Snodd enkät med ändringar
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Snodd enkät med ändringar

    När är BF?

    Har du lämnat in moderskapsintyg?

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?

    Fixat faderskapet?

    Handlat det mesta?

    Om inte vad är kvar?

    Vad ska du ha i BB-väskan?

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)

    Vad har du planerat för smärtlindring?

    Ska ni amma?

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
  2. 1
    Snodd enkät med ändringar När är BF?

    Har du lämnat in moderskapsintyg?

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?

    Fixat faderskapet?

    Handlat det mesta?

    Om inte vad är kvar?

    Vad ska du ha i BB-väskan?

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)

    Vad har du planerat för smärtlindring?

    Ska ni amma?

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Zenzi svarar:

    När är BF?
    *1 Aug

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    *Ja

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    *Jobbar som kock/Kallskänka men är sjukskriven pga grav-besvär

    Fixat faderskapet?
    *Nej, tog det efter förra gången så det ska väl gå bra nu med.

    Handlat det mesta?
    *Nej, handlat en dress enbart.

    Om inte vad är kvar?
    *Har alla kläder om det blir tös annars inte så mkt. nya sängkläder ska inhandlas också.

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    *Ammningsbh + inlägg och små Ikea handukar. Ngt att läsa, snask dricka och ngt till sambon att äta. Tofflor och ombyte. Bebis kläder, babyskydd. Duschgrejjor osv.

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    *Nja, vi har några att välja på men jag får planera lite mer närmre bf.

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    *Helst bara bad och lustgas.

    Ska ni amma?
    *Ja om det går bra, gärna 1-1 1/2 år.

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    *Stötta mig och han klipper nog navelsträngen om det finns möjlighet. Sätta på DV-kameran och spela in.
  4. 2
    Zenzi svarar:

    När är BF?
    *1 Aug

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    *Ja

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    *Jobbar som kock/Kallskänka men är sjukskriven pga grav-besvär

    Fixat faderskapet?
    *Nej, tog det efter förra gången så det ska väl gå bra nu med.

    Handlat det mesta?
    *Nej, handlat en dress enbart.

    Om inte vad är kvar?
    *Har alla kläder om det blir tös annars inte så mkt. nya sängkläder ska inhandlas också.

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    *Ammningsbh + inlägg och små Ikea handukar. Ngt att läsa, snask dricka och ngt till sambon att äta. Tofflor och ombyte. Bebis kläder, babyskydd. Duschgrejjor osv.

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    *Nja, vi har några att välja på men jag får planera lite mer närmre bf.

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    *Helst bara bad och lustgas.

    Ska ni amma?
    *Ja om det går bra, gärna 1-1 1/2 år.

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    *Stötta mig och han klipper nog navelsträngen om det finns möjlighet. Sätta på DV-kameran och spela in.
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Lyddan svarar:

    När är BF?
    ** 21 juli

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    ** Japp, det skickades in tillsammans med ansökan om HP.

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    ** Är sjukskriven. Annars jobbar jag i klädbutik och som danspedagog.

    Fixat faderskapet?
    ** Eh, jag tror inte att vi måste det nu eftersom vi har gift oss, eller??

    Handlat det mesta?
    ** Njae. Jag har ingen större koll faktiskt. Har handlat lite kläder och mycket har vi ju kvar från Hanna.

    Om inte vad är kvar?
    ** Det jag vet är kvar är babysitter, bärsjal och så de praktiska sakerna som blöjor, lite nya nappflaskor, tvättlappar osv.

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    ** Har inte tänkt så långt än heller *s*. Sköna kläder till mig, kläder till bebisen, tofflor, duschcreme och schampo, deo, godis, bindor, giganstiska trosor. Typ det ;o)

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    ** Ja, vi kommer antagligen att vara ute på landet hos mina föräldrar när det är dags, så då blir det naturligt att Hanna får stanna hos dem.

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    ** Lustgas, eda och bäckenbottenbedövning. Sen om jag får det är väl en annan femma ;o)

    Ska ni amma?
    ** Jag har förhoppningar på det. Med Hanna havererade amningen totalt och jag var som ett psykiskt vrak den första tiden. Det kommer jag INTE tillåta hända igen! Funkar det inte så funkar det inte, då vet jag att ersättning är suveränt det med!

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    ** Jag tror att han hoppas på att få klippa navelsträngen denna gång för det hann han aldrig med Hanna, de var tvungna att springa iväg med henne på en gång. I övrigt ska jag militäriskt tjata på honom att fota! Det finns inte ett enda kort på mig och Hanna från hennes förlossning =(
    Mamma till Hanna (april 05) & Ida (juli 07)
  6. 3
    Lyddan svarar: När är BF?
    ** 21 juli

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    ** Japp, det skickades in tillsammans med ansökan om HP.

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    ** Är sjukskriven. Annars jobbar jag i klädbutik och som danspedagog.

    Fixat faderskapet?
    ** Eh, jag tror inte att vi måste det nu eftersom vi har gift oss, eller??

    Handlat det mesta?
    ** Njae. Jag har ingen större koll faktiskt. Har handlat lite kläder och mycket har vi ju kvar från Hanna.

    Om inte vad är kvar?
    ** Det jag vet är kvar är babysitter, bärsjal och så de praktiska sakerna som blöjor, lite nya nappflaskor, tvättlappar osv.

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    ** Har inte tänkt så långt än heller *s*. Sköna kläder till mig, kläder till bebisen, tofflor, duschcreme och schampo, deo, godis, bindor, giganstiska trosor. Typ det ;o)

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    ** Ja, vi kommer antagligen att vara ute på landet hos mina föräldrar när det är dags, så då blir det naturligt att Hanna får stanna hos dem.

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    ** Lustgas, eda och bäckenbottenbedövning. Sen om jag får det är väl en annan femma ;o)

    Ska ni amma?
    ** Jag har förhoppningar på det. Med Hanna havererade amningen totalt och jag var som ett psykiskt vrak den första tiden. Det kommer jag INTE tillåta hända igen! Funkar det inte så funkar det inte, då vet jag att ersättning är suveränt det med!

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    ** Jag tror att han hoppas på att få klippa navelsträngen denna gång för det hann han aldrig med Hanna, de var tvungna att springa iväg med henne på en gång. I övrigt ska jag militäriskt tjata på honom att fota! Det finns inte ett enda kort på mig och Hanna från hennes förlossning =(
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    wimbe svarar:

    När är BF?
    15 juli

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    ja

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    sjukskriven 100% pga sammandragningar. Jobbar annars som lärare.

    Fixat faderskapet?
    gift

    Handlat det mesta?
    ja. Hade en del sen förut, säng, lakan, skötbord, skötväska, en del kläder mm. Köpt ny (beg) vagn, lite kläder, mössa.

    Om inte vad är kvar?
    filt, gosedjur, amn-bh, + blöjor mm

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    kläder till mig o bebis
    amningsbh
    necessär
    sportdryck + choklad
    tshirt + deo till maken
    gosedjur o filt till bebis (Ebbe fick utslag av tvättmedlet i sjukhusets lakan o låg bara på sin egen filt)
    kamera + mobil + laddare!
    Har säkert glömt något nu...

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    Nja, har en granne o en kompis som kna komma snabbt, föräldrar o svärföräldrar som kan komma på 2 timmar ca. Men det är ju semestertider, så det beror lite på vilka som är hemma just då. Lite orolig över detta.

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    enbart lustgas. Hade eda med första, men den tog inte och gjorde bara värkarna svagare (utan att minska på det onda!)

    Ska ni amma?
    Ja, så länge det går. Har bara kunnat helamma i ca 2 månader med de andra. Hoppas på lite längre, men tänker inte vända ut o in på mig för det. Har gjort det en gång o det var det inte värt.

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    Hålla mig i handen! Peppa! (även om jag är sur o inte alls duktig ) Se till att jag dricker o andas.
    Klipper navelsträngen också. Har inte funderat på att han kan ta emot barnet. Men det vore fint på nåt vis, om allt går bra. Ska prata med honom om det tror jag. Jag tog emot Ebbe och det är mitt starkaste minne. Vore fint om han fick ett lika starkt minne från bebis ankomst.
  8. 4
    wimbe svarar:

    När är BF?
    15 juli

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    ja

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    sjukskriven 100% pga sammandragningar. Jobbar annars som lärare.

    Fixat faderskapet?
    gift

    Handlat det mesta?
    ja. Hade en del sen förut, säng, lakan, skötbord, skötväska, en del kläder mm. Köpt ny (beg) vagn, lite kläder, mössa.

    Om inte vad är kvar?
    filt, gosedjur, amn-bh, + blöjor mm

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    kläder till mig o bebis
    amningsbh
    necessär
    sportdryck + choklad
    tshirt + deo till maken
    gosedjur o filt till bebis (Ebbe fick utslag av tvättmedlet i sjukhusets lakan o låg bara på sin egen filt)
    kamera + mobil + laddare!
    Har säkert glömt något nu...

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    Nja, har en granne o en kompis som kna komma snabbt, föräldrar o svärföräldrar som kan komma på 2 timmar ca. Men det är ju semestertider, så det beror lite på vilka som är hemma just då. Lite orolig över detta.

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    enbart lustgas. Hade eda med första, men den tog inte och gjorde bara värkarna svagare (utan att minska på det onda!)

    Ska ni amma?
    Ja, så länge det går. Har bara kunnat helamma i ca 2 månader med de andra. Hoppas på lite längre, men tänker inte vända ut o in på mig för det. Har gjort det en gång o det var det inte värt.

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    Hålla mig i handen! Peppa! (även om jag är sur o inte alls duktig ) Se till att jag dricker o andas.
    Klipper navelsträngen också. Har inte funderat på att han kan ta emot barnet. Men det vore fint på nåt vis, om allt går bra. Ska prata med honom om det tror jag. Jag tog emot Ebbe och det är mitt starkaste minne. Vore fint om han fick ett lika starkt minne från bebis ankomst.
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5

    Jenni svarar..

    När är BF?
    *5/7

    Har du lämnat in moderskapsintyg?`
    * Ja det var ett bra tag sedan

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    * Är precis färdig utbildad undersköterska, jobbar inom äldreomsorgen (men har just nu hp)

    Fixat faderskapet?
    * Ja har gjort de i v 30 ungefär med alla barnen

    Handlat det mesta?
    * Ja känner mig rätt så nöjd. Har lite kläder till den första tiden, vagn, babyskydd och bärsele. Skulle vara blöjor och lite smått till mig som är kvar.

    Om inte vad är kvar?
    * Skulle vara blöjor och lite smått till mig som är kvar.

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    * Vet inte riktigt.. Sköna kläder både till mig och lillen och mvc journal . Annars så hoppas jag inte behöva så mycket mer vill åka hem så fort som möjligt (som jag känner det nu)

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    * Ja både mamma och pappa är redo för det berömda telefonsamtalet

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    * Har haft eda, ryggbedövning, men både Tuva och Theo så det kör jag nog på igen. Kommer nog även att använda lustgas.

    Ska ni amma?
    * Ja självklart !

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    * Janne har klippt Tuvas navelsträng men Theos hanns inte med då han inte andades, så visst hoppas vi att han kan göra det även denna gången..
    Jenni, ung mamma till underverken :

    ♥ Tuva 13 jan-01 ♥
    ♥ Theo 18 aug-03 ♥
    ♥ Tiam 29 jun-07 ♥

    Bloggen: www.syskonent.blogg.se
  10. 5
    Jenni svarar.. När är BF?
    *5/7

    Har du lämnat in moderskapsintyg?`
    * Ja det var ett bra tag sedan

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    * Är precis färdig utbildad undersköterska, jobbar inom äldreomsorgen (men har just nu hp)

    Fixat faderskapet?
    * Ja har gjort de i v 30 ungefär med alla barnen

    Handlat det mesta?
    * Ja känner mig rätt så nöjd. Har lite kläder till den första tiden, vagn, babyskydd och bärsele. Skulle vara blöjor och lite smått till mig som är kvar.

    Om inte vad är kvar?
    * Skulle vara blöjor och lite smått till mig som är kvar.

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    * Vet inte riktigt.. Sköna kläder både till mig och lillen och mvc journal . Annars så hoppas jag inte behöva så mycket mer vill åka hem så fort som möjligt (som jag känner det nu)

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    * Ja både mamma och pappa är redo för det berömda telefonsamtalet

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    * Har haft eda, ryggbedövning, men både Tuva och Theo så det kör jag nog på igen. Kommer nog även att använda lustgas.

    Ska ni amma?
    * Ja självklart !

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    * Janne har klippt Tuvas navelsträng men Theos hanns inte med då han inte andades, så visst hoppas vi att han kan göra det även denna gången..
  11. Medlem sedan
    Apr 2004
    #6
    När är BF?
    17/7

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    nej

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    Jobbar hemma

    Fixat faderskapet?
    Ja,det har varit fixat länge

    Handlat det mesta?
    Inget än

    Om inte vad är kvar?
    Har redan det jag behöver

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    Ska nog föda hemma

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    Nej,se ovan

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    Ingen

    Ska ni amma?
    Ja

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    Han får nog göra båda delarna,eller så gör jag det.
  12. 6
    När är BF?
    17/7

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    nej

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    Jobbar hemma

    Fixat faderskapet?
    Ja,det har varit fixat länge

    Handlat det mesta?
    Inget än

    Om inte vad är kvar?
    Har redan det jag behöver

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    Ska nog föda hemma

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    Nej,se ovan

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    Ingen

    Ska ni amma?
    Ja

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    Han får nog göra båda delarna,eller så gör jag det.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Tulip svarar:

    När är BF?
    31 juli

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    Tror att min BM skickat in det..? Måste kolla upp det nästa träff!!

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    Jag har precis blivit halvtidssjukskriven och jag jobbar på universitetet.

    Fixat faderskapet?
    Vi har tid för faderskapsförsäkran v 21

    Handlat det mesta?
    Det enda jag har köpt är ett beg skötbord för badkar. Vi har kikat på en ny barnvagn men inte bestämt oss för köp.

    Om inte vad är kvar?
    Nytt skötunderlägg till skötbordet, nytt bäddset till vagn och säng/vagga, något nytt i klädväg till den lille, en gosig bomullsfilt att ta med till BB (som luktar mamma).

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    Journalen, gosefilten, kläder till den lille (ska bla ta med boddisar som inte behöver träs över huvudet), blöjor, amningsbh och ilägg, egna kläder, bindor, duschprylar. Något att dricka och äta, babyskydd, kamera och videokamera ev tens apparat.

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    Nja, vi har några alternativ bla föräldrar och syskon. Vi har inte spikat vem det blir men det finns många att välja bland så det fixar sig.

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    Vill klara mig med tensplattor, bad/dusch och lustgas, men inte till varje pris. Har jag bara sovit bra innan och att det inte blir för långdragna förvärkar så klarar jag mig nog.

    Ska ni amma?
    Planen är att amma minst 6 månader.

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    Till en början stötta och massera rygg. När värkarbetet tilltar vill jag ha hjälp med andningen dvs att vi andas tillsammans. Det blir lättare då att hitta tillbaka till rätt ”takt” när panikkänslan kan göra att man tappar bort tekniken och takten och börjar hyperventilera.

    Skära av navelsträngen tror jag nog att min sambo vill undvika. Förra gången hade han inget val eftersom de satte saxen i händerna på honom utan att fråga och han kände sig ”tvungen” att klippa av. Det min sambo uppskattade mest förra gången var att sitta och gosa med vår nyfödda under tiden som efterarbetet pågick. Det riktigt lyser i ögonen av lycka när han berättar om vårt lilla knyte som låg och snusade i hans famn. Han var också med när de tvättade och klädde på henne under tiden som de pysslade med mig. Det blir nog något likande denna gång om allt är bra när den lille kommer ut.
  14. 7
    Tulip svarar:

    När är BF?
    31 juli

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    Tror att min BM skickat in det..? Måste kolla upp det nästa träff!!

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    Jag har precis blivit halvtidssjukskriven och jag jobbar på universitetet.

    Fixat faderskapet?
    Vi har tid för faderskapsförsäkran v 21

    Handlat det mesta?
    Det enda jag har köpt är ett beg skötbord för badkar. Vi har kikat på en ny barnvagn men inte bestämt oss för köp.

    Om inte vad är kvar?
    Nytt skötunderlägg till skötbordet, nytt bäddset till vagn och säng/vagga, något nytt i klädväg till den lille, en gosig bomullsfilt att ta med till BB (som luktar mamma).

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    Journalen, gosefilten, kläder till den lille (ska bla ta med boddisar som inte behöver träs över huvudet), blöjor, amningsbh och ilägg, egna kläder, bindor, duschprylar. Något att dricka och äta, babyskydd, kamera och videokamera ev tens apparat.

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    Nja, vi har några alternativ bla föräldrar och syskon. Vi har inte spikat vem det blir men det finns många att välja bland så det fixar sig.

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    Vill klara mig med tensplattor, bad/dusch och lustgas, men inte till varje pris. Har jag bara sovit bra innan och att det inte blir för långdragna förvärkar så klarar jag mig nog.

    Ska ni amma?
    Planen är att amma minst 6 månader.

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    Till en början stötta och massera rygg. När värkarbetet tilltar vill jag ha hjälp med andningen dvs att vi andas tillsammans. Det blir lättare då att hitta tillbaka till rätt ”takt” när panikkänslan kan göra att man tappar bort tekniken och takten och börjar hyperventilera.

    Skära av navelsträngen tror jag nog att min sambo vill undvika. Förra gången hade han inget val eftersom de satte saxen i händerna på honom utan att fråga och han kände sig ”tvungen” att klippa av. Det min sambo uppskattade mest förra gången var att sitta och gosa med vår nyfödda under tiden som efterarbetet pågick. Det riktigt lyser i ögonen av lycka när han berättar om vårt lilla knyte som låg och snusade i hans famn. Han var också med när de tvättade och klädde på henne under tiden som de pysslade med mig. Det blir nog något likande denna gång om allt är bra när den lille kommer ut.
  15. Katla
    #8
    När är BF?
    *Än så länge 6/6

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    *Nej, har glömt det ska väl göra det den här veckan.

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    *Pluggar till djurhomeopat

    Fixat faderskapet?
    *Behövs inte eftersom vi är gifta

    Handlat det mesta?
    *Har barn sen tidigare så vi har nog det mesta. Bara köpt lite tygblöjor än så länge...

    Om inte vad är kvar?
    Sjalar och sen lite saker till själva förlossningen.

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    Vi planerar ju för hemförlossning men den här gången ska vi ha en BB-väska endå (var inte kul för mannen sist att försöka packa när vi skulle åka in). Ombyte till mig och mannen, några bebiskläder, kamera, MAT! och sen är det säkert något annat som kan behövas men som jag inte kommer på just nu.

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    *Kommer nog inte behövas.

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    *Akupressur och värme

    Ska ni amma?
    *Ja absolut

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    *Klippa navelsträngen vill våran dotter göra Men mannen ska ge mig akupressur och diverse annan behandling under förlossningen.
  16. 8
    När är BF?
    *Än så länge 6/6

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    *Nej, har glömt det ska väl göra det den här veckan.

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    *Pluggar till djurhomeopat

    Fixat faderskapet?
    *Behövs inte eftersom vi är gifta

    Handlat det mesta?
    *Har barn sen tidigare så vi har nog det mesta. Bara köpt lite tygblöjor än så länge...

    Om inte vad är kvar?
    Sjalar och sen lite saker till själva förlossningen.

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    Vi planerar ju för hemförlossning men den här gången ska vi ha en BB-väska endå (var inte kul för mannen sist att försöka packa när vi skulle åka in). Ombyte till mig och mannen, några bebiskläder, kamera, MAT! och sen är det säkert något annat som kan behövas men som jag inte kommer på just nu.

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    *Kommer nog inte behövas.

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    *Akupressur och värme

    Ska ni amma?
    *Ja absolut

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    *Klippa navelsträngen vill våran dotter göra Men mannen ska ge mig akupressur och diverse annan behandling under förlossningen.
  17. Medlem sedan
    Nov 2006
    #9
    Empas svar
    När är BF?
    11/7

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    Jepp

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    Jobbar för fullt med reklam inom elitidrotten i Sve.


    Fixat faderskapet?
    Nop

    Handlat det mesta?
    Nja, en del som är kvar, skötbord, blöjor och lite smått

    Om inte vad är kvar?
    se ovan

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    Oj, har inte tänkt så my
    Fixat barnvakt? (om detta behövs)cket, det är ju mitt första barn så jag får väl kika på er andras svar


    Vad har du planerat för smärtlindring?
    Det som behövs, vill inte ha så ont om jag inte måste

    Ska ni amma?
    Man hoppas ju på att få prova på det iaf.

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    Han vill nog gärna klippa navelsträngen Annars bara vara med mig och göra det jag säger
  18. 9
    Empas svar
    När är BF?
    11/7

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    Jepp

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    Jobbar för fullt med reklam inom elitidrotten i Sve.


    Fixat faderskapet?
    Nop

    Handlat det mesta?
    Nja, en del som är kvar, skötbord, blöjor och lite smått

    Om inte vad är kvar?
    se ovan

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    Oj, har inte tänkt så my
    Fixat barnvakt? (om detta behövs)cket, det är ju mitt första barn så jag får väl kika på er andras svar


    Vad har du planerat för smärtlindring?
    Det som behövs, vill inte ha så ont om jag inte måste

    Ska ni amma?
    Man hoppas ju på att få prova på det iaf.

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    Han vill nog gärna klippa navelsträngen Annars bara vara med mig och göra det jag säger
  19. Medlem sedan
    Oct 2006
    #10

    Annika E svarar

    När är BF?
    14 juli

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    Japp

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    Jobbar som IT-support

    Fixat faderskapet?
    Nope, tar det efter

    Handlat det mesta?
    Har det mesta redan.

    Om inte vad är kvar?
    Ska köpa lite nya kläder + en syskonvagn

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    Ombyte till mig och bebisen, dricka, lite godis, kamera

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    Ja, farmor & farfar

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    Inte ryggmärgsbedövning - det tog sån tid förra gången, ska försöka utan, hoppas på att det går snabbt denna gången! =)

    Ska ni amma?
    Ja, men inte 13 månader som förra gången

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    Klippa navelsträngen kanske, fick inte det förra gången
  20. 10
    Annika E svarar När är BF?
    14 juli

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    Japp

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    Jobbar som IT-support

    Fixat faderskapet?
    Nope, tar det efter

    Handlat det mesta?
    Har det mesta redan.

    Om inte vad är kvar?
    Ska köpa lite nya kläder + en syskonvagn

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    Ombyte till mig och bebisen, dricka, lite godis, kamera

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    Ja, farmor & farfar

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    Inte ryggmärgsbedövning - det tog sån tid förra gången, ska försöka utan, hoppas på att det går snabbt denna gången! =)

    Ska ni amma?
    Ja, men inte 13 månader som förra gången

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    Klippa navelsträngen kanske, fick inte det förra gången
  21. Medlem sedan
    Aug 1999
    #11
    Stina svarar

    När är BF?
    * 22/12

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    * Oj nä bra att du påminde mig :-)

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    * Ja inte är jag arbetslös iaf ;-) hemmamamma

    Fixat faderskapet?
    * Det fixades väll i oktober typ ;-), skämt å sido så är vi gifta så inget extra behövs där

    Handlat det mesta?
    * Oja

    Om inte vad är kvar?
    * Har vagnen kvar och bilstol men det är jättekort lev. tid på den vagnen vi ska ha, men nästa vecka så ska vi in och boka jippi :-D

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    * Mest kläder (till mig och bebisen) och hygienartiklar.

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    * Inte bokat än men det blir mormor eller farmor och farfar, bestämmes när vi fått snitt-datumet

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    * Planerat snitt så - Spinalblokad under OP efteråt inga morfinpreparat ala petidin (mår jättedåligt av det) utan citiodon och panodil dagarna efter.

    Ska ni amma?
    * Jag ska absolut amma. Hade jättemycket bekymmer med amningen av första barnet. Med nr 2 och 3 gick det hur bra som helst och det hoppas jag att det gör med fyran också.

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    * Läkaren klipper navelstängen vid ett snitt men dom klipper den rätt långt ut så pappa får hyfsa till den sen :-). Pappan är guld värd inne i OP-salen, där är så mycket folk och aktivitet så det är jättskönt med en trygg hand vid sin sida och så brukar jag hänga på honom när ryggbedövningen läggs så att ryggen kröks ordentligt, inte helt lätt annars med stora magen fram :-D
  22. 11
    Stina svarar

    När är BF?
    * 22/12

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    * Oj nä bra att du påminde mig :-)

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    * Ja inte är jag arbetslös iaf ;-) hemmamamma

    Fixat faderskapet?
    * Det fixades väll i oktober typ ;-), skämt å sido så är vi gifta så inget extra behövs där

    Handlat det mesta?
    * Oja

    Om inte vad är kvar?
    * Har vagnen kvar och bilstol men det är jättekort lev. tid på den vagnen vi ska ha, men nästa vecka så ska vi in och boka jippi :-D

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    * Mest kläder (till mig och bebisen) och hygienartiklar.

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    * Inte bokat än men det blir mormor eller farmor och farfar, bestämmes när vi fått snitt-datumet

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    * Planerat snitt så - Spinalblokad under OP efteråt inga morfinpreparat ala petidin (mår jättedåligt av det) utan citiodon och panodil dagarna efter.

    Ska ni amma?
    * Jag ska absolut amma. Hade jättemycket bekymmer med amningen av första barnet. Med nr 2 och 3 gick det hur bra som helst och det hoppas jag att det gör med fyran också.

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    * Läkaren klipper navelstängen vid ett snitt men dom klipper den rätt långt ut så pappa får hyfsa till den sen :-). Pappan är guld värd inne i OP-salen, där är så mycket folk och aktivitet så det är jättskönt med en trygg hand vid sin sida och så brukar jag hänga på honom när ryggbedövningen läggs så att ryggen kröks ordentligt, inte helt lätt annars med stora magen fram :-D
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12
    Snodd enkät med ändringar
    När är BF?
    4 juli

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    Nej

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    Jag jobbar heltid som utredare på försäkringsbolag

    Fixat faderskapet?
    Jo jag vet vem han är ;-), nej vi har inte bokat tid än
    Handlat det mesta?
    Vi har det mesta då det är andra, behöver mest förbrukningsvaror till att börja med
    Om inte vad är kvar?
    se ovan

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    småkläder, lite prylar till mig själv både att stoppa i mig å ha på mig
    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    Alla är på semester så vi får nog ta med henne så kommer mormor när vi ringer, hon bor en bit bort så det tar nån timma
    Vad har du planerat för smärtlindring?
    Jag har inga planer, tar det som det kommer. Sist fick jag massage och lustgas och det funkade bra
    Ska ni amma?
    Ja, tills jag blir biten då är det stopp
    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? Hålla mig i handen, hoppas jag
  24. 12
    Snodd enkät med ändringar
    När är BF?
    4 juli

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    Nej

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    Jag jobbar heltid som utredare på försäkringsbolag

    Fixat faderskapet?
    Jo jag vet vem han är ;-), nej vi har inte bokat tid än
    Handlat det mesta?
    Vi har det mesta då det är andra, behöver mest förbrukningsvaror till att börja med
    Om inte vad är kvar?
    se ovan

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    småkläder, lite prylar till mig själv både att stoppa i mig å ha på mig
    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    Alla är på semester så vi får nog ta med henne så kommer mormor när vi ringer, hon bor en bit bort så det tar nån timma
    Vad har du planerat för smärtlindring?
    Jag har inga planer, tar det som det kommer. Sist fick jag massage och lustgas och det funkade bra
    Ska ni amma?
    Ja, tills jag blir biten då är det stopp
    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? Hålla mig i handen, hoppas jag
  25. Medlem sedan
    Mar 2003
    #13
    När är BF?
    Nån av de sista dagarna i juli, av erfarenhet vet jag att det är bäst att inte ställa in sig på en SPECIELL dag

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    Nope!

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad? Jag är mest lokalpolitiker, bonusmamma (fosterbarn) och lite mammaledig med mina andra barn. Men vi har en rätt stor gård som jag är anställd på formellt.

    Fixat faderskapet?
    Ähum, jag är gift o trogen...

    Handlat det mesta?
    Handlat? Nä, men upptäckte MAL (insekterna) i lådan med blöjbyxor igår, inte kul! Har det viktigaste, utom skötplats för bebisen och det är mer snickeri (riktigt byggjobb) än en fråga om shopping. Nytt badrum hör väl inte till bebisshoppingen,eller???

    Om inte vad är kvar? Se ovan, att få fart på maken "behov av att boa för sin växande familj" *s*


    Vad ska du ha i BB-väskan?
    Sånt som man har när man åker på övernattning. Egen morgonrock o någorlunda fräscha kläder. Ingen hårtång el smink eller annat ovidkommande.

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    Nä, men svärisarna bor 50 m genom trädgården o vi har en 17åring i huset, så ifall vi måste åka akut så löser vi nog det. Har bara fått planerade igångsättningar hittills så allt annat är utanför normen för oss.

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    Det som verkar behövas utefter situationen. Minsta möjliga i onödan.

    Ska ni amma?
    Japp!

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    Göra rimliga avvägningar mellan mina "ideer" o vad som verkar vettigt Det är han som är "klarast i knoppen"
  26. 13
    När är BF?
    Nån av de sista dagarna i juli, av erfarenhet vet jag att det är bäst att inte ställa in sig på en SPECIELL dag

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    Nope!

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad? Jag är mest lokalpolitiker, bonusmamma (fosterbarn) och lite mammaledig med mina andra barn. Men vi har en rätt stor gård som jag är anställd på formellt.

    Fixat faderskapet?
    Ähum, jag är gift o trogen...

    Handlat det mesta?
    Handlat? Nä, men upptäckte MAL (insekterna) i lådan med blöjbyxor igår, inte kul! Har det viktigaste, utom skötplats för bebisen och det är mer snickeri (riktigt byggjobb) än en fråga om shopping. Nytt badrum hör väl inte till bebisshoppingen,eller???

    Om inte vad är kvar? Se ovan, att få fart på maken "behov av att boa för sin växande familj" *s*


    Vad ska du ha i BB-väskan?
    Sånt som man har när man åker på övernattning. Egen morgonrock o någorlunda fräscha kläder. Ingen hårtång el smink eller annat ovidkommande.

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    Nä, men svärisarna bor 50 m genom trädgården o vi har en 17åring i huset, så ifall vi måste åka akut så löser vi nog det. Har bara fått planerade igångsättningar hittills så allt annat är utanför normen för oss.

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    Det som verkar behövas utefter situationen. Minsta möjliga i onödan.

    Ska ni amma?
    Japp!

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    Göra rimliga avvägningar mellan mina "ideer" o vad som verkar vettigt Det är han som är "klarast i knoppen"
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14
    __MY__ svarar också:

    När är BF? 2/7

    Har du lämnat in moderskapsintyg? Ja

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    Jobbar som konsult, med utredningar som rör trafik.

    Fixat faderskapet? Vi är gifta så det behöver inte fixas

    Handlat det mesta? Nej, men har nog det mesta av det som absolut behövs sedan tidigare

    Om inte vad är kvar? En del, vet inte riktigt vad jag kommer köpa och inte ännu.

    Vad ska du ha i BB-väskan? Hade nog tänkt att vara på BB så kort tid som möjligt men det är nog säkrast att ha en väska i allafall med lite toalettsaker, lite kläder och kanske något gott att äta och dricka.

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    Nja, inte riktigt. Vi har flera alternativ, men om vi frågar bara någon av dem känns det som om vi tvingar den personen att hålla sig nära telefon och hem i kanske fyra veckor. Kanske får vi typ ordna ett schema med olika juorbarnvakter vid olika tider under veckorna runt 2 juli.

    Vad har du planerat för smärtlindring? Lustgas var bra förra gången det vill jag gärna ha igen.

    Ska ni amma? Ja , fast jag hoppas nog att sluta med det relativt tidigt (typ efter 8 månder eller så)om det funkar

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    Hålla mig sällskap är det viktigaste.

    För ett par dagar sedan när jag nojade över att vi kanske inte hinner in till förlossningen kom han med förslaget att om det blev väldigt bråttom kan han ju köra mig till förlossningen först och sedan köra sonen till lämplig barnvakt. Den tanken oroade mig nästan mer. Känns nästan som om jag hellre föder i bilen med honom som sällskap än ensam på sjukhus.
  28. 14
    __MY__ svarar också:

    När är BF? 2/7

    Har du lämnat in moderskapsintyg? Ja

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    Jobbar som konsult, med utredningar som rör trafik.

    Fixat faderskapet? Vi är gifta så det behöver inte fixas

    Handlat det mesta? Nej, men har nog det mesta av det som absolut behövs sedan tidigare

    Om inte vad är kvar? En del, vet inte riktigt vad jag kommer köpa och inte ännu.

    Vad ska du ha i BB-väskan? Hade nog tänkt att vara på BB så kort tid som möjligt men det är nog säkrast att ha en väska i allafall med lite toalettsaker, lite kläder och kanske något gott att äta och dricka.

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    Nja, inte riktigt. Vi har flera alternativ, men om vi frågar bara någon av dem känns det som om vi tvingar den personen att hålla sig nära telefon och hem i kanske fyra veckor. Kanske får vi typ ordna ett schema med olika juorbarnvakter vid olika tider under veckorna runt 2 juli.

    Vad har du planerat för smärtlindring? Lustgas var bra förra gången det vill jag gärna ha igen.

    Ska ni amma? Ja , fast jag hoppas nog att sluta med det relativt tidigt (typ efter 8 månder eller så)om det funkar

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    Hålla mig sällskap är det viktigaste.

    För ett par dagar sedan när jag nojade över att vi kanske inte hinner in till förlossningen kom han med förslaget att om det blev väldigt bråttom kan han ju köra mig till förlossningen först och sedan köra sonen till lämplig barnvakt. Den tanken oroade mig nästan mer. Känns nästan som om jag hellre föder i bilen med honom som sällskap än ensam på sjukhus.
  29. Medlem sedan
    Feb 2005
    #15

    Oj, vad du får vänta!

    Du har ett bra tag kvar till bf du gumman! ;o)

    *fnissar*
    Mamma till Hanna (april 05) & Ida (juli 07)
  30. 15
    Oj, vad du får vänta! Du har ett bra tag kvar till bf du gumman! ;o)

    *fnissar*
  31. Medlem sedan
    Feb 2005
    #16

    Nyfikna frågor

    Du skriver att du ska föda hemma och inte behöver barnvakt, betyder det att barnen kommer att vara med vid förlösandet av bebisen då? Hur gamla är barnen? Och har du fött hemma förut?

    /Från en nyfiken snart tvåbarnsmamma som aldrig i livet skulle våga föda hemma! =)
    Mamma till Hanna (april 05) & Ida (juli 07)
  32. 16
    Nyfikna frågor Du skriver att du ska föda hemma och inte behöver barnvakt, betyder det att barnen kommer att vara med vid förlösandet av bebisen då? Hur gamla är barnen? Och har du fött hemma förut?

    /Från en nyfiken snart tvåbarnsmamma som aldrig i livet skulle våga föda hemma! =)
  33. Medlem sedan
    Apr 2004
    #17
    Jag ska föda hemma främst för att vi inte har så stor möjlighet att få barnvakt och jag vill verkligen inte ligga inne på förlossningsavdelning själv igen
    Första hemförlossningen,men jag har inte haft komplicerade förlossningar förut,förutom ett säte,så ligger bebisen som den ska så ska jag försöka så långt det går och hoppas det går vägen
    Äldsta barnet är nio i september.FÖrhoppningsvis sover de(brukar alltid få på natten),annars ska jag försöka klara det själv,eventuellt så får de sitta och se på TV eller något
    Eventuellt kan min svägerska komma hit så hon kan se efter dem under tiden.
  34. 17
    Jag ska föda hemma främst för att vi inte har så stor möjlighet att få barnvakt och jag vill verkligen inte ligga inne på förlossningsavdelning själv igen
    Första hemförlossningen,men jag har inte haft komplicerade förlossningar förut,förutom ett säte,så ligger bebisen som den ska så ska jag försöka så långt det går och hoppas det går vägen
    Äldsta barnet är nio i september.FÖrhoppningsvis sover de(brukar alltid få på natten),annars ska jag försöka klara det själv,eventuellt så får de sitta och se på TV eller något
    Eventuellt kan min svägerska komma hit så hon kan se efter dem under tiden.
  35. Medlem sedan
    Oct 1998
    #18
    När är BF?
    20/7

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    Jajamensan! Jag är imponerad av mig själv!

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    Jobbar som läkarsekreterare på KK.

    Fixat faderskapet?
    Eh... ja.

    Handlat det mesta?
    Inte en pryl, har en massa kvar sedan tidigare såsom vagn, säng och kläder.

    Om inte vad är kvar?
    Ska kolla igenom lådorna snart.

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    Tandborste, sköna mjukkläder, något att åka hem i, både för mig och bebisen. Schampo och sånt. Får se. Har inte funderat så mycket på det ännu. Det ordnar sig.

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    Ja. Jag har ju sån "tur" att jag ska snittas så vi kan ju planera in i minsta detalj.

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    Spinal.

    Ska ni amma?
    Absolut!

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    Nej. Vid de två tidigare snitten fick han stå i rummet bredvid eftersom jag inte kan lita på att han inte svimmar och jag vill fokusera på MIG och inte oroa mig för honom. Men så fort bebisen är ute så får han komma in ta hand om den. Det har funkat jättebra förut.
    Vid mitt planerade snitt så berättade operationspersonalen om en patient vars man var kaxig som tusan och minsann skulle så upp och titta. Det slutade med att han svimmade, slog huvudet i dörrkarmen och började blöda och de fick ta hand om honom istället.
  36. 18
    När är BF?
    20/7

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    Jajamensan! Jag är imponerad av mig själv!

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    Jobbar som läkarsekreterare på KK.

    Fixat faderskapet?
    Eh... ja.

    Handlat det mesta?
    Inte en pryl, har en massa kvar sedan tidigare såsom vagn, säng och kläder.

    Om inte vad är kvar?
    Ska kolla igenom lådorna snart.

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    Tandborste, sköna mjukkläder, något att åka hem i, både för mig och bebisen. Schampo och sånt. Får se. Har inte funderat så mycket på det ännu. Det ordnar sig.

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    Ja. Jag har ju sån "tur" att jag ska snittas så vi kan ju planera in i minsta detalj.

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    Spinal.

    Ska ni amma?
    Absolut!

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    Nej. Vid de två tidigare snitten fick han stå i rummet bredvid eftersom jag inte kan lita på att han inte svimmar och jag vill fokusera på MIG och inte oroa mig för honom. Men så fort bebisen är ute så får han komma in ta hand om den. Det har funkat jättebra förut.
    Vid mitt planerade snitt så berättade operationspersonalen om en patient vars man var kaxig som tusan och minsann skulle så upp och titta. Det slutade med att han svimmade, slog huvudet i dörrkarmen och började blöda och de fick ta hand om honom istället.
  37. Medlem sedan
    Aug 1999
    #19
    Hahaha ja du det hade varit liiite drygt att gå gravid så länge till. Skyller på att minstingen (än så länge) är född 22/12 så det gick nog av bara farten det där :-D
  38. 19
    Hahaha ja du det hade varit liiite drygt att gå gravid så länge till. Skyller på att minstingen (än så länge) är född 22/12 så det gick nog av bara farten det där :-D
  39. Medlem sedan
    Sep 2006
    #20
    När är BF?
    14 juli

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    Nej

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    Fritidsledare 50%

    Fixat faderskapet?
    Nej

    Handlat det mesta?
    Hmm, har det mesta innan... men behöver komplettera lite... blir en kläder om det blir en tjej

    Om inte vad är kvar?
    se ovan

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    Oj, har inte tänkt så mycket... inte lika mycket som sist iaf!!! Använde inte hälften som vi hade packat med oss!

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    Mammsen har semester så det blir nog hon.

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    Epidural iaf, sen blir det kanske lustgas...

    Ska ni amma?
    Ja, 3-6 månader

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    Sist klippte han navelsträngen så det blir nog det den här gången oxå.
  40. 20
    När är BF?
    14 juli

    Har du lämnat in moderskapsintyg?
    Nej

    Jobbar du eller är du arbetslös? Om jobb, med vad?
    Fritidsledare 50%

    Fixat faderskapet?
    Nej

    Handlat det mesta?
    Hmm, har det mesta innan... men behöver komplettera lite... blir en kläder om det blir en tjej

    Om inte vad är kvar?
    se ovan

    Vad ska du ha i BB-väskan?
    Oj, har inte tänkt så mycket... inte lika mycket som sist iaf!!! Använde inte hälften som vi hade packat med oss!

    Fixat barnvakt? (om detta behövs)
    Mammsen har semester så det blir nog hon.

    Vad har du planerat för smärtlindring?
    Epidural iaf, sen blir det kanske lustgas...

    Ska ni amma?
    Ja, 3-6 månader

    Är det nåt pappan speciellt ska utföra vid förlossningen? (klippa navelsträng el. ta emot barnet)??
    Sist klippte han navelsträngen så det blir nog det den här gången oxå.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. En snodd enkät :D
    By sofia78 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 08:55
  2. Snodd enkät...
    By Mathea in forum _0607 Julibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 12:53
  3. Snodd enkät!
    By Lina m Meja&Love in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 15:25
  4. Snodd enkät!
    By Lina m Meja&Love in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 20:18
  5. Snodd enkät!
    By Marie85 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 08:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar