Nya skosnören = problem
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Nya skosnören = problem

    Har någon ett knep för att nya skosnören inte ska glida upp? Det brukar ju bli bättre efter ett par månader när de blivit "skitiga" men jag har redan tröttnat på att knyta skorna en gång i kvarten...
    Blomman ~ storstadstjej och mamma~
  2. 1
    Nya skosnören = problem Har någon ett knep för att nya skosnören inte ska glida upp? Det brukar ju bli bättre efter ett par månader när de blivit "skitiga" men jag har redan tröttnat på att knyta skorna en gång i kvarten...
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2
    en dubbelknut!
  4. 2
    en dubbelknut!
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    Funkar inte pga skosnörena är för korta... Hoppas på ett knep som gör att jag inte behöver köpa nya snören... Snål, jag? Näe...
    Blomman ~ storstadstjej och mamma~
  6. 3
    Funkar inte pga skosnörena är för korta... Hoppas på ett knep som gör att jag inte behöver köpa nya snören... Snål, jag? Näe...
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    Bivax i en liten klump som man drar snöret mot är mitt tips. När man seglar optimistjolle använder man bivax på litslinorna som knyter fast seglet på bom och mast för att de inte ska glida upp så lätt. Tyvärr inser jag att jag inte har en aning om var man köper det, det fanns alltid i pappas verktygslåda när jag behövde det
  8. 4
    Bivax i en liten klump som man drar snöret mot är mitt tips. När man seglar optimistjolle använder man bivax på litslinorna som knyter fast seglet på bom och mast för att de inte ska glida upp så lätt. Tyvärr inser jag att jag inte har en aning om var man köper det, det fanns alltid i pappas verktygslåda när jag behövde det

Liknande trådar

  1. MsBecks och skosnören....
    By jennifer in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-16, 21:05
  2. knyta skosnören?
    By mixie71 in forum _0207 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 14:09
  3. Gummiband-skosnören?
    By MissW in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 06:29
  4. Finns det skor med skosnören?
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 21:40
  5. Långa skosnören på nätet?
    By Jenny in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 17:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar