Dagisbarn och bebisar.
_0401 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #1

    Dagisbarn och bebisar.

    Jag undrar hur ni andra mammor gjort med dagis när det börjat närma sig ankomst för lillasyskonet. Jag är så in i Norden less på de här förkylningarna och bacillerna som Victoria frå dras med sedan hon började på dagis. Hon är hemma i princip varannan vecka. Kan inte folk hålla sina sjuka barn hemma?????

    Fast det var inte det jag ville fråga om utan jag har förljande funmderingar. Jag är v 37+4 nu och bebis kommer när som helst. Funderar på att låta Victoria få kurera sin förkylning nu och ta sommarlov med en gång. Alltså att inte låta henne gå något mer eftersom jag inte vill att hon ska bli sjuk i samband med att vi har en spädis hemma. (Om det nu gårt att undvika.)

    Någon annan som gjort så?

    På dagis tyckte de att det var konstigt att göra så och sa att de flesta har ju inte möjlighet till det. Vadå? Är man hemma sin sista gravidtid och sedan föräldraledig så akn man väl??

    Hur som helst. Hur har ni andra gjort inför bebisankomsten med storasyskon som går på dagis?

    Ha det gott!
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  2. 1
    Dagisbarn och bebisar. Jag undrar hur ni andra mammor gjort med dagis när det börjat närma sig ankomst för lillasyskonet. Jag är så in i Norden less på de här förkylningarna och bacillerna som Victoria frå dras med sedan hon började på dagis. Hon är hemma i princip varannan vecka. Kan inte folk hålla sina sjuka barn hemma?????

    Fast det var inte det jag ville fråga om utan jag har förljande funmderingar. Jag är v 37+4 nu och bebis kommer när som helst. Funderar på att låta Victoria få kurera sin förkylning nu och ta sommarlov med en gång. Alltså att inte låta henne gå något mer eftersom jag inte vill att hon ska bli sjuk i samband med att vi har en spädis hemma. (Om det nu gårt att undvika.)

    Någon annan som gjort så?

    På dagis tyckte de att det var konstigt att göra så och sa att de flesta har ju inte möjlighet till det. Vadå? Är man hemma sin sista gravidtid och sedan föräldraledig så akn man väl??

    Hur som helst. Hur har ni andra gjort inför bebisankomsten med storasyskon som går på dagis?

    Ha det gott!
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Visst kan väl du ta hem Victoria om du vill det. Vi har låtit tjejerna gå kvar sista tiden hemma trots infektioner men det har mest berott på att Emma inte skulle acceptera att inte få gå på dagis. Hennes lekbehov är ju aningens större än vad jag som höggravid orkar med:-) Linnéa skulle inte bry sig och det är ju henne du ska jämföra med! Jag har dessutom sett dagis som en bra barnvakt om du förlossningen skulle köra igång på dagtid(vilket det faktiskt gjorde men på den enda dagen då dagis var stängt!). Om föäräldrar och andra måste jobba så har vi ändå ngnstans att ha barnen när vi är och föder barn. När LInnéa kom var Emma faktiskt på dagis till mormor hämtade henne på em och åkte upp till BB med henne. Fast den förlossningen var nog i lättaste laget... Jag lämnade på dagis, åkte hem-fick värkar-födde barn. Hade värkar i 58 minuter innan hon var ute. Tur att ngt med henne var lätt! Spännande att det är så nära nu! V var väl tidig också har jag för mig men jag inbillar mig säkert:-) Synd att jag är datorlös för närvarande. Idag har jag bara lånat mamma och pappas. Hoppas få upp datorn snarast nu då!

    Jättekram till dig och lycka till!
    ~*~ Emma 010129 ~*~ Linnéa 040219
    ~*~ Ida 060605 ~*~Erik 091223
  4. 2
    Visst kan väl du ta hem Victoria om du vill det. Vi har låtit tjejerna gå kvar sista tiden hemma trots infektioner men det har mest berott på att Emma inte skulle acceptera att inte få gå på dagis. Hennes lekbehov är ju aningens större än vad jag som höggravid orkar med:-) Linnéa skulle inte bry sig och det är ju henne du ska jämföra med! Jag har dessutom sett dagis som en bra barnvakt om du förlossningen skulle köra igång på dagtid(vilket det faktiskt gjorde men på den enda dagen då dagis var stängt!). Om föäräldrar och andra måste jobba så har vi ändå ngnstans att ha barnen när vi är och föder barn. När LInnéa kom var Emma faktiskt på dagis till mormor hämtade henne på em och åkte upp till BB med henne. Fast den förlossningen var nog i lättaste laget... Jag lämnade på dagis, åkte hem-fick värkar-födde barn. Hade värkar i 58 minuter innan hon var ute. Tur att ngt med henne var lätt! Spännande att det är så nära nu! V var väl tidig också har jag för mig men jag inbillar mig säkert:-) Synd att jag är datorlös för närvarande. Idag har jag bara lånat mamma och pappas. Hoppas få upp datorn snarast nu då!

    Jättekram till dig och lycka till!
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3

    Vore väl jättebra!

    En "sista" mysig stund ihop bara ni två, och absolut skönt att slippa lite dagissmittor.

    Jag har gjort så, det har liksom fallit sig naturligt. Måns föddes ju i slutet av januari och därför var Liam hemma från jullovet och vidare efter att Måns föddes. Först var tanken att Liam skulle vara hemma en månad efter att bebisen hade fötts... men efter ett par, tre dagisdagar tog jag hem honom på heltid istället.

    När sedan lilltjejen kom så var det ju mitt i sommaren. Killarna var redan hemma på sitt sommarlov och stannade hemma en dryg månad efter att hon hade fötts innan de återgick till dagis.


    Det är ju så himla nära nu!!! Lycka till!
    kram
    Millan - mamma till Liam -02, Måns -04 och Nora -06

    Bloggar bl.a. om livet med barnen tre, hemmet och om de ständiga veckomatsedlarna på http://millansblogg.wordpress.com/
  6. 3
    Vore väl jättebra! En "sista" mysig stund ihop bara ni två, och absolut skönt att slippa lite dagissmittor.

    Jag har gjort så, det har liksom fallit sig naturligt. Måns föddes ju i slutet av januari och därför var Liam hemma från jullovet och vidare efter att Måns föddes. Först var tanken att Liam skulle vara hemma en månad efter att bebisen hade fötts... men efter ett par, tre dagisdagar tog jag hem honom på heltid istället.

    När sedan lilltjejen kom så var det ju mitt i sommaren. Killarna var redan hemma på sitt sommarlov och stannade hemma en dryg månad efter att hon hade fötts innan de återgick till dagis.


    Det är ju så himla nära nu!!! Lycka till!
    kram
  7. Medlem sedan
    Dec 1999
    #4

    Det låter

    väl alldeles utmärkt. Orkar du så låt henne vara hemma och mysa och vänta med dej! Vad dagispersonalen säjer behöver du ju inte bry dej om. Vad spännande förresten men en liten ny familjemedlem hos er, är allt lite avais !
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  8. 4
    Det låter väl alldeles utmärkt. Orkar du så låt henne vara hemma och mysa och vänta med dej! Vad dagispersonalen säjer behöver du ju inte bry dej om. Vad spännande förresten men en liten ny familjemedlem hos er, är allt lite avais !

Liknande trådar

  1. Ni med dagisbarn
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 19:13
  2. Ni med dagisbarn
    By JCP i Schweiz in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 17:48
  3. Dagisbarn...
    By AnnaM in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-30, 18:56
  4. Ni med dagisbarn
    By bigmouth in forum Småbarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 11:48
  5. Ni som har dagisbarn...
    By Anthea in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 18:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar