Blöjfri?
Downs Syndrom
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    Blöjfri?

    Hej, jag undrar om någon har erfarenheten med om/hur det går till om man har blöja fortfarande fast man ska börja i särskola? Min dotter håller på att tränas men är ej helt blöjfri och nu till hösten skall hon börja på grundsärskola, och jag oroar mig för att jag är den ende. Har någon erfarenheter med detta? Och hur har ni då gått tillväga? Min flicka ska också åka skolskjuts 3,5 mil dit. Jag vet ej om hon kan klara att hålla sig så länge?!
    Orolig hönsmamma...
  2. 1
    Blöjfri? Hej, jag undrar om någon har erfarenheten med om/hur det går till om man har blöja fortfarande fast man ska börja i särskola? Min dotter håller på att tränas men är ej helt blöjfri och nu till hösten skall hon börja på grundsärskola, och jag oroar mig för att jag är den ende. Har någon erfarenheter med detta? Och hur har ni då gått tillväga? Min flicka ska också åka skolskjuts 3,5 mil dit. Jag vet ej om hon kan klara att hålla sig så länge?!
    Orolig hönsmamma...
  3. mamma till 4 kottar
    #2
    Jag har ingen erfarenhet vad gäller särskola, men sonen började vanlig skola (visserligen amerikansk, men en vanlig) och höll på att lära sig. Personalen tog tag i frågan och satte upp ett program. Han var helt blöjfri under skoltid med en enda olycka på HELA terminen.
  4. 2
    Jag har ingen erfarenhet vad gäller särskola, men sonen började vanlig skola (visserligen amerikansk, men en vanlig) och höll på att lära sig. Personalen tog tag i frågan och satte upp ett program. Han var helt blöjfri under skoltid med en enda olycka på HELA terminen.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    När Linnea skulle börja i f-klass, inte i särskolan, så höll vi på för fullt med toaträningen. Det var inget som hon själv tyckte var särskilt viktigt så det har varit en stor och många gånger tröttsam sak att hålla på med. Vi använde Tena inkontinensskydd i början eftersom hon hade svårt att hinna till toan. Kom det lite då så slapp hon iaf bli blöt. Hon var så upptagen med att lära sig saker och leka så hon var ofta sen till toan. Fortfarande händer det "olyckor" ibland men betydligt mer sällan, vi vet att det har att göra med vad hon gör för stunden och svårigheten att vilja avbryta det. Så det är träning och åter träning. Vi höll på i 5 år mer eller mindre. Hon har tyckt att det har varit roligare att lära sig läsa och skriva samt att leka så toan har varit låg-prioriterad jämt.
  6. 3
    När Linnea skulle börja i f-klass, inte i särskolan, så höll vi på för fullt med toaträningen. Det var inget som hon själv tyckte var särskilt viktigt så det har varit en stor och många gånger tröttsam sak att hålla på med. Vi använde Tena inkontinensskydd i början eftersom hon hade svårt att hinna till toan. Kom det lite då så slapp hon iaf bli blöt. Hon var så upptagen med att lära sig saker och leka så hon var ofta sen till toan. Fortfarande händer det "olyckor" ibland men betydligt mer sällan, vi vet att det har att göra med vad hon gör för stunden och svårigheten att vilja avbryta det. Så det är träning och åter träning. Vi höll på i 5 år mer eller mindre. Hon har tyckt att det har varit roligare att lära sig läsa och skriva samt att leka så toan har varit låg-prioriterad jämt.

Liknande trådar

  1. Blöjfri
    By Lima in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 12:26
  2. blöjfri
    By eva- in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 12:52
  3. Blöjfri.
    By Gizmoo in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 10:54
  4. Blöjfri!
    By Sannan in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 18:33
  5. Blöjfri/inte blöjfri (igen)
    By msandell in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 20:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar