Fyller år snart, OT....
Språk- och talstörningar
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Fyller år snart, OT....

    Detta har ju inget direkt med språkstörning att göra,men med den isolation som det kan ge när man lever _med_ sina barn.

    Jag har bestämt att vi måste skiljas, min man och jag, och så fyller jag 40 år....
    plötsligt känner jag av tomrummet (stavning?). Mina bästa väninnor har jag haft genom nätet, på senare tid. Jag försöker verkligen att knyta an till mina arbetskamrater, men det är inte så lätt. Några närmaste väninnor har jag sedan grundskola och gymnasium,men de bor ju inte här...

    Livet blev verkligen annorlunda när jag klev in i mina barns bubbla för första gången.
    Jag drogs in i deras sfär,och har inte mäktat med att skapa mig en egen sfär parallellt.

    Jag fyller år den 16 maj, och ville gärna höra några grattís... som ett bevis påatt jag lever?

    Tack så länge, nu skall jag läsa godnattsaga med min åttaåring...
  2. 1
    Fyller år snart, OT.... Detta har ju inget direkt med språkstörning att göra,men med den isolation som det kan ge när man lever _med_ sina barn.

    Jag har bestämt att vi måste skiljas, min man och jag, och så fyller jag 40 år....
    plötsligt känner jag av tomrummet (stavning?). Mina bästa väninnor har jag haft genom nätet, på senare tid. Jag försöker verkligen att knyta an till mina arbetskamrater, men det är inte så lätt. Några närmaste väninnor har jag sedan grundskola och gymnasium,men de bor ju inte här...

    Livet blev verkligen annorlunda när jag klev in i mina barns bubbla för första gången.
    Jag drogs in i deras sfär,och har inte mäktat med att skapa mig en egen sfär parallellt.

    Jag fyller år den 16 maj, och ville gärna höra några grattís... som ett bevis påatt jag lever?

    Tack så länge, nu skall jag läsa godnattsaga med min åttaåring...
  3. Medlem sedan
    Mar 2006
    #2
    alla behöver få bekräftelse. från andra än sina barn.
    grattis i förskott och försök hiita nåt åt dig själv. inte alltid lätt men annars är det lätt att försvinna.
    styrkekramar
  4. 2
    alla behöver få bekräftelse. från andra än sina barn.
    grattis i förskott och försök hiita nåt åt dig själv. inte alltid lätt men annars är det lätt att försvinna.
    styrkekramar
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3
    Tack, men det är ett bekymmer...
    Min man håller sig borta ett par dagar, bla över min födelsedag.

    Jag peppar barnen till att ev måla varsin teckning ( det sker så sällan, så ev teckningar är guld värda!), och att sätta på kaffebryggren om jag har laddat den kvällen innan.
  6. 3
    Tack, men det är ett bekymmer...
    Min man håller sig borta ett par dagar, bla över min födelsedag.

    Jag peppar barnen till att ev måla varsin teckning ( det sker så sällan, så ev teckningar är guld värda!), och att sätta på kaffebryggren om jag har laddat den kvällen innan.
  7. Malla
    #4

    Kan du inte bjuda in

    din familj på ett kalas helgen före eller efter? Föräldrar och syskon är väl trevliga kalasgäster? Ni kan ju ha en trevlig helg och kanske göra någon utflykt? Deras present kunde ju vara att de bjöd ut dig
    Vad trist att ni ska skiljas Jag förmodar dock att du har funderat ett tag och att beslutet inte varit lätt. Du verkar inte, efter det lilla jag träffat dig, vara en person som tar ett sådant beslut lättvindigt. Jag ska försöka komma ihåg din födelsedag men lovar inget. Livet med en nyfödd är intensivt och trötthet gör en mer glömsk än vanligt....
  8. 4
    Kan du inte bjuda in din familj på ett kalas helgen före eller efter? Föräldrar och syskon är väl trevliga kalasgäster? Ni kan ju ha en trevlig helg och kanske göra någon utflykt? Deras present kunde ju vara att de bjöd ut dig
    Vad trist att ni ska skiljas Jag förmodar dock att du har funderat ett tag och att beslutet inte varit lätt. Du verkar inte, efter det lilla jag träffat dig, vara en person som tar ett sådant beslut lättvindigt. Jag ska försöka komma ihåg din födelsedag men lovar inget. Livet med en nyfödd är intensivt och trötthet gör en mer glömsk än vanligt....
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5
    Dina ord berör...
    Förstår att det är ett jobbigt beslut Du har fattat, men det är säkert det rätta.
    Jag förstår vad Du menar med att kliva in i "barnens bubbla" och inte leva själv. Å andra sidan... så var glad att Du har Dina fantastiska barn! Du kommer ju aldrig att vara ensam tillsammans med dem!
    Jag tycker att Du och barnen ska packa en smarrig picnic och ha en heldag tillsammans någonstans. Berätta att du fyller år och be dem duka upp etc.
    Vem vet, det blir kanske den finaste födelsedagen någonsin!?!
    Tänker på dig, och önskar Dig välkommen in i fyrtioåringarnas skara !
  10. 5
    Dina ord berör...
    Förstår att det är ett jobbigt beslut Du har fattat, men det är säkert det rätta.
    Jag förstår vad Du menar med att kliva in i "barnens bubbla" och inte leva själv. Å andra sidan... så var glad att Du har Dina fantastiska barn! Du kommer ju aldrig att vara ensam tillsammans med dem!
    Jag tycker att Du och barnen ska packa en smarrig picnic och ha en heldag tillsammans någonstans. Berätta att du fyller år och be dem duka upp etc.
    Vem vet, det blir kanske den finaste födelsedagen någonsin!?!
    Tänker på dig, och önskar Dig välkommen in i fyrtioåringarnas skara !
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6
    Jag kommer att fira med min släkt, men det ligger några helger fram. Lite barnsligt kanske, men jag längtar så efter att få var tillsammans med människor.
    Säkert är det känslor som väcks av skilsmässan.

    Och skilsmässan är väl genomtänkt.

    Vi brukar göra så här hemma, att den som fyller år får bestämma vilken mat vi skall ha. Jag tror jag skall ta med barnen på restaurang, så blir det lite festligt.
    Mellan skola och aktiviteterna...

    Tack för ditt svar, och grattis till den lilla/lille nyfödda!
    Gick allt bra? Blev det flicka eller pojke?
  12. 6
    Jag kommer att fira med min släkt, men det ligger några helger fram. Lite barnsligt kanske, men jag längtar så efter att få var tillsammans med människor.
    Säkert är det känslor som väcks av skilsmässan.

    Och skilsmässan är väl genomtänkt.

    Vi brukar göra så här hemma, att den som fyller år får bestämma vilken mat vi skall ha. Jag tror jag skall ta med barnen på restaurang, så blir det lite festligt.
    Mellan skola och aktiviteterna...

    Tack för ditt svar, och grattis till den lilla/lille nyfödda!
    Gick allt bra? Blev det flicka eller pojke?
  13. Medlem sedan
    Feb 2002
    #7
    Tack för gulliga ord. Och för att du påminner mig om att jag aldrig kommer att vara ensam.

    Jag ser nu fram emot att ta med barnen på en restaurang i vårt lilla samhälle. Det skall bli riktigt trevligt!

    Kram,
    Samiralva
  14. 7
    Tack för gulliga ord. Och för att du påminner mig om att jag aldrig kommer att vara ensam.

    Jag ser nu fram emot att ta med barnen på en restaurang i vårt lilla samhälle. Det skall bli riktigt trevligt!

    Kram,
    Samiralva
  15. Malla
    #8

    Det blev

    en Assar Han kom beräknat datum och vägde 4335 g och var 53 cm lång. Allt gick jättebra och han föddes 40 minuter efter det att jag var inne på förlossningen. Vi åkte hemifrån 05.45 och var hemma igen strax före 13.30....Det var perfekt att åka hem så fort det gick.
    Vi låter också alltid den som fyller år välja mat, tårta med mera.
  16. 8
    Det blev en Assar Han kom beräknat datum och vägde 4335 g och var 53 cm lång. Allt gick jättebra och han föddes 40 minuter efter det att jag var inne på förlossningen. Vi åkte hemifrån 05.45 och var hemma igen strax före 13.30....Det var perfekt att åka hem så fort det gick.
    Vi låter också alltid den som fyller år välja mat, tårta med mera.
  17. Medlem sedan
    Feb 2002
    #9
    Vilken tajming!
    Skönt ändå att hinna in, väl?
    Söt bild, är det Assar?
  18. 9
    Vilken tajming!
    Skönt ändå att hinna in, väl?
    Söt bild, är det Assar?
  19. Medlem sedan
    Mar 2006
    #10
    teckningar kan förgylla hoppas att det löser sig i slutändan.
    kram
  20. 10
    teckningar kan förgylla hoppas att det löser sig i slutändan.
    kram
  21. Medlem sedan
    Feb 2006
    #11

    Du är faktiskt viktigast!

    Jag läste i en ledarartikel att föräldrar till funktionshindrade barn är Sveriges viktigaste föräldrar...

    Och så är det ju.
    Både du och jag och alla andra här är de VIKTIGASTE föräldrarna.
    Vi som kämpar för att våra barn ska få det så bra som möjligt. Få en vardag som är rolig och lärdomsfull. Att gör det är ju självklart för oss. Men det är inte lätt. Många hinder finns på vägen.

    Vi har mycket att glädjas åt, ibland mer än andra föräldrar för vi lever så nära våra barn.
    Men ibland blir priset högt. Vi försakar ständigt. Vänner, syskon, egentid mm.

    Unna dig att njuta.

    Hoppas att din födelsedag blir solig och rolig!
    Tänker mycket på dig

    styrkekramar

    från en 40+
  22. 11
    Du är faktiskt viktigast! Jag läste i en ledarartikel att föräldrar till funktionshindrade barn är Sveriges viktigaste föräldrar...

    Och så är det ju.
    Både du och jag och alla andra här är de VIKTIGASTE föräldrarna.
    Vi som kämpar för att våra barn ska få det så bra som möjligt. Få en vardag som är rolig och lärdomsfull. Att gör det är ju självklart för oss. Men det är inte lätt. Många hinder finns på vägen.

    Vi har mycket att glädjas åt, ibland mer än andra föräldrar för vi lever så nära våra barn.
    Men ibland blir priset högt. Vi försakar ständigt. Vänner, syskon, egentid mm.

    Unna dig att njuta.

    Hoppas att din födelsedag blir solig och rolig!
    Tänker mycket på dig

    styrkekramar

    från en 40+
  23. Medlem sedan
    Feb 2002
    #12
    Tack för styrkeord, och styrkekramar!

    Jag känner verkligen att jag har försakat vänner. Det är inte bara tiden och orken som inte räcker till.
    Utan modet. Att våga.

    Jag har inte klarat av att möta deras reaktioner på min situation. Att bli ifrågasatt. Så jag har nog dragit igen fönstret och låst dörren, av ren självbevarelsedrift.

    Det känns som om det hänger en anklagelse över mig, om att jag borde ha prioriterat annorlunda. Som ett svärd i en tunn tunn tråd, svingar fram och tillbaka. Och jag ligger paralyserad under.

    Nu är det dags att resa sig upp, ta fatt i svärdet, och granska det. Smälta ner det till något mer användbart?

    Tack för att du tänker på mig. Det här skall nog gå riktigt bra.

    Kram,
  24. 12
    Tack för styrkeord, och styrkekramar!

    Jag känner verkligen att jag har försakat vänner. Det är inte bara tiden och orken som inte räcker till.
    Utan modet. Att våga.

    Jag har inte klarat av att möta deras reaktioner på min situation. Att bli ifrågasatt. Så jag har nog dragit igen fönstret och låst dörren, av ren självbevarelsedrift.

    Det känns som om det hänger en anklagelse över mig, om att jag borde ha prioriterat annorlunda. Som ett svärd i en tunn tunn tråd, svingar fram och tillbaka. Och jag ligger paralyserad under.

    Nu är det dags att resa sig upp, ta fatt i svärdet, och granska det. Smälta ner det till något mer användbart?

    Tack för att du tänker på mig. Det här skall nog gå riktigt bra.

    Kram,
  25. Medlem sedan
    Feb 2002
    #13
    Tack,
    och plötsligt känns inte ens teckningar så viktiga längre! Jag är glad bara jag får vara med mina barn.
    Kram,
  26. 13
    Tack,
    och plötsligt känns inte ens teckningar så viktiga längre! Jag är glad bara jag får vara med mina barn.
    Kram,
  27. Medlem sedan
    Feb 2006
    #14
    Du har prioriterat rätt. Det finns ingen anledning att anklaga sig själv. Barn som behöver stöd kan vi inte svika. Och vi gör ju inte det - därav är vi så viktiga för våra barn. Vi finns där när de behöver oss..
    Men vi måste leva och unna oss lite njutning. Det gäller att hitta stunderna. Och det är jättesvårt. Jag kämpar själv.
    När molnen skingrar sig så finns solen där.
    kram
  28. 14
    Du har prioriterat rätt. Det finns ingen anledning att anklaga sig själv. Barn som behöver stöd kan vi inte svika. Och vi gör ju inte det - därav är vi så viktiga för våra barn. Vi finns där när de behöver oss..
    Men vi måste leva och unna oss lite njutning. Det gäller att hitta stunderna. Och det är jättesvårt. Jag kämpar själv.
    När molnen skingrar sig så finns solen där.
    kram
  29. Medlem sedan
    Apr 2001
    #15
    ETT STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!! Jag hoppas på att du får en fin födelsedag och kan lägga alla bekymmer åt sidan, idag är det ju nämligen din dag!! HURRA HURRA HURRA!!!!
  30. 15
    ETT STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!! Jag hoppas på att du får en fin födelsedag och kan lägga alla bekymmer åt sidan, idag är det ju nämligen din dag!! HURRA HURRA HURRA!!!!
  31. Medlem sedan
    Feb 2006
    #16

    Det är ingen vanlig dag!

    ...utan din födelsedag
    hurra, hurra
  32. 16
    Det är ingen vanlig dag! ...utan din födelsedag
    hurra, hurra
  33. Medlem sedan
    Oct 1998
    #17
    Grattis! Det är en slags vägkorsning att fylla 40. Det är som i den där sången, "Plötsligt står man mitt i livet och vet inte vilken väg ..." Själv har jag tagit en paus från lärarjobbet efter 19 år i yrket och håller nu på att vidareutbilda mig till specialpedagog. Det är så kul att läsa nu, när man är 40+ Tänk bara att visa stud.leget! Och att ha ett barn som inte följer standardutvecklingen, är något av en gudagåva. Varje dag lär han mig saker, min gullunge!
    Hoppas ditt vägval blir rätt för dig, och att du också kan känna att nya möjligheter öppnar sig nu när barnen blivit större och vi ändå är unga fortfarande! Kram Karin
  34. 17
    Grattis! Det är en slags vägkorsning att fylla 40. Det är som i den där sången, "Plötsligt står man mitt i livet och vet inte vilken väg ..." Själv har jag tagit en paus från lärarjobbet efter 19 år i yrket och håller nu på att vidareutbilda mig till specialpedagog. Det är så kul att läsa nu, när man är 40+ Tänk bara att visa stud.leget! Och att ha ett barn som inte följer standardutvecklingen, är något av en gudagåva. Varje dag lär han mig saker, min gullunge!
    Hoppas ditt vägval blir rätt för dig, och att du också kan känna att nya möjligheter öppnar sig nu när barnen blivit större och vi ändå är unga fortfarande! Kram Karin
  35. Medlem sedan
    Jul 2006
    #18
    ETT STOOORT GRATTIS till Dig idag, på Din stora dag!!! Hoppas Du fick en riktigt fin dag, och att restaurangbesöket blev lyckat!
  36. 18
    ETT STOOORT GRATTIS till Dig idag, på Din stora dag!!! Hoppas Du fick en riktigt fin dag, och att restaurangbesöket blev lyckat!
  37. Medlem sedan
    Feb 2002
    #19
    TUSEN TACK!
    Tack för alla varma ord, de var guld värda.

    Kram till er därute.
  38. 19
    TUSEN TACK!
    Tack för alla varma ord, de var guld värda.

    Kram till er därute.
  39. Malla
    #20

    Och så glömde

    jag det i allla fall....Stort grattis i efterskott! Jag hoppas att födelsedagen var trevlig och bjöd på någon överraskning
  40. 20
    Och så glömde jag det i allla fall....Stort grattis i efterskott! Jag hoppas att födelsedagen var trevlig och bjöd på någon överraskning

Liknande trådar

  1. Jag fyller 40 snart!
    By -magnolia in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-31, 15:39
  2. Fyller snart 35
    By AnneF med 3 busar in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 05:58
  3. Fyller snart år.
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 12:40
  4. Fyller snart...30..!! ;)
    By Anna m J&A in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 12:43
  5. Fyller snart...30..!! ;)
    By Anna m J&A in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 20:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar