderskontrollen
    By Ehlie in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 11:04
  3. 2 månaderskontrollen
    By Karin m A & N in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 13:58
  4. 18-månaderskontrollen
    By skanetjej in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-26, 00:31
  5. 2 månaderskontrollen
    By l-ma in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 19:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar