4 årskoll
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    4 årskoll

    Hur går det för era små på 4-års kontrollen? Vi ska dit på torsdag och hoppas att det är en bra dag och det sociala humöret är på topp! Annars kan det lika väl bli totalvägran
    Nu är det din stund på jorden.
  2. 1
    4 årskoll Hur går det för era små på 4-års kontrollen? Vi ska dit på torsdag och hoppas att det är en bra dag och det sociala humöret är på topp! Annars kan det lika väl bli totalvägran
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Koll? Vad är det? Vår BVC är så överbelastad så Kajsa har inte ens varit på 3-års koll. Men nu måste jag ringa för nu är det ju syntest o det känns viktigt m tanke på att storasyster har glasögon......men dagarna bara går!
  4. 2
    Koll? Vad är det? Vår BVC är så överbelastad så Kajsa har inte ens varit på 3-års koll. Men nu måste jag ringa för nu är det ju syntest o det känns viktigt m tanke på att storasyster har glasögon......men dagarna bara går!
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Tilde fick MVG :-) Med ett strålande humör och hela charmen påkopplad hoppade hon, gick balansgång, ritade, skrev och svarade på frågor. Hörsel och syn u.a. *stolt mamma*
  6. 3
    Tilde fick MVG :-) Med ett strålande humör och hela charmen påkopplad hoppade hon, gick balansgång, ritade, skrev och svarade på frågor. Hörsel och syn u.a. *stolt mamma*
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Jo det gick rätt så bra. Hörselstestet sägs vara bökigt för många, då det ska följas instruktioner och man ska ha hörlurar på. På syntestet var Vera lite trött, så resultatet blev inte helt pålitligt, så det ska göras om efter sommaren (jag fick själv glasögon vid 4 års ålder).

    Sen ska hon allergikollas om en månad, då hon växer lite dåligt på höjden (följer inte kurvan) och inte alls i vikten plus att hon har eksem. 107 cm och 16 kg.
  8. 4
    Jo det gick rätt så bra. Hörselstestet sägs vara bökigt för många, då det ska följas instruktioner och man ska ha hörlurar på. På syntestet var Vera lite trött, så resultatet blev inte helt pålitligt, så det ska göras om efter sommaren (jag fick själv glasögon vid 4 års ålder).

    Sen ska hon allergikollas om en månad, då hon växer lite dåligt på höjden (följer inte kurvan) och inte alls i vikten plus att hon har eksem. 107 cm och 16 kg.
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5

    Vi har itne fått nån tid än

    väntar ivrigt på den tiden faktiskt. Har tänkt ringa dom o höra när det kommer för bvc-tantne pratade oma tt det var på väg sist jag pratade med henne på telefon....
    Kramar från Heidi m Linus och Lova
  10. 5
    Vi har itne fått nån tid än väntar ivrigt på den tiden faktiskt. Har tänkt ringa dom o höra när det kommer för bvc-tantne pratade oma tt det var på väg sist jag pratade med henne på telefon....
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Arvid har än så länge bara klarat av hörselkontrollen. Den gjordes på audiologen på Akademiska sjukhuset, och han följde instruktionerna helt utan protester och hörde sen vartenda pip. Skönt!

    Själva bvc-kontrollen är inbokad i slutet av maj någon gång. Jag har inte datumet i huvudet just nu.
  12. 6
    Arvid har än så länge bara klarat av hörselkontrollen. Den gjordes på audiologen på Akademiska sjukhuset, och han följde instruktionerna helt utan protester och hörde sen vartenda pip. Skönt!

    Själva bvc-kontrollen är inbokad i slutet av maj någon gång. Jag har inte datumet i huvudet just nu.
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7
    Ja jag måste ju ringa och avboka 4års-kontrollen.. har fått tid 4 juni men då har vi flyttat till andra sidan stan.... Blir ju lite långt att åka. Få se vad hon säger om hon kan ta Pamela innan 1 juni eller om vi ska ringa nya BVC:t Fast just nu är ju skruttan sjuk så då går det ju inte ändå...

    Sofia
  14. 7
    Ja jag måste ju ringa och avboka 4års-kontrollen.. har fått tid 4 juni men då har vi flyttat till andra sidan stan.... Blir ju lite långt att åka. Få se vad hon säger om hon kan ta Pamela innan 1 juni eller om vi ska ringa nya BVC:t Fast just nu är ju skruttan sjuk så då går det ju inte ändå...

    Sofia
  15. mamma till 4 kottar
    #8
    Syn, hörsel och balans bra. Passade också på att ta MPR-sprutan nu när hon var helt frisk (och så kom snuva och hosta dagen efter!)

    Det var väldigt länge sedan vi var där. Skippade 3 årskollen (det är bara språk, och med det har hon inga problem)
  16. 8
    Syn, hörsel och balans bra. Passade också på att ta MPR-sprutan nu när hon var helt frisk (och så kom snuva och hosta dagen efter!)

    Det var väldigt länge sedan vi var där. Skippade 3 årskollen (det är bara språk, och med det har hon inga problem)

Liknande trådar

  1. 2-årskoll
    By fru ragge in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-24, 07:15
  2. 2 årskoll
    By fru ragge in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 16:40
  3. 3-årskoll..
    By Marisan in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 13:49
  4. 5-årskoll
    By _annae_ in forum _01 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 16:41
  5. 3-årskoll?
    By anja in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 08:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar