Gokväll
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Gokväll

    Sitter och tittar på något så viktigt som en lokal TV-sändning, Sudbury är i OHL (Ontario Hockey League) final! Något som inte hänt sedan 1976 - så det är rätt "hett" här i stan kan man säga. Lite lustigt är det för laget se spelar mot är från Michigan... tydligen är det ett lag som blivit flyttat från Ontario till Michigan, mycket märkligt tycker jag. Och varför är alla series i play-offs 7! matcher??!! Snacka om att dra ut på det.

    Här har det varit riktigt varmt och skönt idag och grönt har det blivit. Jag håller tummarna att det ska vara fint väder när mina föräldrar kommer. Vi har ju knappt fått nåt regn än i vår, jag hoppas verkligen att det inte blir en regn-repris i år (det regnade ju i 3 veckor när jag och W var i SWE förra året...)

    Är det nåt drag härinne ikväll??
  2. 1
    Gokväll Sitter och tittar på något så viktigt som en lokal TV-sändning, Sudbury är i OHL (Ontario Hockey League) final! Något som inte hänt sedan 1976 - så det är rätt "hett" här i stan kan man säga. Lite lustigt är det för laget se spelar mot är från Michigan... tydligen är det ett lag som blivit flyttat från Ontario till Michigan, mycket märkligt tycker jag. Och varför är alla series i play-offs 7! matcher??!! Snacka om att dra ut på det.

    Här har det varit riktigt varmt och skönt idag och grönt har det blivit. Jag håller tummarna att det ska vara fint väder när mina föräldrar kommer. Vi har ju knappt fått nåt regn än i vår, jag hoppas verkligen att det inte blir en regn-repris i år (det regnade ju i 3 veckor när jag och W var i SWE förra året...)

    Är det nåt drag härinne ikväll??
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    När är det dina föräldrar kommer? Vad kul med besök. Har du semester då eller måste du jobba?

    Jag lagar mat... fast nu är det klart. Så snart maken kommer hem med dottern så ska vi äta (dottern dansar balett på tisdagar och maken hämtar henne på väg hem från jobbet - så slipper jag sitta där en timme med två hungriga småkillar).
  4. 2
    När är det dina föräldrar kommer? Vad kul med besök. Har du semester då eller måste du jobba?

    Jag lagar mat... fast nu är det klart. Så snart maken kommer hem med dottern så ska vi äta (dottern dansar balett på tisdagar och maken hämtar henne på väg hem från jobbet - så slipper jag sitta där en timme med två hungriga småkillar).
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3
    Dom anländer den 31 maj och stannar till den 18 juni. Jag tar det lite som det kommer, men några dagar ska jag vara ledig i alla fall. De dagar jag jobbar tänkte jag försöka gå in lite tidigare och komma hem lite tidigare.

    Snart börjar aktivitetslivet för oss också! W ska börja spela fotboll snart, tror det börjar om 2 veckor. Ska bli intressant att bli en "soccer mom"
  6. 3
    Dom anländer den 31 maj och stannar till den 18 juni. Jag tar det lite som det kommer, men några dagar ska jag vara ledig i alla fall. De dagar jag jobbar tänkte jag försöka gå in lite tidigare och komma hem lite tidigare.

    Snart börjar aktivitetslivet för oss också! W ska börja spela fotboll snart, tror det börjar om 2 veckor. Ska bli intressant att bli en "soccer mom"

Liknande trådar

  1. Gokväll, gokväll! Här förbereds årets
    By AnKar in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 16:47
  2. Gokväll!
    By britta in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 22:34
  3. Gokväll!
    By Jannice in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 10:15
  4. Gokväll!
    By britta in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 21:09
  5. Gokväll
    By D_olphin in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 18:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar