Tröttna på kläder?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    Tröttna på kläder?

    Spinner lite vidare på tråden enrtill, fast ändå lite annorlunda
    Jonna och Tilda ligger rätt nära i storlekarna nu, speciellt i tröjor går de ofta direkt in i Tildas skåp när de är för små för Jonna. Och jag måste erkänna att jag är sååå trött på väldigt mycket
    Jonna har sina storlekar rätt så länge och så kommer Tilda ju oxå att ha det. Och det är såå trist med samma kläder hela tiden, trots att jag ju säljer lite och köper lite nytt, det är inte allt vi sparar. Och även om det mest är favoriterna som sparas så blir det ändå trist i längden med samma kläder.
    Dagens i-landsproblem, det inser jag ju, men finns det fler?
    Ska iaf ta en rensning i garderoberna när jag hinner, Tilda har en del jag absolut inte vill ha längre så det får åka ut. Tur att tradera finns
    Ingen idé att ha det liggande helelr ju när det aldrig används.
  2. 1
    Tröttna på kläder? Spinner lite vidare på tråden enrtill, fast ändå lite annorlunda
    Jonna och Tilda ligger rätt nära i storlekarna nu, speciellt i tröjor går de ofta direkt in i Tildas skåp när de är för små för Jonna. Och jag måste erkänna att jag är sååå trött på väldigt mycket
    Jonna har sina storlekar rätt så länge och så kommer Tilda ju oxå att ha det. Och det är såå trist med samma kläder hela tiden, trots att jag ju säljer lite och köper lite nytt, det är inte allt vi sparar. Och även om det mest är favoriterna som sparas så blir det ändå trist i längden med samma kläder.
    Dagens i-landsproblem, det inser jag ju, men finns det fler?
    Ska iaf ta en rensning i garderoberna när jag hinner, Tilda har en del jag absolut inte vill ha längre så det får åka ut. Tur att tradera finns
    Ingen idé att ha det liggande helelr ju när det aldrig används.
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    Oh ja ;o)

    Jag tröttnar på Filippas kläder och de ska ju inte ens ärvas! Brukar rensa ut och sälja fastän de passar. Bättre de än att de inte används alls!

    Måns växer snabbare ur sina kläder än, så de säljs/ges bort när de är urvuxna.
    *~* The road to hell is paid with good intentions *~*
  4. 2
    Oh ja ;o) Jag tröttnar på Filippas kläder och de ska ju inte ens ärvas! Brukar rensa ut och sälja fastän de passar. Bättre de än att de inte används alls!

    Måns växer snabbare ur sina kläder än, så de säljs/ges bort när de är urvuxna.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    Jadå, här är samma sak! Nästan alla kläder går in i Tildas garderob, och där blir de kvar lääänge.... Hon är ju 5 år, men har många kläder i ex. 104 som passar än. Vi ordnar bytardag varje vår och höst, och då rensar jag ut massor, som eg. är fint, men jag är trött på det... Om det inte är nåt jag vet att Tilda hemskt gärna vill ha. Köper då "nytt begagnat" istället. Till Ellen spar jag knappt nåt...
  6. 3
    Jadå, här är samma sak! Nästan alla kläder går in i Tildas garderob, och där blir de kvar lääänge.... Hon är ju 5 år, men har många kläder i ex. 104 som passar än. Vi ordnar bytardag varje vår och höst, och då rensar jag ut massor, som eg. är fint, men jag är trött på det... Om det inte är nåt jag vet att Tilda hemskt gärna vill ha. Köper då "nytt begagnat" istället. Till Ellen spar jag knappt nåt...
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Jag blir trött på kläderna. Även om jag har olika kön (mellan de två som är nära i åldern) så känns det mest ekonomiskt att låta dottern ärva en del plagg, men nää, det blir ändå så att jag säljer och köper nytt, mera flickigt Mellan ettan och tvåan skijer det drygt 10 år, så där ärvs ingenting...
  8. 4
    Jag blir trött på kläderna. Även om jag har olika kön (mellan de två som är nära i åldern) så känns det mest ekonomiskt att låta dottern ärva en del plagg, men nää, det blir ändå så att jag säljer och köper nytt, mera flickigt Mellan ettan och tvåan skijer det drygt 10 år, så där ärvs ingenting...
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5

    Absolut..

    ..fast samtidigt känns det fel att ge bort/sälja storleken som dottern fortfarande använder. Gör dock det ändå ibland för att ge plats till annat
  10. 5
    Absolut.. ..fast samtidigt känns det fel att ge bort/sälja storleken som dottern fortfarande använder. Gör dock det ändå ibland för att ge plats till annat
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    äsch, de får använda dem ändå!

    Jag tröttnar också på massa plagg, mest mina egna kläder men även barnens.
    Speciellt såna som går i arv till yngsta, plötsligt är de inte lika fina längre två år senare även om de i skicket är felfria liksom!
    Fast då får de användas som ombyteskläder på dagis, eller slit o släng här hemma eller i trädgården eller nåt. Orkar inte lägga ut sånt som jag inte heller gillar längre på tradera, där vill jag bara sälja sånt som jag själv tyckt är superfint men urvuxet av båda tjejerna. Nu blir det nog inget säljande på tradera på ett tag, väntar en tredje till senhösten, kan ju hända (mkt troligt! *ler*) att det blir en tjej till och finns det ngt kvar av kläderna kan ju hon ha dem också. Men det blir nog en hel del nyinköp till henne med.
  12. 6
    äsch, de får använda dem ändå! Jag tröttnar också på massa plagg, mest mina egna kläder men även barnens.
    Speciellt såna som går i arv till yngsta, plötsligt är de inte lika fina längre två år senare även om de i skicket är felfria liksom!
    Fast då får de användas som ombyteskläder på dagis, eller slit o släng här hemma eller i trädgården eller nåt. Orkar inte lägga ut sånt som jag inte heller gillar längre på tradera, där vill jag bara sälja sånt som jag själv tyckt är superfint men urvuxet av båda tjejerna. Nu blir det nog inget säljande på tradera på ett tag, väntar en tredje till senhösten, kan ju hända (mkt troligt! *ler*) att det blir en tjej till och finns det ngt kvar av kläderna kan ju hon ha dem också. Men det blir nog en hel del nyinköp till henne med.

Liknande trådar

  1. Kan man tröttna på sex?
    By huskors in forum Sex & erotik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-22, 14:22
  2. Kan man tröttna på vin?
    By Mamma Erik in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-07-26, 23:02
  3. Ni har väl hunnit tröttna
    By Mactilda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 18:06
  4. börjar tröttna
    By AnnaBl in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 16:43
  5. Börjar tröttna...
    By HannaS79 in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 12:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar