Röd på kinderna och hakan
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Röd på kinderna och hakan

    Efter maten idag märkte jag att Viggo var röd på kinderna och hakan, det såg inte ut som värmerodnad utan mer som om nåt irriterat. Kan han vara allergisk mot nåt och är det farligt då? Annars mår han hur bra som helst. Kan inte komma på vad han inte ätit förut, han har ju fått lite av varja, kanske kan det vara pumpa? Eller så är det mango och bananpurén kanske. Fast den har han ätit i några dagar nu, men tyckte kanske han hade lite rodnad tidigare också.

    Asch, jag bara undrade om det är nåt att oroa sig för? Tror jag ska undvika pumpan och testa ge av purén igen imorgon, för det är det enda jag kan komma på som han inte smakat innan.
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  2. 1
    Röd på kinderna och hakan Efter maten idag märkte jag att Viggo var röd på kinderna och hakan, det såg inte ut som värmerodnad utan mer som om nåt irriterat. Kan han vara allergisk mot nåt och är det farligt då? Annars mår han hur bra som helst. Kan inte komma på vad han inte ätit förut, han har ju fått lite av varja, kanske kan det vara pumpa? Eller så är det mango och bananpurén kanske. Fast den har han ätit i några dagar nu, men tyckte kanske han hade lite rodnad tidigare också.

    Asch, jag bara undrade om det är nåt att oroa sig för? Tror jag ska undvika pumpan och testa ge av purén igen imorgon, för det är det enda jag kan komma på som han inte smakat innan.
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Precis så...

    ...blir Oskar när han ätit fruktpuré, men jag har ännu inte klurat ut om det är mango eller persika han reagerar mot. Han brukar i samband med detta även få eksem i knävecken och på händerna, så jag gissar att det är någon form av allergi.
    Jag smörjer med miniderm och repair och då brukar det i regel försvinna snabbt.
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  4. 2
    Precis så... ...blir Oskar när han ätit fruktpuré, men jag har ännu inte klurat ut om det är mango eller persika han reagerar mot. Han brukar i samband med detta även få eksem i knävecken och på händerna, så jag gissar att det är någon form av allergi.
    Jag smörjer med miniderm och repair och då brukar det i regel försvinna snabbt.
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Hmmm,.. Ingen eksem som jag sett än, hur länge tar det innan den dyker upp? Persika reagerar inte Viggo på iaf, det har han fått flera gånger, men kanske det är mangon då? Jag tycker det är en rätt stark frukt, jag har ju eksem på händerna som svider som bara den om jag skär mango... Det kan nog irritera huden rätt bra, fast kanske inte i armvecken och handlederna om det inte kletar mycket då...


    Jaja, får se hur det ser ut imorgon och om det blir värre av purén. Hoppas det var pumpa han reagerade på för det är ju inte direkt svårt att undvika. Dessutom luktade det som hästpiss, men han gillade det ändå... Han har ju aldrig varit i ett stall så vad vet han

    Tack för svaret iaf, hoppas du listar ut vad det är som Oskar reagerar på. Inget roligt med eksem alls!
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  6. 3
    Hmmm,.. Ingen eksem som jag sett än, hur länge tar det innan den dyker upp? Persika reagerar inte Viggo på iaf, det har han fått flera gånger, men kanske det är mangon då? Jag tycker det är en rätt stark frukt, jag har ju eksem på händerna som svider som bara den om jag skär mango... Det kan nog irritera huden rätt bra, fast kanske inte i armvecken och handlederna om det inte kletar mycket då...


    Jaja, får se hur det ser ut imorgon och om det blir värre av purén. Hoppas det var pumpa han reagerade på för det är ju inte direkt svårt att undvika. Dessutom luktade det som hästpiss, men han gillade det ändå... Han har ju aldrig varit i ett stall så vad vet han

    Tack för svaret iaf, hoppas du listar ut vad det är som Oskar reagerar på. Inget roligt med eksem alls!
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Oskars eksem

    har blossat upp samtidigt som det röda på kinderna och hakan, så det finns helt klart ett samband.
    Jag ska prova en frukt i taget med några dagars mellanrum och se vad det kan vara. Mango är nog en sån frukt de kan reagera på.
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  8. 4
    Oskars eksem har blossat upp samtidigt som det röda på kinderna och hakan, så det finns helt klart ett samband.
    Jag ska prova en frukt i taget med några dagars mellanrum och se vad det kan vara. Mango är nog en sån frukt de kan reagera på.
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    Jag tror det var mangon ändå, hade bestämt mig för att det var pumpan för han har ju ätit mango förut, gav honom mer mango i morse och det kom ingen ny rodnad.Så på bvc sa hon att jga skulle undvika pumpa i ett par månader och testa igen sen, men när jag kom hem så var han röd igen så det är nog lite fördröjning på det där. Så nu ska jag undvika mango istället... Synd, det är ju så gott! Den mango och bananpurén på burk vill jag ju äta själv
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  10. 5
    Jag tror det var mangon ändå, hade bestämt mig för att det var pumpan för han har ju ätit mango förut, gav honom mer mango i morse och det kom ingen ny rodnad.Så på bvc sa hon att jga skulle undvika pumpa i ett par månader och testa igen sen, men när jag kom hem så var han röd igen så det är nog lite fördröjning på det där. Så nu ska jag undvika mango istället... Synd, det är ju så gott! Den mango och bananpurén på burk vill jag ju äta själv
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6

    Kanske

    Linnéa blir väldigt rödmosig om kinder å haka precis innan tänder har varit på G... Låter lite banalt kanske men jag tänkte om han inte har fått några utslag eller eksem så kanske det e så enkelt som tänder...? Fast jag vet inte så klart...
  12. 6
    Kanske Linnéa blir väldigt rödmosig om kinder å haka precis innan tänder har varit på G... Låter lite banalt kanske men jag tänkte om han inte har fått några utslag eller eksem så kanske det e så enkelt som tänder...? Fast jag vet inte så klart...
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    Jaaaa, han har ju misstänkt tänder på g, först var det ledaren på babyrytmiken som frågade för hon tyckte det såg ut som en var på g, sen har han varit gnällig hela kvällen och det röda kom tillbaks. Sen har han suttit och grävt i munnen och ville inte äta middag om han inte fick knapra på ett smörgåsrån hela tiden. Hoppas det är det! Det verkar så jobbigt att ta reda på vad han reagerar på annars nu när det kom tillbaks...

    Tack för den infon, hoppas det är så enkelt
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  14. 7
    Jaaaa, han har ju misstänkt tänder på g, först var det ledaren på babyrytmiken som frågade för hon tyckte det såg ut som en var på g, sen har han varit gnällig hela kvällen och det röda kom tillbaks. Sen har han suttit och grävt i munnen och ville inte äta middag om han inte fick knapra på ett smörgåsrån hela tiden. Hoppas det är det! Det verkar så jobbigt att ta reda på vad han reagerar på annars nu när det kom tillbaks...

    Tack för den infon, hoppas det är så enkelt

Liknande trådar

  1. Det hettar i kinderna...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 22:56
  2. Vit och svullen på kinderna!
    By Jillsan med A O & M in forum _03 Vårbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 23:04
  3. Har era bebisar rosor på kinderna?
    By -mea- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-18, 10:20
  4. Utslag på kinderna
    By Cinnah in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 14:58
  5. röd om kinderna sitter hon här
    By tarantella in forum Singelmingel
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 14:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar