Halloj allihopa!!
_0401 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Halloj allihopa!!

    Vart har alla tagit vägen? Springer ni efter stora små battingar? Här i Gbg har sommaren tågat in, ja i allafall våren på riktigt. Solen skiner och fåglarna kvittrar. Vi går på Öppna förskolan några fm i veckan och annars så är vi hemma med kompisar och leker i sandlådan eller i trädgården. Att söla med vatten i växthuset hör också till favoriterna. Att cykla går ganska bra nu. Elfa har fått en "glassbilentuta" som gärna används. Dísa hankar runt på sin gröna plasttraktor. Så plockas det blommor också (bonnor) I skogen och på ängen och en och annan i mammas rabatt.....
    Snart bär det av till Legoland, där har Elfis bara varit i magen på mamma. Kommer säkert att bli en fin upplevelse. Kanske blir det en tur till norr också, En dryg vecka på Island finns med på sommarplanerna. Sen skall det byggas hemma. Lekstuga är visst nr ett på prior. listan Den där muminsaken tycker mamma. pappa vill nog helst köpa byggsats. Vi får väl se vem som "vinner"......
    Hoppas ni har det gott allihopa!
    Kram Jost med Busfröna
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  2. 1
    Halloj allihopa!! Vart har alla tagit vägen? Springer ni efter stora små battingar? Här i Gbg har sommaren tågat in, ja i allafall våren på riktigt. Solen skiner och fåglarna kvittrar. Vi går på Öppna förskolan några fm i veckan och annars så är vi hemma med kompisar och leker i sandlådan eller i trädgården. Att söla med vatten i växthuset hör också till favoriterna. Att cykla går ganska bra nu. Elfa har fått en "glassbilentuta" som gärna används. Dísa hankar runt på sin gröna plasttraktor. Så plockas det blommor också (bonnor) I skogen och på ängen och en och annan i mammas rabatt.....
    Snart bär det av till Legoland, där har Elfis bara varit i magen på mamma. Kommer säkert att bli en fin upplevelse. Kanske blir det en tur till norr också, En dryg vecka på Island finns med på sommarplanerna. Sen skall det byggas hemma. Lekstuga är visst nr ett på prior. listan Den där muminsaken tycker mamma. pappa vill nog helst köpa byggsats. Vi får väl se vem som "vinner"......
    Hoppas ni har det gott allihopa!
    Kram Jost med Busfröna
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2

    Hejsan Jost!!

    Jag såg fel på mitt schema, det är först veckan efter kristi himmelfärd som jag jobbar så många kvällar. På onsdagen den 23 maj har jag inget inbokat, så om du kan då, så träffas jag gärna.
    Kanske Majsan är ledig med???

    Ha det gôtt!!
    Kram Maria
    Maria m Nathalie -99 & William -04

    * Ta vara på stunderna idag, imorgon kan det vara försent *
  4. 2
    Hejsan Jost!! Jag såg fel på mitt schema, det är först veckan efter kristi himmelfärd som jag jobbar så många kvällar. På onsdagen den 23 maj har jag inget inbokat, så om du kan då, så träffas jag gärna.
    Kanske Majsan är ledig med???

    Ha det gôtt!!
    Kram Maria
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Kolla

    inboxen.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  6. 3
    Kolla inboxen.
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4

    Hej på dig!

    Ja, vart har vi tagit vägen? Vi har fullt upp med jobbet och trädgården för tillfället. Det är inte helt enkelt att förvandla en dagisgård till en prunkande trädgård

    Annars så är det full fart. A är en riktig pratkvarn och vissa dagar känns det som att öronen ska trilla av Det är många tokroliga funderingar som han har för tillfället.
    A går på dagis hela dagarna och älskar sitt "jobb" som han säger. Det har blivit väldigt viktigt med bästa vänner och att ha någon att leka med på helgerna. Vem bästa vännen är varierar efter dagsformen och har man gjort något dumt i hans ögon så får man raskt veta att man inte är hans bästa vän längre. Jag har försökt förklara att man kan ha många bästa vänner men det går inte riktigt hem...

    En lekstuga vill A också ha. Han frågade farfar snickaren för ett tag sedan så vi får väl se vad som händer under sommaren.

    Ha det så bra!
    *kram*
  8. 4
    Hej på dig! Ja, vart har vi tagit vägen? Vi har fullt upp med jobbet och trädgården för tillfället. Det är inte helt enkelt att förvandla en dagisgård till en prunkande trädgård

    Annars så är det full fart. A är en riktig pratkvarn och vissa dagar känns det som att öronen ska trilla av Det är många tokroliga funderingar som han har för tillfället.
    A går på dagis hela dagarna och älskar sitt "jobb" som han säger. Det har blivit väldigt viktigt med bästa vänner och att ha någon att leka med på helgerna. Vem bästa vännen är varierar efter dagsformen och har man gjort något dumt i hans ögon så får man raskt veta att man inte är hans bästa vän längre. Jag har försökt förklara att man kan ha många bästa vänner men det går inte riktigt hem...

    En lekstuga vill A också ha. Han frågade farfar snickaren för ett tag sedan så vi får väl se vad som händer under sommaren.

    Ha det så bra!
    *kram*
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5

    Hej på dej!

    Ja här händer allt numera väldigt sakta, på snacket menar jag. Hemma är det ett helt annat tempo. Vi håller också på en del i trädgården. Ska flytta tre rader hallon och en hoper jordgubbslantor. Nu regnar det idag så då blir det väl inget gjort. Vi håller ju på att förvandla vår igenväxta 70talsträdgård till den fina som den var en gång när de förrförra ägarna som var trädgårdsfantaster bodde här. Allt eftersom vi gräver och rensar så kommer nya blommor upp. Det verkar som mycket ligger och väntar i jorden. Tex så har vi helt plötsligt fått sådanadär fina nätta pingstliljor på höjden, en jättevallmo har dykt upp i rabatten utan att vi i fyra år sett skymten av den. Bollvivor i blålila kom när vi grävde för verandan. Jobbigt men roligt är det.
    Har ni mycket asfalt på gården eftersom det varit dagis? Och fick ni behålla leksakerna? Vi har ju inga lekplatser i närheten så här får man hitta på lite åt barnen.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  10. 5
    Hej på dej! Ja här händer allt numera väldigt sakta, på snacket menar jag. Hemma är det ett helt annat tempo. Vi håller också på en del i trädgården. Ska flytta tre rader hallon och en hoper jordgubbslantor. Nu regnar det idag så då blir det väl inget gjort. Vi håller ju på att förvandla vår igenväxta 70talsträdgård till den fina som den var en gång när de förrförra ägarna som var trädgårdsfantaster bodde här. Allt eftersom vi gräver och rensar så kommer nya blommor upp. Det verkar som mycket ligger och väntar i jorden. Tex så har vi helt plötsligt fått sådanadär fina nätta pingstliljor på höjden, en jättevallmo har dykt upp i rabatten utan att vi i fyra år sett skymten av den. Bollvivor i blålila kom när vi grävde för verandan. Jobbigt men roligt är det.
    Har ni mycket asfalt på gården eftersom det varit dagis? Och fick ni behålla leksakerna? Vi har ju inga lekplatser i närheten så här får man hitta på lite åt barnen.
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6

    Jodå, asfalt finns det

    vi har asfalt runt hela huset och den får vara kvar än så länge. Vi har byggt en altan på baksidan och flyttat sandlådan för att det ska bli lite mer villakänsla. Där sandlådan har varit så ska vi rulla ut ny gräsmatta, och vi har även grävt bort några sämre partier av den befintliga gräsmattan och som ska ersättas med ny, grön gräsmatta. Annars så har vi inte gjort så mycket. Planterat ett körsbärsträd, några hallonbuskar, rabarber och anordnat ett pallkrageland. När vi tog över huset så fanns där två äppelträd och en ungersk syren. Det var allt i trädgårdsväg

    Jag och A planterade slingerblomfrön nu i helgen som vi hoppas ska ta sig och klä in vårt ganska fula, men fullt funtionella, barnsäkra staket med blommor i sommar.

    Kommunen lämnade all lekutrustning så vi har däckgungor, en sandlåda på 3*4m, en kulle som funkar alldeles utmärkt som pulkabacke om vintern och ett litet lekhus. Albins högsta önskan för tillfället är en stor studsmatta (med skyddsnät), vi får väl se hur det blir med den saken. Det bästa är i alla fall staketet med barnsäkra grindar. A kommer ingenstans för det är inte klättervänligt vårt staket. Inte förrän han börjar bli uppåt en 6-7 år och då har han förhoppningsvis lite mer vett än idag...

    Jag ska uppdatera hemsidan med lite fler trädgårdsbilder, det finns några från förra året om du är nyfiken http://tittmyrvagen.se och sedan under Huset och bilder.
  12. 6
    Jodå, asfalt finns det vi har asfalt runt hela huset och den får vara kvar än så länge. Vi har byggt en altan på baksidan och flyttat sandlådan för att det ska bli lite mer villakänsla. Där sandlådan har varit så ska vi rulla ut ny gräsmatta, och vi har även grävt bort några sämre partier av den befintliga gräsmattan och som ska ersättas med ny, grön gräsmatta. Annars så har vi inte gjort så mycket. Planterat ett körsbärsträd, några hallonbuskar, rabarber och anordnat ett pallkrageland. När vi tog över huset så fanns där två äppelträd och en ungersk syren. Det var allt i trädgårdsväg

    Jag och A planterade slingerblomfrön nu i helgen som vi hoppas ska ta sig och klä in vårt ganska fula, men fullt funtionella, barnsäkra staket med blommor i sommar.

    Kommunen lämnade all lekutrustning så vi har däckgungor, en sandlåda på 3*4m, en kulle som funkar alldeles utmärkt som pulkabacke om vintern och ett litet lekhus. Albins högsta önskan för tillfället är en stor studsmatta (med skyddsnät), vi får väl se hur det blir med den saken. Det bästa är i alla fall staketet med barnsäkra grindar. A kommer ingenstans för det är inte klättervänligt vårt staket. Inte förrän han börjar bli uppåt en 6-7 år och då har han förhoppningsvis lite mer vett än idag...

    Jag ska uppdatera hemsidan med lite fler trädgårdsbilder, det finns några från förra året om du är nyfiken http://tittmyrvagen.se och sedan under Huset och bilder.

Liknande trådar

  1. Halloj allihopa!
    By soffiplopp in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 08:22
  2. Halloj allihopa!!!
    By Poppy68 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 21:21
  3. Halloj allihopa!!!
    By moniq72 in forum Vikt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 20:19
  4. Halloj allihopa här inne!
    By cerlise in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 16:32
  5. Halloj allihopa!
    By annahpo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 16:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar