Hårtoning!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Hårtoning!

    Hej!
    Jag letar efter ngn mild hårtoning som ska vara 8-10 tvättar, har funderat lite på Goldwell soft colorance mousse, men är rädd att den sitter _för_ kort tid.
    Ngt tips på nån sort? Den får gärna täcka vitgråa strån oxå..
  2. 1
    Hårtoning! Hej!
    Jag letar efter ngn mild hårtoning som ska vara 8-10 tvättar, har funderat lite på Goldwell soft colorance mousse, men är rädd att den sitter _för_ kort tid.
    Ngt tips på nån sort? Den får gärna täcka vitgråa strån oxå..
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    En intensivtoning skulle nog vara det bästa då. Med tanke på de vitgrå och att det ska hålla ett tag.
  4. 2
    En intensivtoning skulle nog vara det bästa då. Med tanke på de vitgrå och att det ska hålla ett tag.
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3
    Jo det vore kanske det bästa, men jag är inne i en "var så snäll som möjligt mot mitt hår"-period, och intensivtoningar påverkar ju håret, trots att det inte är ngn färg.. Jag ska spara ut min rätt hårfärg men under tiden måste jag dölja övergången (och de, som det verkar iaf.. gråa stråna)
  6. 3
    Jo det vore kanske det bästa, men jag är inne i en "var så snäll som möjligt mot mitt hår"-period, och intensivtoningar påverkar ju håret, trots att det inte är ngn färg.. Jag ska spara ut min rätt hårfärg men under tiden måste jag dölja övergången (och de, som det verkar iaf.. gråa stråna)
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Men en hennatoning då? Det måste vara det skonsammaste av alla tycker jag.
  8. 4
    Men en hennatoning då? Det måste vara det skonsammaste av alla tycker jag.
  9. Medlem sedan
    Oct 2006
    #5
    Vad är det den heter, ska kolla, vänta.....

    Viva soft color från Wella, 60 kr. Finns i 14 nyanser. Behändig applikatorflaska gör färgningen kladdfri.
    Fördelen är att man inte får någon skarp utväxt, eftersom färgen successivt tvättas ur. Sitter i upp till 24 schamponeringar och täcker grått hår till ca 50 procent.
    På ett riktigt torrt hår kan en intensivtoning sugas upp så pass ordentligt att den delvis inte tvättas ur alls.

    Undvik starkt röda nyanser!!!!

    En vanlig toning täcker bara grått hår till 50%
    Annars kan du gå till frisören och be att få köpa en Toning Nivå 2, de täcker iaf över intensivrött (om man vill få bort en intensivröd färg, som är färgat, inte tonat) bättre än vad färgen gör. Har testat!
  10. 5
    Vad är det den heter, ska kolla, vänta.....

    Viva soft color från Wella, 60 kr. Finns i 14 nyanser. Behändig applikatorflaska gör färgningen kladdfri.
    Fördelen är att man inte får någon skarp utväxt, eftersom färgen successivt tvättas ur. Sitter i upp till 24 schamponeringar och täcker grått hår till ca 50 procent.
    På ett riktigt torrt hår kan en intensivtoning sugas upp så pass ordentligt att den delvis inte tvättas ur alls.

    Undvik starkt röda nyanser!!!!

    En vanlig toning täcker bara grått hår till 50%
    Annars kan du gå till frisören och be att få köpa en Toning Nivå 2, de täcker iaf över intensivrött (om man vill få bort en intensivröd färg, som är färgat, inte tonat) bättre än vad färgen gör. Har testat!
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Felskrivet av mig, En vanlig toning täcker bara grått hår till 30% (Nivå 1-toning, upp till 8 tvättar).
  12. 6
    Felskrivet av mig, En vanlig toning täcker bara grått hår till 30% (Nivå 1-toning, upp till 8 tvättar).

Liknande trådar

  1. Mer hårtoning!
    By heureka in forum Stora barn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 10:42
  2. Hårtoning utan Ppd?
    By Notte m tjejer in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 21:34
  3. Hårtoning 110:-?
    By M.... in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-10-14, 00:51
  4. Hårtoning
    By ~Emma~ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 18:38
  5. Bra hårtoning?
    By Minta in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 10:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar