Dagisdax
Downs Syndrom
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Dagisdax

    Till hösten är det dags för Vilma att börja på dagis... 15 timmar i veckan. Först var det sagt att det skulle till en resurs för Vilma... men idag fick jag höra att det blir en reusr för hela gruppen. Hur har ni haft det/har ni det med era barn? Har jag rätt att kräva att Vilma skall ha en egen resurs eller hur fungerar det? Är det inte meningen att dagiset skall träna lite med Vilma som vi gör hemma? Annars vet jag inte hur jag skall honna med allt hemma. Känns inte som att jag riktigt vet vad Vilma har rätt till. HUr har det fungerat för er?
  2. 1
    Dagisdax Till hösten är det dags för Vilma att börja på dagis... 15 timmar i veckan. Först var det sagt att det skulle till en resurs för Vilma... men idag fick jag höra att det blir en reusr för hela gruppen. Hur har ni haft det/har ni det med era barn? Har jag rätt att kräva att Vilma skall ha en egen resurs eller hur fungerar det? Är det inte meningen att dagiset skall träna lite med Vilma som vi gör hemma? Annars vet jag inte hur jag skall honna med allt hemma. Känns inte som att jag riktigt vet vad Vilma har rätt till. HUr har det fungerat för er?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Det är nog väldigt olika hur man gör med resurs. Vi ville absolut att Linnea skulle ha en assistent vid sin sida. Hon tränade Linnea en stund varje dag, senare så la hon in 2 träningsstunder. Vad man har rätt till och inte har jag ingen aning om. Vi hade fullt stöd från början från dagis sida så det blev aldrig någon sån diskussion.
  4. 2
    Det är nog väldigt olika hur man gör med resurs. Vi ville absolut att Linnea skulle ha en assistent vid sin sida. Hon tränade Linnea en stund varje dag, senare så la hon in 2 träningsstunder. Vad man har rätt till och inte har jag ingen aning om. Vi hade fullt stöd från början från dagis sida så det blev aldrig någon sån diskussion.
  5. mamma till 4 kottar
    #3

    Ni har rätt att kräva att hon får det stöd hon behöver, däremot inte hur det stödet utformas. Vår son gick 5 år på förskolan och hade aldrig någon assistent. Däremot hade man en extra halvtid på den avdelningen fördelat på ordinarie personal. Fungerade bra och han fick träning även i förskolan.
  6. 3
    Ni har rätt att kräva att hon får det stöd hon behöver, däremot inte hur det stödet utformas. Vår son gick 5 år på förskolan och hade aldrig någon assistent. Däremot hade man en extra halvtid på den avdelningen fördelat på ordinarie personal. Fungerade bra och han fick träning även i förskolan.

Liknande trådar

  1. Dagisdax!
    By BrittaC in forum _0806 Junibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 11:00
  2. Dagisdax igen!
    By fru ragge in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 22:39
  3. Dagisdax!
    By Katja + tjejerna in forum _05 Höstbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-05, 11:05
  4. Dagisdax i morgon.. :(
    By Vovven med 2 valpar in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 14:24
  5. Dagisdax
    By CexVa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 12:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar