Nu har vi bestämt oss!
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Nu har vi bestämt oss!

    Äntligen, efter hårda interna förhandlingar, har vi kommit fram till vilken bil vi ska köpa. Det blir en VW Passat, en mörkblå metallic. Nu ska vi sätta oss ner och gå igenom vilka tillval och vilken klädsel vi vill ha sen ska vi åka till VW och lägga in en beställning. Jättekul
  2. 1
    Nu har vi bestämt oss! Äntligen, efter hårda interna förhandlingar, har vi kommit fram till vilken bil vi ska köpa. Det blir en VW Passat, en mörkblå metallic. Nu ska vi sätta oss ner och gå igenom vilka tillval och vilken klädsel vi vill ha sen ska vi åka till VW och lägga in en beställning. Jättekul
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    Vad kul!

    Vad kul. Hoppas att ni kommer att trivas med den nya Passaten och att leveranstiden inte blir så lång. Förut vet jag att de hade leveransproblem med den modellen men förhoppningsvis har det fixat detta nu.

    Lycka till!
  4. 2
    Vad kul! Vad kul. Hoppas att ni kommer att trivas med den nya Passaten och att leveranstiden inte blir så lång. Förut vet jag att de hade leveransproblem med den modellen men förhoppningsvis har det fixat detta nu.

    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    ja vi får se

    Vi ska dessutom få en kraftig rabatt genom sambons jobb så det är nån rekvisition som skall skrivas ut och lämnas till VW. Det får ta den tid det tar. Än så länge har vi två bilar ändå.
  6. 3
    ja vi får se Vi ska dessutom få en kraftig rabatt genom sambons jobb så det är nån rekvisition som skall skrivas ut och lämnas till VW. Det får ta den tid det tar. Än så länge har vi två bilar ändå.
  7. Bilisten
    #4
    Grattis. Jag tror absolut att ni kommer att bli nöjda. Passat står på min favoritlista. Mycket bil för pengarna.
  8. 4
    Grattis. Jag tror absolut att ni kommer att bli nöjda. Passat står på min favoritlista. Mycket bil för pengarna.
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    jo jag hoppas det

    eftersom det var jag som fick "backa" så hoppas jag att även jag ska bli nöjd.
  10. 5
    jo jag hoppas det eftersom det var jag som fick "backa" så hoppas jag att även jag ska bli nöjd.
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6
    precis en sån jag kör

    Mörkblå metallic
  12. 6
    precis en sån jag kör

    Mörkblå metallic
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    :)

    du verkar nöjd (?)
  14. 7
    :) du verkar nöjd (?)
  15. *SM*
    #8
    Vilket paket utgår ni ifrån?
    Ta med de adaptiva bixenonljusen med kurvljus, de är suveräna.
    Passaten har ju fått kritik för de vanliga strålkastarna men xenonljuset är kanon.
    DSG-lådan gillade jag väldigt mycket den med, tyvärr finns den inte till min motor.
    Välj bort parkeringssensorerna, ett jä***a skit på alla bilar enligt mig, man blir bara irriterad av pipandet.
    Färdator plus är också värt pengarna.
  16. 8
    Vilket paket utgår ni ifrån?
    Ta med de adaptiva bixenonljusen med kurvljus, de är suveräna.
    Passaten har ju fått kritik för de vanliga strålkastarna men xenonljuset är kanon.
    DSG-lådan gillade jag väldigt mycket den med, tyvärr finns den inte till min motor.
    Välj bort parkeringssensorerna, ett jä***a skit på alla bilar enligt mig, man blir bara irriterad av pipandet.
    Färdator plus är också värt pengarna.
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9

    hejsan

    nej vi tog inte med kurvljuset. Vi kände att vi fick dra lite i nödbromsen då prislappen, totalt sett blev ganska hög. Vi har valt sportline/highline paketet, disel. Valde till fjärrstyrd parkeringsvärmare, avtagbar dragkrok samt öppning och stängningsassistans för bagagelucka. Ingen parkeringssensor för det gillade vi inte heller.
  18. 9
    hejsan nej vi tog inte med kurvljuset. Vi kände att vi fick dra lite i nödbromsen då prislappen, totalt sett blev ganska hög. Vi har valt sportline/highline paketet, disel. Valde till fjärrstyrd parkeringsvärmare, avtagbar dragkrok samt öppning och stängningsassistans för bagagelucka. Ingen parkeringssensor för det gillade vi inte heller.
  19. *SM*
    #10
    Berätta gärna om stängningsassistansen hur den funkar, jag funderade på den men tog den aldrig.
    Lastsäkringssystemet var något som lät bra men som bara ligger och skräpar i bagaget, dessutom får man skära i gummimattan om man skall kombinera eländet
    Synd att ni inte tog xenonen det är verkligen nåt jag rekomenderar.
    Hoppas ni blir nöjda med er bil, på det stora hela är jag det, några missar finns det ju men inte så många (ännu)
  20. 10
    Berätta gärna om stängningsassistansen hur den funkar, jag funderade på den men tog den aldrig.
    Lastsäkringssystemet var något som lät bra men som bara ligger och skräpar i bagaget, dessutom får man skära i gummimattan om man skall kombinera eländet
    Synd att ni inte tog xenonen det är verkligen nåt jag rekomenderar.
    Hoppas ni blir nöjda med er bil, på det stora hela är jag det, några missar finns det ju men inte så många (ännu)
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11
    Det viktigaste då. Motor?
  22. 11
    Det viktigaste då. Motor?
  23. Medlem sedan
    Jun 2001
    #12

    Färddator

    Är inte färddator standard i en Passat. Jag som säljer japanare blir en aning förvånad, t.o.m vår minsta modell Colt som kostar från 122.900:- har detta i sin basutrustning. Liksom detaljer som AC, elhissar, elspeglar, CD-spelare.
  24. 12
    Färddator Är inte färddator standard i en Passat. Jag som säljer japanare blir en aning förvånad, t.o.m vår minsta modell Colt som kostar från 122.900:- har detta i sin basutrustning. Liksom detaljer som AC, elhissar, elspeglar, CD-spelare.
  25. Medlem sedan
    Dec 1998
    #13
    Vw tar betalt för varje liten extra skruv man vill ha (iaf känns det så på den bilen vi tittar på). Så det förvånar mig inte om den inte ingår/bara ingår i ett visst paket som då kostar en hel del extra. Lite trist attityd men tydligen är det prissänkningar på gång *väntar*.
  26. 13
    Vw tar betalt för varje liten extra skruv man vill ha (iaf känns det så på den bilen vi tittar på). Så det förvånar mig inte om den inte ingår/bara ingår i ett visst paket som då kostar en hel del extra. Lite trist attityd men tydligen är det prissänkningar på gång *väntar*.
  27. Medlem sedan
    Aug 2002
    #14

    ehhhh

    just den biten är ju inte min starka sida men det blev en disel. Vi försökte tänka liiiiite på miljön.
  28. 14
    ehhhh just den biten är ju inte min starka sida men det blev en disel. Vi försökte tänka liiiiite på miljön.
  29. Medlem sedan
    Aug 2002
    #15

    jo det finns

    färddator finns med i vårt "paket" liksom en MASSA andra finesser. Det blir dock lite för mycket att räkna upp allt här.
  30. 15
    jo det finns färddator finns med i vårt "paket" liksom en MASSA andra finesser. Det blir dock lite för mycket att räkna upp allt här.
  31. *SM*
    #16
    ingår i highline paketet men det finns lite tilläggsfunktioner som man kan köpa till för 500:- tror jag det kostar.
    Bla att tiden som strålkastare och andra lampor lyser upp runt bilen blir ställbar, man kan ändra standard på ljudnivå på stereon m.m. dessa funktioner finns inte på den vanliga färddatorn utan bara på plusmodellen.
  32. 16
    ingår i highline paketet men det finns lite tilläggsfunktioner som man kan köpa till för 500:- tror jag det kostar.
    Bla att tiden som strålkastare och andra lampor lyser upp runt bilen blir ställbar, man kan ändra standard på ljudnivå på stereon m.m. dessa funktioner finns inte på den vanliga färddatorn utan bara på plusmodellen.
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17
    Hoppas ni var så smarata att det blev en TDI 105
  34. 17
    Hoppas ni var så smarata att det blev en TDI 105
  35. Medlem sedan
    Aug 2002
    #18

    ?

    Vad är det för smart med den? (har ingen aning om vad vi köpt)
  36. 18
    ? Vad är det för smart med den? (har ingen aning om vad vi köpt)
  37. Medlem sedan
    Jan 2003
    #19
    Minsta, snålaste och mest miljövänliga alternativet av dieslarna.
  38. 19
    Minsta, snålaste och mest miljövänliga alternativet av dieslarna.
  39. Medlem sedan
    Aug 2002
    #20

    nej

    det är en TDI 140. Sambon fick en kraftig rabatt genom att köpa t ex en Passat och då kunde vi inte välja motor el vissa andra saker. Det var liksom det paketet eller inget som gällde. Tror att den släpper ut rätt lite ändå jämfört med många andra bilar.
  40. 20
    nej det är en TDI 140. Sambon fick en kraftig rabatt genom att köpa t ex en Passat och då kunde vi inte välja motor el vissa andra saker. Det var liksom det paketet eller inget som gällde. Tror att den släpper ut rätt lite ändå jämfört med många andra bilar.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Bestämt mig
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 16:27
  2. Vi har bestämt oss!
    By Pernilla m 3 kottar in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 20:37
  3. Nu har vi bestämt oss....
    By Nickan in forum Autismspektrum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 16:50
  4. Nu är det bestämt
    By Lattemom in forum _0607 Julibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 09:19
  5. När har man bestämt sig?
    By Fjompig in forum Förlossning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 17:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar