Viktigt i nöd
Downs Syndrom
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Viktigt i nöd

    Min 23-åriga dotter med DS har flera gånger kommit fel/vilse sen jag började släppa taget.
    Jag ofta med stor ångest,hon alltid med stor glädje över sin frihet.
    Häromdagen skulle hon till Odenplan i Sthlm, för ett vidare studiebesök på e.m.
    Själv åkte jag till jobbet tidigt och hon fick själv fixa med sin mobil, så hon kom upp i tid för att passa mötet kl 11.
    Kl 10 ringde jag från jobbet och hon var då på väg till busshållplatsen, för att sedan ta tunnelbanan till Odenplan, perfekt timing.
    På kvällen, när jag kom hem, fick jag höra om en krånglig resa, som dock slutade väl.
    Tunnelbanan funkade inte, utan det var ersättningsbussar.Hon frågade någon om buss till Odenplan, men fick fel uppgift och hamnade i andra änden av stan, vid Södersjukhuset.
    Tog bussen tillbaks till Slussen och försökte ringa sin handledare, men batterierna i mobilen var nästan slut.Handledaren kom dock med taxi till Slussen och hämtade min dotter, som hann till Odenplan, lunch och vidare studiebesök i Solna.

    Lärdom av detta för dottern: (och lite tjat från mamma)
    1)Att alltid ha mobilen laddad kvällen innan (kort, batterier)
    2)Att bara fråga uniformerad personal (typ Connex i spärren) om bussar vid trafikstopp.Ev. be dem följa med och visa vägen.

    P.S Min dotter gjorde studiebesök på Arla i Solna,fick bl a flera smakprov av olika produkter.Kom hem jättesent pga strulet men nöjd med att "ha fixat det själv."
  2. 1
    Viktigt i nöd Min 23-åriga dotter med DS har flera gånger kommit fel/vilse sen jag började släppa taget.
    Jag ofta med stor ångest,hon alltid med stor glädje över sin frihet.
    Häromdagen skulle hon till Odenplan i Sthlm, för ett vidare studiebesök på e.m.
    Själv åkte jag till jobbet tidigt och hon fick själv fixa med sin mobil, så hon kom upp i tid för att passa mötet kl 11.
    Kl 10 ringde jag från jobbet och hon var då på väg till busshållplatsen, för att sedan ta tunnelbanan till Odenplan, perfekt timing.
    På kvällen, när jag kom hem, fick jag höra om en krånglig resa, som dock slutade väl.
    Tunnelbanan funkade inte, utan det var ersättningsbussar.Hon frågade någon om buss till Odenplan, men fick fel uppgift och hamnade i andra änden av stan, vid Södersjukhuset.
    Tog bussen tillbaks till Slussen och försökte ringa sin handledare, men batterierna i mobilen var nästan slut.Handledaren kom dock med taxi till Slussen och hämtade min dotter, som hann till Odenplan, lunch och vidare studiebesök i Solna.

    Lärdom av detta för dottern: (och lite tjat från mamma)
    1)Att alltid ha mobilen laddad kvällen innan (kort, batterier)
    2)Att bara fråga uniformerad personal (typ Connex i spärren) om bussar vid trafikstopp.Ev. be dem följa med och visa vägen.

    P.S Min dotter gjorde studiebesök på Arla i Solna,fick bl a flera smakprov av olika produkter.Kom hem jättesent pga strulet men nöjd med att "ha fixat det själv."
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Jag kan bara önska och hoppas att även Linnea kommer att fixa sådana saker så bra när hon blir äldre.
  4. 2
    Jag kan bara önska och hoppas att även Linnea kommer att fixa sådana saker så bra när hon blir äldre.

Liknande trådar

  1. RUT igen *viktigt viktigt*
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 19:52
  2. Viktigt viktigt ang stockholms
    By Loijsan in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 13:03
  3. viktigt
    By anonymt namn in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 10:51
  4. viktigt
    By lillefoot60 in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 08:45
  5. L-M med O, E & A. VIKTIGT!
    By Zirie in forum _01 Höstbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-17, 09:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar