Tredje gången gillt?
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Tredje gången gillt?

    I måndags tog Jacob sista dosen Spektramox. Ikväll vaknade han 1,5 h efter läggningen och var jätteledsen. Sambon som lade honom hade tyckt att han var lite varm också. Fram med Panodilen. Lillen satt i mitt knä ett tag (i den nya soffan som kom idag!!!!!) sen slappnade han av och jag kunde lägga ner honom i sängen.

    Jag befarar att det är öroninflammation igen. Hur ska jag göra? Ska jag kontakta barnmedicin redan imorgon eller avvakta ett dygn till? Vi får se hur det går i natt. Vaknar han flera gånger till och är jätteledsen så... usch! Förresten hade han gult gegga i ögonen i eftermiddags igen. Lille plutten!
    Mamma till J 2006-03, R 2003-12 och lill* Flea i magen bf 7/4-2012
  2. 1
    Tredje gången gillt? I måndags tog Jacob sista dosen Spektramox. Ikväll vaknade han 1,5 h efter läggningen och var jätteledsen. Sambon som lade honom hade tyckt att han var lite varm också. Fram med Panodilen. Lillen satt i mitt knä ett tag (i den nya soffan som kom idag!!!!!) sen slappnade han av och jag kunde lägga ner honom i sängen.

    Jag befarar att det är öroninflammation igen. Hur ska jag göra? Ska jag kontakta barnmedicin redan imorgon eller avvakta ett dygn till? Vi får se hur det går i natt. Vaknar han flera gånger till och är jätteledsen så... usch! Förresten hade han gult gegga i ögonen i eftermiddags igen. Lille plutten!
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    Nämen... lillen! Ring läkaren imorgon tycker jag, tre ÖI på kort tid bör nog kollas upp...

    Kul med soffa iaf!
  4. 2
    Nämen... lillen! Ring läkaren imorgon tycker jag, tre ÖI på kort tid bör nog kollas upp...

    Kul med soffa iaf!
  5. Medlem sedan
    Jan 1999
    #3
    Ja, eller ring öron direkt. Tror inte de har remisskrav längre, Vi går hos en superbra öronläkare med våra två yngsta.
  6. 3
    Ja, eller ring öron direkt. Tror inte de har remisskrav längre, Vi går hos en superbra öronläkare med våra två yngsta.
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Tack för svar! Jag ska ringa och prata med dem på barnmedicin och se vad de tycker vi ska göra. Jobbigt är det för lille plutten. Fast nu är han glad och springer runt med storebror med en ballong i handen.
  8. 4
    Tack för svar! Jag ska ringa och prata med dem på barnmedicin och se vad de tycker vi ska göra. Jobbigt är det för lille plutten. Fast nu är han glad och springer runt med storebror med en ballong i handen.
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5
    nej han får inte nu igen!! låter lite som ögoninflamation tycker jag.. vad han råkar ut för lillen usch. det dumma med penselin är att dom kan bli imuna till slut nää usch håller min tummar att det "bara" e snuva p å g
  10. 5
    nej han får inte nu igen!! låter lite som ögoninflamation tycker jag.. vad han råkar ut för lillen usch. det dumma med penselin är att dom kan bli imuna till slut nää usch håller min tummar att det "bara" e snuva p å g
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6
    Stoor varm kram!

    Jag blir helt matt bara av att höra om det!
    Lilla Jacob busen...

    Vad tusan, här kommer en kram till!!
  12. 6
    Stoor varm kram!

    Jag blir helt matt bara av att höra om det!
    Lilla Jacob busen...

    Vad tusan, här kommer en kram till!!

Liknande trådar

  1. Tredje gången gillt
    By Empa in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 19:22
  2. Tredje gången gillt?
    By PiaD1978 in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-09, 07:51
  3. Tredje gången gillt?
    By catya in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 21:35
  4. tredje gången gillt?
    By Malinski in forum Missfall
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 13:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar