Byta till skola i annan kommun
Skolbarn
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    Byta till skola i annan kommun

    Är det någon som erfarenhet av att barnet flyttar från sin nuvarande kommun men fått fortsätta gå i den gamla skolan ? Min dotter som ska börja i sjuan har de senaste 5 åren bott hos sin pappa och gått i skola i hans kommun. Nu vill hon flytta till mig i grannkommunen men absolut inte byta skola (känslig ålder). Brukar skolorna gå med på att barnet kan få gå kvar, om föräldern ser till att ordna med resorna, i det här fallet tågresa ca 10 minuter. Jag vill ju helst att hon skrivs på min adress.
  2. 1
    Byta till skola i annan kommun Är det någon som erfarenhet av att barnet flyttar från sin nuvarande kommun men fått fortsätta gå i den gamla skolan ? Min dotter som ska börja i sjuan har de senaste 5 åren bott hos sin pappa och gått i skola i hans kommun. Nu vill hon flytta till mig i grannkommunen men absolut inte byta skola (känslig ålder). Brukar skolorna gå med på att barnet kan få gå kvar, om föräldern ser till att ordna med resorna, i det här fallet tågresa ca 10 minuter. Jag vill ju helst att hon skrivs på min adress.
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2
    Tvärtom har jag varit med om.
    Vi valde att sätta båda våra barn i högstadieskolor i annan kommun (friskolor) och det var inga problem. Men de fick såklart inga skolkort eftersom det fanns närmre skolor inom den egna kommunen.
  4. 2
    Tvärtom har jag varit med om.
    Vi valde att sätta båda våra barn i högstadieskolor i annan kommun (friskolor) och det var inga problem. Men de fick såklart inga skolkort eftersom det fanns närmre skolor inom den egna kommunen.
  5. Medlem sedan
    Aug 1999
    #3
    Olika regler i olika kommuner. Ring och fråga!
  6. 3
    Olika regler i olika kommuner. Ring och fråga!

Liknande trådar

  1. Dagis/skola i annan kommun
    By mejan in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 08:50
  2. Skola i annan kommun
    By Katta+3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 22:08
  3. Gå i skola i annan kommun
    By Flingan med fyra in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 06:42
  4. Att flytta till annan kommun?
    By flyttatillannankommu in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 09:04
  5. Flytta till annan kommun?!
    By företagsflytt in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 22:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar