Doppresent till pojke ??
_0612 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 1999
    #1

    Doppresent till pojke ??

    Hej !

    Jag hoppas att ingen tar illa upp av att jag dyker upp här i gruppen även fast jag inte hör hit.
    Jag skulle behöva lite tips på doppresent till en kille och eftersom jag tror att den här gruppen ligger ganska så bra till tidsmässigt vad gäller dop så chansar jag här.

    Jag ska på dop (en nära vän ska döpa sin son) men jag kan inte komma på någon present som jag känner mej nöjd med. Jag vill ju så gärna att det ska bli "rätt" och helst bli ett minne som räcker lite längre än de första åren, gärna något som går att använda som vuxen. Ni som har killar, vad har de fått i doppresent och var det någonting som uppskattades mer än andra ?

    Återigen, jag hoppas att ingen tar illa vid över att jag tränger mej på.

    Stort tack på förhand!

    /Sara
  2. 1
    Doppresent till pojke ?? Hej !

    Jag hoppas att ingen tar illa upp av att jag dyker upp här i gruppen även fast jag inte hör hit.
    Jag skulle behöva lite tips på doppresent till en kille och eftersom jag tror att den här gruppen ligger ganska så bra till tidsmässigt vad gäller dop så chansar jag här.

    Jag ska på dop (en nära vän ska döpa sin son) men jag kan inte komma på någon present som jag känner mej nöjd med. Jag vill ju så gärna att det ska bli "rätt" och helst bli ett minne som räcker lite längre än de första åren, gärna något som går att använda som vuxen. Ni som har killar, vad har de fått i doppresent och var det någonting som uppskattades mer än andra ?

    Återigen, jag hoppas att ingen tar illa vid över att jag tränger mej på.

    Stort tack på förhand!

    /Sara
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2
    Vår son döptes nyligen och han fick av sin gudfar en fond som han tänker fortsätta sätta in pengar på vid födelsedagar osv. Tyckte jag var suveränt eftersom jag inte är mkt för smycken o silvriga spargrisar

    Även Astrid Lindgrens bundna barnböcker som man kan få år till år sen tycker jag är bra.

    Sen finns det en sida med en tavla vi fått till båda barnen i dop present som jag älskar tror den heter malarliza super fina i dop present, som ett barnrum med kl ställd när barnet är fött plus tid, vikt, längd osv.

    Lycka till
  4. 2
    Vår son döptes nyligen och han fick av sin gudfar en fond som han tänker fortsätta sätta in pengar på vid födelsedagar osv. Tyckte jag var suveränt eftersom jag inte är mkt för smycken o silvriga spargrisar

    Även Astrid Lindgrens bundna barnböcker som man kan få år till år sen tycker jag är bra.

    Sen finns det en sida med en tavla vi fått till båda barnen i dop present som jag älskar tror den heter malarliza super fina i dop present, som ett barnrum med kl ställd när barnet är fött plus tid, vikt, längd osv.

    Lycka till
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Var tvungen att googla på ditt tips eftersom vi ska ha dop om 2 helger och jag inte heller gillar krimskrams och prydnadssaker.

    För att inte göra reklam kan jag bara säga att den flickan har fina tavlor på sin hemsida
  6. 3
    Var tvungen att googla på ditt tips eftersom vi ska ha dop om 2 helger och jag inte heller gillar krimskrams och prydnadssaker.

    För att inte göra reklam kan jag bara säga att den flickan har fina tavlor på sin hemsida
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Vi är inte så lättstötta på den här ssidan, tror jag mig kunna säga...

    Iaf har jag ett tips till: en flagga i ny(?)silver som man kan ta fram vid dopdag eller födelsedag, vår mellanpojk fick en sådan av sina faddrar och den är uppskattad.

    Annars är det kul att få barnbestick etc, speciellt om det är första barnet (och de små gillar dem, åtminstone till 3-4-årsåldern - vår 3-åring "kan inte" äta med vanliga bestick och våra kompisars 7-åring använder oxå sina fortfarande...)

    Lycka till!
  8. 4
    Vi är inte så lättstötta på den här ssidan, tror jag mig kunna säga...

    Iaf har jag ett tips till: en flagga i ny(?)silver som man kan ta fram vid dopdag eller födelsedag, vår mellanpojk fick en sådan av sina faddrar och den är uppskattad.

    Annars är det kul att få barnbestick etc, speciellt om det är första barnet (och de små gillar dem, åtminstone till 3-4-årsåldern - vår 3-åring "kan inte" äta med vanliga bestick och våra kompisars 7-åring använder oxå sina fortfarande...)

    Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Dec 1998
    #5

    Charlie

    döptes förra helgen och fick en massa bra saker. Inget "krimskrams" som inte kommer till användning.
    Han fick: ett sparkonto med pengar, tavla, en träbox att förvara leksaker i, en nalle med ingraverat namn på tröjan, matservis, sagobok, en bil, boken om mig, en nattlampa i form av nallepuh mm mm..

    Det humlis skrev, en flaggstång att ta fram varje år vid kalas hade jag gärna velat ha!
    Tessan m Albin -97, Elliot -01 och Charlie 061225
    http://tessie.bloggagratis.se/

    "En resa på tusen mil börjar alltid med ett enda steg"
  10. 5
    Charlie döptes förra helgen och fick en massa bra saker. Inget "krimskrams" som inte kommer till användning.
    Han fick: ett sparkonto med pengar, tavla, en träbox att förvara leksaker i, en nalle med ingraverat namn på tröjan, matservis, sagobok, en bil, boken om mig, en nattlampa i form av nallepuh mm mm..

    Det humlis skrev, en flaggstång att ta fram varje år vid kalas hade jag gärna velat ha!
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6
    De bästa doppresenterna jag fått till mina barn är fina sparbössor i tenn.
    pojken fick en som var som Noas ark.. jättefina som de kan ha hela livet och just som barn är det ju roligt att lägga en peng i med.
    passar både tjej och kille
    Sen kommer jag inte ihåg direkt vad pojken fick mer hm det är ju 5 år sen jag får skylla på det.

    vi ska snart ha (ja vi har inte dop här utan) barnvälsignelse.
    jag är nog sist ut kanske *ler*
  12. 6
    De bästa doppresenterna jag fått till mina barn är fina sparbössor i tenn.
    pojken fick en som var som Noas ark.. jättefina som de kan ha hela livet och just som barn är det ju roligt att lägga en peng i med.
    passar både tjej och kille
    Sen kommer jag inte ihåg direkt vad pojken fick mer hm det är ju 5 år sen jag får skylla på det.

    vi ska snart ha (ja vi har inte dop här utan) barnvälsignelse.
    jag är nog sist ut kanske *ler*
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Vi ska ha dop näst-nästa helg som sagt, så vi är oxå ganska sent ute, men för vår del beror det bl a på att vi har långväga gäster som ändå råkar vara här.

    När ska ni ha er högtid då?
  14. 7
    Vi ska ha dop näst-nästa helg som sagt, så vi är oxå ganska sent ute, men för vår del beror det bl a på att vi har långväga gäster som ändå råkar vara här.

    När ska ni ha er högtid då?
  15. Medlem sedan
    Feb 2001
    #8
    10 juni så det är lite tid kvar
  16. 8
    10 juni så det är lite tid kvar
  17. Medlem sedan
    Feb 1999
    #9
    TACK ALLA för svaren !

    Jag har inte helt bestämmt mej ännu men jag har fått massor av inspiration!
  18. 9
    TACK ALLA för svaren !

    Jag har inte helt bestämmt mej ännu men jag har fått massor av inspiration!
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10
    mitt tips, som både min stora och lilla kille fick då de döptes, var halsband. inte vanligt halsband med berlock utan en sån där tjockare länk som säkert många pappor bär.

    jättetufft! min treåring bär sitt jämt.
    annica med oscar 0407 & lucas 0612
    www.branting.org
  20. 10
    mitt tips, som både min stora och lilla kille fick då de döptes, var halsband. inte vanligt halsband med berlock utan en sån där tjockare länk som säkert många pappor bär.

    jättetufft! min treåring bär sitt jämt.

Liknande trådar

  1. Doppresent-pojke? Förslag?
    By Kråkan in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-01-26, 10:37
  2. Doppresent till pojke?
    By Emdahl in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-26, 10:33
  3. Doppresent treårig pojke?
    By Anne med britterna in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 06:24
  4. Doppresent till en kille
    By Mathea in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 18:01
  5. Doppresent till pojke?
    By Tina fd TG in forum _0705 Majbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 21:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar